Gå til innhold

Boka: Bleieslutt på 3 dager, noen her som har lest den?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, vi fikk boka "Bleieslutt på 3 dager" i julegave men jeg er ingen stor bokorm og starter ofte på bøker men gir meg etter noen kapitler 🥴 Er det kanskje noen her som har lest den og har lyst til å gi meg en liten oppsummering? (da kan jeg gi boka videre til noen som er glad i å lese). 

På forhånd takk 💕

Anonymkode: 7c470...33a

Fortsetter under...

AnonymBruker

Første dagen skal barnet ha bar rumpe og bæres til do hver gang det kommer tiss eller bæsj også skal man si, "tisset/bæsjen skal i do" , man skal holde seg på et begrenset område inne i huset nær doen.  Dag 2 skal det ha på løs bukse og samme greia. Dag 3 skal man prøve en tur ut, men barnet må tisse på do før man går ut, så er å gå ut belønningen. 

Vi prøvde fordi 2 åringen virket så interessert og klar og var flink til å gå på do innimellom. På slutten av helgen var alle utslitt, hele huset luktet tiss og ungen var begynt å tisse på gulvet med vilje med en gang vi snudde ryggen til og hylskrek hvis man bar til do... Fortsatt dovegring nå et par måneder seinere. 

Anonymkode: 56cb3...1c7

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Første dagen skal barnet ha bar rumpe og bæres til do hver gang det kommer tiss eller bæsj også skal man si, "tisset/bæsjen skal i do" , man skal holde seg på et begrenset område inne i huset nær doen.  Dag 2 skal det ha på løs bukse og samme greia. Dag 3 skal man prøve en tur ut, men barnet må tisse på do før man går ut, så er å gå ut belønningen. 

Vi prøvde fordi 2 åringen virket så interessert og klar og var flink til å gå på do innimellom. På slutten av helgen var alle utslitt, hele huset luktet tiss og ungen var begynt å tisse på gulvet med vilje med en gang vi snudde ryggen til og hylskrek hvis man bar til do... Fortsatt dovegring nå et par måneder seinere. 

Kan være fordi han vil ha kontroll over egen dogåing, at han vil være mer selvstendig. Anbefaler dere å fjerne bleien helt. Eller en bleieslutt truse. Funket her 😄

Anonymkode: a9ffb...0ff

• Liker 2
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan være fordi han vil ha kontroll over egen dogåing, at han vil være mer selvstendig. Anbefaler dere å fjerne bleien helt. Eller en bleieslutt truse. Funket her 😄

Hva er bleieslutt truse? :) bæsj på do går bra her, men virker som vår ikke kjenner at han må tisse før han er igang 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, skal prøve igjen neste helg når alle forhåpentligvis er friske igjen. 

AnonymBruker
Anonym6789 skrev (2 minutter siden):

Hva er bleieslutt truse? :) bæsj på do går bra her, men virker som vår ikke kjenner at han må tisse før han er igang 

Tror poenget er at de skal tisse på seg for å lære å kjenne igjen signalene om når de må tisse og konsekvensen at det blir vått. Bleieslutt truse er tøybleie light for å unngå søl. Søk opp training panties. 

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, skal prøve igjen neste helg når alle forhåpentligvis er friske igjen. 

God bedring 🩷

Anonym6789 skrev (2 timer siden):

Det er er en ekstra tykk truse som gjør at minimalt med urin kommer på de ytterste klærne med en gang. Det blir vått og forblir vått, noe som kan være veldig positivt med læringen. Sønnen min brukte litt tid, men skjønte at tisset ikke skulle i klærne 😊 

Det med tissing er gjerne litt vanskeligere synes jeg. Har erfart at små og få rutiner fungerer her. Feks sett på potta etter søvn og før man skal ut. Så vil det gå seg til etterhvert. 

• Liker 1
AnonymBruker

Har lest og prøvd. Funket ikke for vår gutt. Prøvde 1 gang da han akkurat var blitt 2. prøvde igjen i sommer da han var 3. tydlig at han ikke var klar til å slutte. Tisser å bæsjer på doen når vi følger han, men klarer ikke å merke det i tide selv. Øver fortsatt MYE hjemme. Krysser fingrene for våren

Anonymkode: 25901...b51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...