Gå til innhold

Når i datingprosessen bør man fortelle om preferanser og begrensninger mht sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På slutten av uka skal jeg på første date med en mann jeg store forhåpninger til. Jeg har fulgt litt med ham de siste månedene, og han virker å være en sånn person som jeg er ute etter. Derfor tok jeg initiativet og spurte om han ville treffes. Han takket ja!!! 😊

Jeg er verken ung eller uerfaren, og vet hva jeg vil og ikke vil. Både når det gjelder hvordan et forhold skal være og hva slags sex jeg vil ha og hva jeg ikke vil. Det er jeg opptatt av å få formidlet til ham, slik at jeg ikke risikerer misforståelser og forventninger fra hans side som jeg ikke kan tilfredsstille. Men når skal jeg ta det opp, at jeg ikke vil ha anal- eller oralsex, at jeg liker å bli dominert og at jeg forventer at han godtar at jeg også har sex med kvinner innimellom? 

Kanskje litt drøyt å ta det opp ti minutter ut i første date. 

Hva ville andre gjort?

Anonymkode: 05e00...575

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med oral ville jeg sagt før sex for det vil komme som en negativ overraskelse i senga om du ikke sier noe. Det med å bli dominert er kanskje greit å ta i samme slengen, og anal også forsåvidt, men ikke like nødvendig.

Det med kvinner er jo mer en forhold greie, så du kan ta det med en gang, men du kan også vente litt. Virker fornuftig å prate om det når det er snakk om å være eksklusive. Men tenker du at du vil ha med kvinner I trekanter, eller skal han være helt monogam mens du har sex med kvinner på siden uten at han får være med? Trekant med kvinner tror jeg de fleste menn ville likt, men om han ikke får være med så blir det værre.

Om det er trekant det er snakk om kan du ta det tidligere, for da blir det sannsynligvis et plus, men om det er det andre så er det et minus du bør ta i "forholdsvis praten" 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På slutten av uka skal jeg på første date med en mann jeg store forhåpninger til. Jeg har fulgt litt med ham de siste månedene, og han virker å være en sånn person som jeg er ute etter. Derfor tok jeg initiativet og spurte om han ville treffes. Han takket ja!!! 😊

Jeg er verken ung eller uerfaren, og vet hva jeg vil og ikke vil. Både når det gjelder hvordan et forhold skal være og hva slags sex jeg vil ha og hva jeg ikke vil. Det er jeg opptatt av å få formidlet til ham, slik at jeg ikke risikerer misforståelser og forventninger fra hans side som jeg ikke kan tilfredsstille. Men når skal jeg ta det opp, at jeg ikke vil ha anal- eller oralsex, at jeg liker å bli dominert og at jeg forventer at han godtar at jeg også har sex med kvinner innimellom? 

Hva ville andre gjort?

Det kommer an på samtalen. Vanligvis er jo de første datene rene bli-kjent-treff, men om dere skulle begynne å snakke om sex kan det fort være naturlig å komme inn på det. Jeg har selv oppgitt til en dame etter bare ett treff at jeg liker henne, men at jeg også er dominant og gjerne ville ha det i livet mitt. Det var ikke hun interessert i og derfor avsluttet vi.

Jeg synes også at disse tingene du nevner er svært relevante og jeg ville ha visst det så fort som mulig.

Anonymkode: 98213...271

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man har mange konkrete «regler» for hvordan man må ha det, så er det like greit å si det kjapt. Så slipper begge å kaste bort tiden.

Anonymkode: 35f9c...6b0

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette med sexen tar du opp når dere er i et forhold eller på god vei inn i et. Blir useriøst å ta det opp før, for da antar du at han vil ha sex med deg eller i forhold med deg selvom dere bare dater og blir kjent.

Anonymkode: 9422a...40e

• Liker 2
Skrevet

Når du er bestemt på å være utro når du er i et forhold, er det absolutt lurt å si dette så snart som mulig.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette med sexen tar du opp når dere er i et forhold eller på god vei inn i et. Blir useriøst å ta det opp før, for da antar du at han vil ha sex med deg eller i forhold med deg selvom dere bare dater og blir kjent.

Anonymkode: 9422a...40e

Uenig. Hvis hun forventer å få ha sex utenfor forholdet så er det veldig relevant å vite før de går inn i det forholdet. 

Anonymkode: 98213...271

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva ville andre gjort?

Flere av de tingene du nevner er helt uaktuelt for meg å akseptere, så jeg hadde foretrukket at du sa i fra så tidlig som mulig slik at jeg slipper å kaste bort tid på deg. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

jeg liker å bli dominert 

Du liker å bli dominert men ønsker å bestemme?

Anonymkode: 2f599...b31

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Kompetent skrev (5 minutter siden):

Når du er bestemt på å være utro når du er i et forhold, er det absolutt lurt å si dette så snart som mulig.

Fortell meg at du ikke har hørt om etisk ikke monogami, uten å fortelle meg at du ikke har hørt om det ? 

