AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Jeg føler meg litt dum som var så konfliktsky at jeg ikke la meg på bakbeina, men nå plager det meg veldig. Jeg fikk gavekort på et kjøpesenter i julegave. Kjøpesentret har en skjønnhetssalong og jeg bestemmte meg for å bruke kortet på en skikkelig manikyr. Noe jeg vanligvis aldri ville brukt penger på, men tenkte jeg for en gang skyld skulle unne meg selv. Jeg bestillte timen igjennom nettsiden, og valgte et av de mange alternativene for negler. Dagen kom og damen var først 20 minutter for sen. Hun skyldte på problemer med barn, så jeg tenkte at det skjer den beste. Hun spør meg om hva jeg bestillte siden hun ikke kommer inn på bestillingen min, synes det er merkelig men jeg forklarer hva jeg tror jeg bestillte. Hun starter og er virkelig kjempe flink. Hun forteller underveis at hun allerde har hatt en kunde hjemme i dag, og venter en til hjemme rett etter hun er ferdig med meg. Når hun er ferdig ber hun meg om å vippse henne. Jeg sier da a jeg hadde tenkt å bruke gavekort (på nettsiddn sto det at det var fullt mulig å bruke) og hun ser bare domt på meg og svarer at hun jobber ikke her, og at jeg må bare vippse henne "en hvis sum". Jeg nøler men gjør det alikevel, og går ut døren. Og jeg merker at jeg ble skikkelig gretten over dette. Er dette vanlig praksis for de som jobber med negler? Anonymkode: f6b3d...973
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Nei det er ikke vanlig praksis for de som jobber med negler. Anonymkode: 45b14...6f5 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 Ikke vanlig praksis Anonymkode: 288bb...a45 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 Det er ganske vanlig at negledesignere leier plass i andre salonger. Her jeg bor har negledesigneren f.eks et hjørne i den ene frisørsalongen, men det er to separate bedrifter. Anonymkode: 788b5...109 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #5 Skrevet 2. januar 2023 Syntes du skal ringe/sende epost til salongen. Du beskriver hendelsesforløpet fint her. Forklar det på samme måte. Gi salongen mulighet til å rette oop i dette. Lykke til! Anonymkode: eabb9...399 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #6 Skrevet 2. januar 2023 36 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg føler meg litt dum som var så konfliktsky at jeg ikke la meg på bakbeina, men nå plager det meg veldig. Jeg fikk gavekort på et kjøpesenter i julegave. Kjøpesentret har en skjønnhetssalong og jeg bestemmte meg for å bruke kortet på en skikkelig manikyr. Noe jeg vanligvis aldri ville brukt penger på, men tenkte jeg for en gang skyld skulle unne meg selv. Jeg bestillte timen igjennom nettsiden, og valgte et av de mange alternativene for negler. Dagen kom og damen var først 20 minutter for sen. Hun skyldte på problemer med barn, så jeg tenkte at det skjer den beste. Hun spør meg om hva jeg bestillte siden hun ikke kommer inn på bestillingen min, synes det er merkelig men jeg forklarer hva jeg tror jeg bestillte. Hun starter og er virkelig kjempe flink. Hun forteller underveis at hun allerde har hatt en kunde hjemme i dag, og venter en til hjemme rett etter hun er ferdig med meg. Når hun er ferdig ber hun meg om å vippse henne. Jeg sier da a jeg hadde tenkt å bruke gavekort (på nettsiddn sto det at det var fullt mulig å bruke) og hun ser bare domt på meg og svarer at hun jobber ikke her, og at jeg må bare vippse henne "en hvis sum". Jeg nøler men gjør det alikevel, og går ut døren. Og jeg merker at jeg ble skikkelig gretten over dette. Er dette vanlig praksis for de som jobber med negler? Anonymkode: f6b3d...973 Hva i alle dager mente hun med det? Anonymkode: 55e8c...0f2
Husflue Skrevet 2. januar 2023 #7 Skrevet 2. januar 2023 Høres litt rart ut, hun skal jo ikke bestemme din betalings måte uansett hvis det ikke avklart før dere setter i gang og sier att på til hun ikke jobber der? Ville sendt Mail og ringt til daglig leder. 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #8 Skrevet 2. januar 2023 Hun var nok ikke ansatt i selve salongen, men leier en plass der. Ta uansett en prat med leder, slike ting burde være ganske godt opplyst på hjemmesiden. Det kan tenkes at gavekortet er bare gyldig hos de som faktisk er ansatt i salongen. Anonymkode: e59de...989 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #9 Skrevet 2. januar 2023 Et slikt gavekort kommer ofte med en rekke forbehold. Det vil alltid være steder på sentere der de ikke kan brukes. Man må derfor alltid avklare om gavekortet kan brukes først. Anonymkode: 3556a...d84 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #10 Skrevet 2. januar 2023 Tror ikke kjøpesenter gavekort fungerer på neglsalonger som ofte er "boder"/leid plass på åpent torg og ikke en del av senterets butikk kjeder Anonymkode: 1f115...ab5
BobbySocks Skrevet 2. januar 2023 #11 Skrevet 2. januar 2023 Ville sendt en mail til leder dersom det faktisk sto at du kunne bruke gavekortet der. Virkelig uproft. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #12 Skrevet 2. januar 2023 Dette får meg til å tenke svarte penger. Gå tilbake og be om kvittering på kjøpet. Jeg kjenner ei som er ufør og som driver med negldesign. Alle pengene er svarte og hun gjør det hjemme hos seg selv. Anonymkode: f20c4...981 5
Amantha Skrevet 2. januar 2023 #13 Skrevet 2. januar 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Dette får meg til å tenke svarte penger. Gå tilbake og be om kvittering på kjøpet. Jeg kjenner ei som er ufør og som driver med negldesign. Alle pengene er svarte og hun gjør det hjemme hos seg selv. Anonymkode: f20c4...981 Det der tenkte jeg og på med en gang jeg hadde lest ferdig. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #14 Skrevet 3. januar 2023 Amantha skrev (8 timer siden): Det der tenkte jeg og på med en gang jeg hadde lest ferdig. Er bare lov å tjene 6000 skattefrie på vipps så nei dette var nok ikke for å jobbe svart Anonymkode: 1f115...ab5
Amantha Skrevet 3. januar 2023 #15 Skrevet 3. januar 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Er bare lov å tjene 6000 skattefrie på vipps så nei dette var nok ikke for å jobbe svart Anonymkode: 1f115...ab5 Ok. Jeg bruker ikke vipps så kan ikke uttale meg.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #16 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 12.16): Dette får meg til å tenke svarte penger. Gå tilbake og be om kvittering på kjøpet. Jeg kjenner ei som er ufør og som driver med negldesign. Alle pengene er svarte og hun gjør det hjemme hos seg selv. Anonymkode: f20c4...981 Så lenge hun gjør det i liten skala og tjener under en viss grense kan det hende at dette er helt skattefritt og lovlig. Bare sier det! Anonymkode: f7d4b...cf9
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #17 Skrevet 3. januar 2023 sette seg på bakbeina, ikke legge seg... og nei - det er ikke alle steder de tar imot gavekortet, men det er likevel en merkelig oppførsel slik jeg ser det.. Anonymkode: 58f84...04e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #18 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 12.16): Dette får meg til å tenke svarte penger. Gå tilbake og be om kvittering på kjøpet. Jeg kjenner ei som er ufør og som driver med negldesign. Alle pengene er svarte og hun gjør det hjemme hos seg selv. Anonymkode: f20c4...981 Det er helt vanlig med vipps-betaling til mindre, selvstendig næringsdrivende. Jeg betaler mye mat på den måten, fra lokale bønder, fiskere og produsenter. De kan fremskaffe kvittering på forespørsel. Driver de svart vil det uansett oppdages. Da Vipps tross alt går rett inn på en bankkonto, der større transaksjoner på et år av denne typen vil bli avslørt. Anonymkode: 3556a...d84 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå