Gå til innhold

Hvordan leve med skuffelsen om å ikke få flere barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har barn fra før. Ingenting som tilsier at det ikke er rom og kjærlighet til én til. Dessverre for meg vil ikke samboer, han ser ingen grunn til å få flere barn både fra eget behov og fordi han ikke ønsker å stå i småbarnstiden lengere. og jeg kjenner derfor en slags dyp skuffelse over å bli fratatt muligheten til å få et barn til. 

Frykten for å leve resten av livet med tanker om at dette barnet ikke er her gjør vondt allerede nå. 

Flere som har vært i min situasjon? Hvordan kan jeg bearbeide dette for å kunne godta det?

Anonymkode: 79be2...41c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har barn fra før. Ingenting som tilsier at det ikke er rom og kjærlighet til én til. Dessverre for meg vil ikke samboer, han ser ingen grunn til å få flere barn både fra eget behov og fordi han ikke ønsker å stå i småbarnstiden lengere. og jeg kjenner derfor en slags dyp skuffelse over å bli fratatt muligheten til å få et barn til. 

Frykten for å leve resten av livet med tanker om at dette barnet ikke er her gjør vondt allerede nå. 

Flere som har vært i min situasjon? Hvordan kan jeg bearbeide dette for å kunne godta det?

Anonymkode: 79be2...41c

Du trenger ikke godta det? Du kan gå ifra mannen å få et barn til. Eller du kan godta det, men risikere å angre og bli bitter på han. Uansett så må du være fullstendig åpen og ærlig med han om hva du føler. 

Anonymkode: 41701...327

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg kjenner på akkurat de samme følelsene. Synes det er kjempevanskelig og ødeleggende for forholdet. Jeg har to barn, men har et sterkt ønske om ett til.. 

Anonymkode: 739d5...125

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også i samme båt, vi har ett barn og mannen vil ikke ha flere. Jeg vil gjerne ha ett til. Det er ingen «legitime» grunner for å ikke få flere barn for oss, vi har stort hus, god økonomi og trygge jobber osv. Den eneste grunnen er mannen som ikke vil ha flere barn fordi han ikke orker enda en unge med alt det innebærer. 

Dette tærer på forholdet vårt, men samtidig har jeg ikke lyst til å gå ifra mannen og bryte ekteskapet pga dette. Det er ikke sikkert jeg treffer en ny som vil ha unger heller. Og mannen er kjempeflink med det ene barnet vi har. 

Anonymkode: 50744...b1d

AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Du HAR BARN!

Anonymkode: 66642...eaf

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud. Du HAR BARN!

Og hva mener du med den kommentaren der? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Herregud. Du HAR BARN!

Ok? Ønsket om flere barn kan være uendelig sterkt for det om. Selv om det ikke er slik for deg, kan det være enormt sårt for andre.

Anonymkode: 0eb8f...871

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere har to barn, så synes jeg du bør være fornøyd med det. Barna har søsken, og mannen er fornøyd. Det kan jo også være at et tredje barn velter lasset - får kolikk eller blir født med sykdom.

Dersom dere bare har ett barn så forstår jeg behovet. Ville likevel vært forsiktig med å bryte opp familien, slik at det barnet dere har blir skadelidende. Det er ikke enkelt å bo i en koffert og vokse opp i to hjem hvor mor og far får nye familier og barnet ikke føler at hen hører til noe sted...

Anonymkode: 2e7db...e00

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du trenger ikke godta det? Du kan gå ifra mannen å få et barn til. Eller du kan godta det, men risikere å angre og bli bitter på han. Uansett så må du være fullstendig åpen og ærlig med han om hva du føler. 

Ikke jeg som er TS, men jeg er i samme situasjon.

Det er ikke så sort hvitt, i mitt tilfelle har jeg vært åpen med mannen fra dag 1, men han vil bare ikke dette. Å gå ifra mannen for å få ett barn til er ikke så lurt i mine øyne, hvis dette med barn er den eneste grunnen. Det er ingen garantier for at du finner en ny mann som vil få unger med deg, de fleste av oss stiller en del krav til vedkommende vi ønsker unger sammen med. Og for å ikke snakke om at du splitter opp familien og setter barnet du har må nåværende mann i en ugunstig situasjon. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dersom dere har to barn, så synes jeg du bør være fornøyd med det. Barna har søsken, og mannen er fornøyd. Det kan jo også være at et tredje barn velter lasset - får kolikk eller blir født med sykdom.

Dersom dere bare har ett barn så forstår jeg behovet. Ville likevel vært forsiktig med å bryte opp familien, slik at det barnet dere har blir skadelidende. Det er ikke enkelt å bo i en koffert og vokse opp i to hjem hvor mor og far får nye familier og barnet ikke føler at hen hører til noe sted...

Anonymkode: 2e7db...e00

Helt enig, det er akkurat det jeg prøver å belyse i innlegget mitt over. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke jeg som er TS, men jeg er i samme situasjon.

Det er ikke så sort hvitt, i mitt tilfelle har jeg vært åpen med mannen fra dag 1, men han vil bare ikke dette. Å gå ifra mannen for å få ett barn til er ikke så lurt i mine øyne, hvis dette med barn er den eneste grunnen. Det er ingen garantier for at du finner en ny mann som vil få unger med deg, de fleste av oss stiller en del krav til vedkommende vi ønsker unger sammen med. Og for å ikke snakke om at du splitter opp familien og setter barnet du har må nåværende mann i en ugunstig situasjon. 

Hvis du har valgt å få barn med en mann som ikke ønsker flere, når du har vært åpen om ditt ønske fra dag 1. så må du jo bare leve med valget ditt… da har du liksom tatt det valget for lenge siden🙄 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner er par som sto i samme dilemma. De fikk en til, betingelsen var at hun tok alt av nattevåk og stell og oppfølging. Tror hun var skuffet en stund av at han sto ved dette og ikke ble mer engasjert, men de holder sammen og nå som barna er store If selvhjulpne så er de som en vanlig familie (dvs far deltar).

Anonymkode: bcb3a...a6f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke i akkurat samme situasjon. Han hadde flere barn fra før, så fikk vi ett sammen, ønsket flere, men jeg fikk påvist en fysisk og kronisk sykdom etter fødsel, som gjorde det vanskelig med flere barn. Jeg brukte mange år på å godta at jeg ikke kunne få den familien jeg alltid hadde drømt om, og flere ganger underveis bestemte vi oss for å prøve på en til. En dag sa minfar til meg, at i den tilstanden jeg var i, så ville det rett og slett være egoistisk av meg å få flere barn. Han mente at jeg burde prioritere det barnet vi hadde og passe på at hn fikk det best mulig. Jeg så det plutselig på en annen måte, og jeg forstod hva han mente. Så jeg la det hele på hylla. Det har vært trist og bittert, men det hjelper ikke å grave seg ned i alt som ikke ble. Man må gjøre det beste ut av de kortene man har fått utdelt og finne lykken i det man har. Det er mulig å snu tankegangen sin, men det er en jobb, som det meste andre...

Du har jo også muligheten til å velge bort mannen din og familielivet dere har skapt sammen, for å søke lykken en annen plass. Eller kan du skape din egen lykke der du er. 

Anonymkode: a940b...231

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsket alltid 3 barn og jeg var klar på det fra begynnelsen. Vi fikk to tette og det var mye jobb, jeg la ønsket mitt på hylla i 5 år. Da de to barna var store nok, ønsket jeg tredjemann. Mannen var ikke helt med men jeg har klart å overbevise han at det vil gå helt greit. Jeg forførte ham også haha. Han gikk fem på. Fiff deg opp litt, si ham at dere skal IKKE lage barn under noen omstendigheter og at HAN må passe på at det ikke skjer. Det er visst erotisk. 😁 tredjemannen er 6 år gammel, det var midt i blinken for hele familien. Etter ham, ville mannen  et fjerde barn. Det ble ikke noe av, for vi er 42 år men tro meg,om vi var yngre...

Anonymkode: 8e94b...49c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ønsket alltid 3 barn og jeg var klar på det fra begynnelsen. Vi fikk to tette og det var mye jobb, jeg la ønsket mitt på hylla i 5 år. Da de to barna var store nok, ønsket jeg tredjemann. Mannen var ikke helt med men jeg har klart å overbevise han at det vil gå helt greit. Jeg forførte ham også haha. Han gikk fem på. Fiff deg opp litt, si ham at dere skal IKKE lage barn under noen omstendigheter og at HAN må passe på at det ikke skjer. Det er visst erotisk. 😁 tredjemannen er 6 år gammel, det var midt i blinken for hele familien. Etter ham, ville mannen  et fjerde barn. Det ble ikke noe av, for vi er 42 år men tro meg,om vi var yngre...

🙄

Anonymkode: 006fd...672

AnonymBruker
Skrevet

Vær takknemlig for det du har:)

Anonymkode: 006fd...672

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ingen «legitime» grunner for å ikke få flere barn for oss

jo, legitime grunner finnes absolutt: 

Overpopulation: Cause, Effect and Solution | Earth and Human

"More people means more production, consumption, and destruction of nature with hazardous living conditions. In order to supply shelter to the growing population, forests are being cut down rapidly and fertility rates of soil have decreased.

Overpopulation is a state in which a large number of people are raised on the planet rapidly exceeding its capacity. It is a situation whereby people living in an environment increase the number of resources available for an average person to meet their basic needs, such as shelter, drinking water, food, and many more. (...)" 

Anonymkode: c8685...78d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å se litt positivt på det, om mannen din ikke vil ha flere barn, så hjelper han kanskje til mye😄 Jeg har en mann som ønsker at jeg blir gravid igjen, men han jobber ofte borte og vet sikkert ikke hvor slitsomt det er å være hjemme med barna. 

Anonymkode: 97223...928

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror det er sånn her også. Om mannen liker tanken på å gjøre deg gravid så er det mye lettere 😅

Anonymkode: 97223...928

AnonymBruker
Skrevet

Ønsket veldig sterkt nr 3, mannen sa nei. Var tøft i et par år før det gikk seg til. Hadde jeg vært yngre da hadde jeg funnet en ny mann. 
Nå mange år senere er jeg veldig fornøyd med 2 og tenker mannen hadde rett. 

Anonymkode: a3e5b...746

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...