Til ts: Dette er noe jeg opplyser om FØR jeg drar på date. Fordi jeg er poly, og fordi bdsm er en viktig del av mine relasjoner. 
Om en jeg er interessert i å date, ikke også er poly og liker bdsm, er det ikke grunn til å date. 

Skrevet
1 minutt siden, SlemUlv said:

Fortell meg at du ikke har hørt om etisk ikke monogami, uten å fortelle meg at du ikke har hørt om det ? 

Til ts: Dette er noe jeg opplyser om FØR jeg drar på date. Fordi jeg er poly, og fordi bdsm er en viktig del av mine relasjoner. 
Om en jeg er interessert i å date, ikke også er poly og liker bdsm, er det ikke grunn til å date. 

Jeg så et helt program om ikke-monogami, vet ikke om det var etisk eller ikke, "Open House", en britisk produksjon.
Det som var felles for 95% av parene i serien, var at begge parter ønsker å være utro, eller "etisk ikke-monogame" med unge, attraktive kvinner. Det var dette som før i tiden ble kalt og være utro, når menn var den aktive parten på kjønnsmarkedet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du liker å bli dominert men ønsker å bestemme?

Anonymkode: 2f599...b31

Det er strengt tatt opp til den som blir dominert å sette grenser. Ser ikke at det er e problem? 

Anonymkode: 20202...24e

Skrevet
Kompetent skrev (Akkurat nå):

Jeg så et helt program om ikke-monogami, vet ikke om det var etisk eller ikke, "Open House", en britisk produksjon.
Det som var felles for 95% av parene i serien, var at begge parter ønsker å være utro, eller "etisk ikke-monogame" med unge, attraktive kvinner. Det var dette som før i tiden ble kalt og være utro, når menn var den aktive parten på kjønnsmarkedet.

Utro er når noen går bak ryggen på partner, det er løgn og bedrageri. 

Etisk ikke monogami, er når man er åpen med partner, om at man faktisk IKKE vil være monogam. Det er IKKE utroskap. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er strengt tatt opp til den som blir dominert å sette grenser. Ser ikke at det er e problem? 

Anonymkode: 20202...24e

Det er opp til alle involverte. Alle har grenser, også dominante ;) 

Skrevet
1 minutt siden, SlemUlv said:

Utro er når noen går bak ryggen på partner, det er løgn og bedrageri. 

Etisk ikke monogami, er når man er åpen med partner, om at man faktisk IKKE vil være monogam. Det er IKKE utroskap. 

For å bli litt analytisk, så antyder du at dersom partneren aksepterer utroskap, så er det ikke utroskap.
Hvis man kaller det utenomekteskapelig sex, for mange par er jo swingers, siden kvinner er helt ville etter å ha sex med damer selv om de er i forhold, så vil det jo være utenomekteskapelig sex dersom et gift par har sex med andre kvinner.
At det å ha sex med andre enn partneren nå blir mere og mere akseptert, er jo fordi kvinner finner ut at de foretrekker forhold med menn og sex med kvinner, noe som gjenspeiles av trådstarter. At kvinner som har sex med kvinner har i snitt 55 orgasmer i måneden, mens kvinner som har sex med menn kun har 7 i snitt, forklarer hvorfor det er så vanskelig for kvinner å være monogame i forhold...gresset ER faktisk grønnere på den andre siden.

Skrevet
Kompetent skrev (5 minutter siden):

For å bli litt analytisk, så antyder du at dersom partneren aksepterer utroskap, så er det ikke utroskap.
Hvis man kaller det utenomekteskapelig sex, for mange par er jo swingers, siden kvinner er helt ville etter å ha sex med damer selv om de er i forhold, så vil det jo være utenomekteskapelig sex dersom et gift par har sex med andre kvinner.
At det å ha sex med andre enn partneren nå blir mere og mere akseptert, er jo fordi kvinner finner ut at de foretrekker forhold med menn og sex med kvinner, noe som gjenspeiles av trådstarter. At kvinner som har sex med kvinner har i snitt 55 orgasmer i måneden, mens kvinner som har sex med menn kun har 7 i snitt, forklarer hvorfor det er så vanskelig for kvinner å være monogame i forhold...gresset ER faktisk grønnere på den andre siden.

Om man er enige om å ikke være monogame, er det ikke utroskap. Hvordan er det å gå bak ryggen til partner, og lyve om det, om partner vet hva som skjer? 

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke tatt det opp før sex var aktuelt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt opp det med spesielt oral-sex og sex med andre kvinner ganske tidlig.. Helst etter første date..

Anonymkode: db59e...27b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva ville andre gjort?

Jeg ville satt pris på initiativet og tatt det som et tegn på at du er opptatt seksualiteten i et parforhold og har et åpent og aktivt forhold til seksuelt samspill.

AnonymBruker
Skrevet

Om oral er uaktuelt så tror jeg du bør si ifra rimelig tidlig, for det er noe de aller fleste ser på som veldig viktig. Mange kvinner sier også at de liker å bli dominert som i at de liker helst å bare ligge der. Med mindre han er en veldig dom type så er du nok ikke så akutell for mange på dette punktet heller.

Anonymkode: b658b...f74

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...