Gå til innhold

Min date er i rettssak om fordeling av barn. Rødt flagg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en veldig bra mann. Vi matcher på mye og har det fint sammen. Det eneste aberet er forholdet han har til eksen. Han har et barn på fire år med henne, og fra før har han en datter på 15. Bare det i seg selv synes jeg er litt rart. Han snakker mye stygt om eksen. Sier at hun er gal og at hun beskylder han for å være gal. En dag syntes hun at han var så gal, at hun stakk av med fireåringen til en annen by. Nå er de i rettssak angående fordeling av tid med fireåringen. 

Jeg har jo bare hørt hans versjon av saken, som for det meste går ut på at hun er gal, utilregnelig, beskylder han for usanne ting og ikke vet barnets beste. Jeg tenker imidlertid at det alltid er to versjoner av en sak, og for meg er det veldig rart at han snakker så negativt om eksen. Det er grove beskyldninger! 

Hva tenker dere om videre dating av denne mannen? Den "fæle" eksen hans er et hovedtema som går igjen! 

Anonymkode: 3b1a7...e5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde droppet det. Regner med han er akkurat like fæl selv.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har møtt en veldig bra mann. Vi matcher på mye og har det fint sammen. Det eneste aberet er forholdet han har til eksen. Han har et barn på fire år med henne, og fra før har han en datter på 15. Bare det i seg selv synes jeg er litt rart. Han snakker mye stygt om eksen. Sier at hun er gal og at hun beskylder han for å være gal. En dag syntes hun at han var så gal, at hun stakk av med fireåringen til en annen by. Nå er de i rettssak angående fordeling av tid med fireåringen. 

Jeg har jo bare hørt hans versjon av saken, som for det meste går ut på at hun er gal, utilregnelig, beskylder han for usanne ting og ikke vet barnets beste. Jeg tenker imidlertid at det alltid er to versjoner av en sak, og for meg er det veldig rart at han snakker så negativt om eksen. Det er grove beskyldninger! 

Hva tenker dere om videre dating av denne mannen? Den "fæle" eksen hans er et hovedtema som går igjen! 

Dét er rødt flagg for meg. Jeg hadde ikke datet denne mannen mer, men det er nå meg.

• Liker 17
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med forholdet til femtenåringen og dennes mor?

Men ja, et tydelig rødt flagg. Ville vært veldig skeptisk!!!

Anonymkode: 4e778...d6b

• Liker 2
Skrevet

Hvordan man omtaler eksene (i flertall) er ofte en god indikator for hvordan man vil omtale deg senere.

Eksen kan være gal. Slike tilfeller finnes jo. Men om alle eksene er gal så er det ikke eksene som er det, men kjæresten din.

Så her må du stikke fingeren i jorden. Er moren til 15 åringen den samme eller en annen? Hvordan omtales hun? Hva er motivasjonen hans for å gå til retten? Er motivasjonen å slippe barnebidrag eller har han (eller ønsker) et godt forhold til barnet? Eller er det stikk til eksen?

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bedt om å få se dokumentsamlingen som retten har laget. Forhåpentligvis er det en sakkyndig rapport inni der. 

Anonymkode: 7ae99...1ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Måten han omtaler eksen på er et større rødt flagg for meg, enn rettssaken. Greit at hun kanskje er gal og utilregnelig, og han ønsker å belyse det for deg, men det er fullt mulig å gjøre det på en respektabel måte. Du skriver selv at du reagerer på beskyldningene, og bare tenk på at nå er han i en «datingfase» og vil gjøre et best mulig inntrykk. Hvis dette er hans måte å vise seg frem i godt lys på, hvordan er han på en dårlig dag..? 

Anonymkode: c75cd...358

• Liker 13
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette rottereiret skal en styre unna. 
Bare det at han villig vekk snakker stygt om eksen sin er nok til at en skal backe ut. 
Det hadde holdt lenge med en liten grei informasjon om tingenes tilstand , og ikke sånn han holder på. 
Ingen av de har vett til å komme til en rimelig ordning og det sier alt

Anonymkode: 10fc9...1f6

• Liker 3
Skrevet

Utenom den bekymringen om at han faktisk er den gale her, så bør du jo også vurdere om du vil inn i en slik situasjon.

I verste fall er det en grunn til at eksen hans tok med seg fireåringen til en annen by, og at du involverer deg med en ustabil og utilregnelig mann. Ikke bra.

I beste fall er det eksen som er gal, og daten din er uskyldig. Likevel må du involvere deg i en skikkelig kjip situasjon hvor foreldrene har et dårlig samarbeid, og en gal eks som kommer til å være i livet deres i minst 14 år til. Ikke særlig bra det heller.

Jeg hadde ikke orket...

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sier over her; hvordan er forholdet til moren til 15-åringen? Var det noen gang uenighet om samvær der?

Har du møtt vennene hans? Eventuelt familien? 

Er du selv ferdig med barn, eller ser du etter en mann å få barn med? Da ville jeg kanskje vært litt skeptisk for da må dere alltid tilpasse dere eksene hans.

Det er jo positivt at han tar en rettssak for samvær med barnet sitt, jeg ville vært mer skeptisk til en mann som ikke hadde særlig kontakt og ikke hadde kjempet for det heller. Dommen vil jo gi en indikasjon på hvem som har rett. Det finnes kvinner/mødre som saboterer forhold mellom barn og far pga egne sårede følelser, samtidig har jeg inntrykk av at det oftere er mannen sin har oppført seg uakseptabelt og på en måte som gjør at man kan stille spørsmål ved ansvarlighet og omsorgsevne. 

Anonymkode: 7c1f6...7c5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke frivillig gått inn i kaos med rettssak, barnefordeling, drittkasting, dårlig samarbeid mellom ekser osv. 
Saken er neppe over etter første rettssak og det kan trekke ut i årevis. 
Styr unna! 

Anonymkode: 3c42a...593

• Liker 8
Skrevet

Hva gjør ham så bra?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Når han snakker så stygt om eksen og er i barnefordeling så er det bare ikke riktig tid for han å date noen. La han gå, la saken lande også kan du se igjen senere. Han kan være en mann i stor sorg som ikke vet riktig hvordan han skal takle dette.

Jeg har selv vært i barnefordelingssak og det er så vondt at man bare går å tenker på alt det fæle. Jeg er ingen psyko person, men om jeg hadde datet i den tiden så hadde jeg nok snakket på samme måte som han fyren. 

Anonymkode: 198b3...304

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde jeg styrt unna. Det er helt greit å ikke like eksen sin, men stabile, fornuftige folk vet at å snakke stygt om moren/faren til sitt barn, ikke legger opp til et godt samarbeid. Kanskje er eksen hans gal, kanskje hun ikke er flink med barnet og er grunnen til at det er et dårlig samarbeid der, men da hadde du sett mer fortvilelse, bekymring over hvorvidt barnet har det bra når de er hos mor, ikke irritasjon og drittslenging.

Anonymkode: 6dc54...88d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg hadde vært veldig OBS ja. Det kan være at han lager konflikter med andre, og at han er grunnen til at eksen rømte med barnet. Undersøk narcisissme og se om han har kjennetrekkene, og husk at han skjerper seg sikkert veldig nå, sånn tidlig i forholdet. 

Si til han at den viktigste jobben til en forelder er ikke bare å ta vare på seg selv og barnet, men også å bygge opp sin partner slik at DE har overskudd til å være en god forelder. Sjekk om han er enig eller om han blir sur, eller diskuterer det, feks.

Psykopater feks de mener de har "lov" å bryte ned svake mennesker siden de uansett er svake. Og de som er "svake" er de som feks gråter når de er såret når de har et normalt følelsesliv, de forteller om sine svakheter fordi de vil ha et normalt forhold der man bygger hverandre opp. Psykopaten bryter ned og mener alle andre bryter "dem" ned ved å gi dem skyldfølelse når de sier de er såret. Sjekk om han er en sånn type. Dette er ikke mennesker du vil dele livet med.

Slike folk finnes. Traff en i går jeg.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke hva som er så rart med å ha aldersforskjell på barna, mange som har det sånn. Kanskje sistnevnte ikke var nøye planlagt? 

Sånn ellers, det at han snakker stygt om eks og omtaler henne som gal, det er ikke bra! Så her må du trå varsomt og ikke ta alt for god fisk 

Anonymkode: ae2fc...a69

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt usikker på han. Hadde tatt en grundig prat med han om dette. Jeg hadde ikke likt å være i et forhold med slike konflikter. 

Skrevet (endret)

Jeg hadde aldri i verden gått inn i et forhold der det fremdeles var en konflikt pågående med barnemor. 
Det vil uansett gå ut over forholdet dere i mellom. Og det helt uavhengig om hvem som er gal eller ikke. 

Endret av Jocelynn
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Morsomt at dynamikken her inne tilsier at det <alltid> er han som er værst! Likestilling 2023

tror alle som opplever at ungen deres blir stjelt med velsignelse av samfunnet å div offentlige etater kan ha litt problemer med å invitere motparten på kaffe i ettertid

hadde vært mye verre om han ikke var i retten (men ikke på kvinneguiden da, da er man jo bare en jævlig gaslighter som bare vil ha omsorgen for å straffe barnemor å ellers driver organisert omsorgssvikt)

Anonymkode: 66e50...ffc

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Morsomt at dynamikken her inne tilsier at det <alltid> er han som er værst! Likestilling 2023

tror alle som opplever at ungen deres blir stjelt med velsignelse av samfunnet å div offentlige etater kan ha litt problemer med å invitere motparten på kaffe i ettertid

hadde vært mye verre om han ikke var i retten (men ikke på kvinneguiden da, da er man jo bare en jævlig gaslighter som bare vil ha omsorgen for å straffe barnemor å ellers driver organisert omsorgssvikt)

Anonymkode: 66e50...ffc

Poenget er at andre mennesket trenger ikke å leve i et sånt drama 

Anonymkode: 10fc9...1f6

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...