AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Del Skrevet 2. januar 2023 Ser på enkelte nettsider at de ikke anbefales ute, mens andre igjen skriver at de har disse kattene utendørs uten problemer. Er det noen her som har erfaring og kan dele litt? Alt annet av info/erfaringer om rasene er også interessant, jeg er helt fersk med tanke på disse rasene så alt av info er spennende Hva er forskjellen på rasene f.eks? Bare størrelsen, eller er det ulikheter på lynnet også? Anonymkode: e0a84...175 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #2 Del Skrevet 2. januar 2023 De har tynn pels, og fryser lettere på vinteren. Gemytt: - Både Ragdollen og hellig Birma er sosiale familiekatter. De tilpasser seg meget raskt. - Ragdollen elsker som oftes alle andre dyr, men Hellig Birma som oftest er en ”liten rasist” mot andre katter. - Ragdollen er nok litt mer pratsom en en Hellig Birma, men tempramentet deres er ganske likt. Det står litt mer her; http://www.diadems.no/InformasjonRagVSHB.html Bare å google i vei, så finner du raskt mange sider om begge.. Feks her; https://www.anicura.no/for-dyreeiere/katt/hvilken_katt_passer_for_meg/ragdoll/ https://www.anicura.no/for-dyreeiere/katt/hvilken_katt_passer_for_meg/hellig-birma/ Anonymkode: 197b7...089 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Del Skrevet 2. januar 2023 Ja, har en ragdolldame som utekatt uten problemer. Umulig å holde inne, den katten skulle ut, så da ble det sånn. Fungerer fint ute, er glad i å ligge og slenge rundt men går ikke ukritisk til folk som vil klappe henne heller, har skikkelig street smarts. Er kjapp og smidig, angriper alt som beveger seg med dødsforakt. Veldig kosete hjemme, elsker bikkja og de andre kattene, hater nabokatta.. Egentlig er hun ikke sånn som jeg forestilte meg ragdolls skulle være, men det er jeg egentlig glad for. Anonymkode: f57a2...fee 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, har en ragdolldame som utekatt uten problemer. Umulig å holde inne, den katten skulle ut, så da ble det sånn. Fungerer fint ute, er glad i å ligge og slenge rundt men går ikke ukritisk til folk som vil klappe henne heller, har skikkelig street smarts. Er kjapp og smidig, angriper alt som beveger seg med dødsforakt. Veldig kosete hjemme, elsker bikkja og de andre kattene, hater nabokatta.. Egentlig er hun ikke sånn som jeg forestilte meg ragdolls skulle være, men det er jeg egentlig glad for. Anonymkode: f57a2...fee Ikke i 10-20-30 minusgrader på vinteren håper jeg. De får frostskader de også. Anonymkode: 197b7...089 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #5 Del Skrevet 2. januar 2023 Har en ragdoll som elsker å være ute! Selv om det regner maser den på å gå ut. Den har også fått en bestevennkatt i nabolaget som den leker masse med. De er så skjønne sammen 😩❤️ Den klarer ikke å få med seg smådyr, selv som den prøver iherdig å fange fugler blant annet, hehe. Men da får den litt stimuli i det minste :-) Om du ikke bor rett ved en motorvei tenker jeg det går greit å ha dem ute, men det gjelder vel alle puser. Anonymkode: 3525e...3b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #6 Del Skrevet 2. januar 2023 Katter som ser så åpenbart renrasede ut er mer utsatt for tyveri, så det er også noe å tenke på. Anonymkode: 3838a...849 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #7 Del Skrevet 2. januar 2023 Vår Birma likte å være ute om sommeren når der var fint vær, men holdt seg stort sett i nærheten i hagen vår. Pleide å slippe henne ut etter jobb/skole. Aldri over natten. Den ville sjelden ut om vinteren, i så fall kun et par min før den maste om å komme inn igjen. Ekstremt sosial og kosete katt! Helt nydelig ☺️ Anonymkode: 9ffc4...0c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #8 Del Skrevet 2. januar 2023 De er vel populære og lette katter å stjele? Ville såfall hatt bevis på at de tilhørte meg, som chip eller papirer fra veterinær. Anonymkode: 0442a...425 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå