Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I USA vet jeg at det er normalt med 12 timers arbeidsdager 5 dager i uka. Er det normalt med like mye i Norge? Vil jo naturlig nok variere etter saker man har (feks så jobbet jo Lippestad ekstremt mye under Breivik saken), men tenkte mer på "normen" nå. For i USA er det liksom normalt for bortimot alle advokater å jobbe minst 12 timer daglig. Er det like høyt press her og?

Hvis det er så syke arbeidstider her og tror jeg nok jeg vil bli jurist istedenfor. Å jobbe 12 timers dager i forbindelse med rettssaker og periodevis er jo en ting, men hver dag året rundt høres litt heftig ut. Men Norge fungerer jo ikke helt som USA mtp arbeidsliv så lurte på om noen hadde noe innsikt i dette. 

Anonymkode: 6eaf5...d62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye man jobber vil variere blant annet etter hva slags advokatfirma man jobber i. De største forretningsadvokatfirmaene er kjent for mye overtid. Er også noen kjente forsvarsadvokater som jobber ekstremt mye.  Men det går også an å ha normal arbeidsuke som advokat. 

Har sett intervjuer med partnere i de største forretnignasvokatfirmene og der har de sagt de jobber rundt 50 timer i uka. 

Anonymkode: 1aba5...170

• Liker 1
Skrevet

Jeg regner med at du ikke har begynt å studere juss enda? 

AnonymBruker
Skrevet

Min foreldre var advokat og jobbet svært mye i perioder. Inkludert helger. Noen ganger var det det som måtte til for å forberede rettsaker, samt at det var fengslingsmøter, møter med klienter etc. Ferier var heller ikke hellig.

Anonymkode: b866f...17d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...