Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Første som møter meg rett etter jeg har stått opp er «hvorfor er du så sur». Mannen gjør absolutt ingenting av seg selv her hjemme. Jeg må be han om alt, jeg må vise han hvordan, må forklare alt i detaljer. Vi skulle få besøk i dag. Så vi hadde planlagt at vi skulle rydde litt å vaske sammen før gjestene kom. Det første han starter med er å knappe igjen en skjorte for å så legge den i en pose. Så står han bare der å ser dum ut, vet ikke hva han skal gjøre når det åpenbart på settes i oppvaskmaskinen, vaske over vasken å borene. Så klarer han å ødelegge de nye øyenvippene mine som lå på badet. Etter dette bestemmer han seg for at han skal dusje 2 minutter før gjestene skal komme. Jeg klikker fordi han kunne ha dusjet mye tidligere på dagen å ikke stå i dusjen når gjestene kommer, synes ikke det er høflig. Han går i dusjen så klarer han å sprute helt sinnsykt med vann på meg. Da klarte jeg faktisk ikke mer, jeg skrek til han å løp til soverommet der jeg rett og slett fikk helt nok. Vi ble også hentet senere på kvelden for å spille med noen venner, han skal gjøre ALT mens de står å venter. Tar seg kjempe god tid å har null respekt for andres tid. Noe som igjen ødelegger for meg. det er sånn her hver eneste jævla dag. Må fortelle han detaljert hva han skal gjøre, gjør ingenting av seg selv. Bruker også opp alle dusjsåpene MINE. Jeg er også gravid i 6 mnd, han har null sympati. Når jeg prøver å snakke med han på en rolig å voksen måte så blir han fornærma å skriker «slapp av» til meg. Eneste han klarer å si. Virker som om det er det eneste ordet han kan. Hva faen skal jeg gjøre? Jeg står for absolutt all husarbeid og matlaging osv.. siden han ikke kan noe. Snorker gjør han også, får null søvn hver eneste natt å så våger han å si jeg er sint. Hele han irriterer meg!!

Anonymkode: 22e1d...571

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er gravid. Slapp av.

Anonymkode: 58a7e...19e

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jada, sikkert bare ham. Stakkars du. Få det ut.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir irritert selv.

Men altså, har han ikke alltid vært slik, han har vel ikke endret seg slik plutselig? I såfall: hvorfor får du barn med ham? Og hvis det faktisk er plutselig endring i atferd, hvorfor går han ikke til legen?

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du må slappe helt av. Han kan vel ikke tenke hva du tenker. Hva om han føler at ha ngjør ting på en bedre måte? Hadde du likt at han var en hakkekylling på alt du gjorde feil?

Anonymkode: 8e0c1...dcb

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Første som møter meg rett etter jeg har stått opp er «hvorfor er du så sur». Mannen gjør absolutt ingenting av seg selv her hjemme. Jeg må be han om alt, jeg må vise han hvordan, må forklare alt i detaljer. Vi skulle få besøk i dag. Så vi hadde planlagt at vi skulle rydde litt å vaske sammen før gjestene kom. Det første han starter med er å knappe igjen en skjorte for å så legge den i en pose. Så står han bare der å ser dum ut, vet ikke hva han skal gjøre når det åpenbart på settes i oppvaskmaskinen, vaske over vasken å borene. Så klarer han å ødelegge de nye øyenvippene mine som lå på badet. Etter dette bestemmer han seg for at han skal dusje 2 minutter før gjestene skal komme. Jeg klikker fordi han kunne ha dusjet mye tidligere på dagen å ikke stå i dusjen når gjestene kommer, synes ikke det er høflig. Han går i dusjen så klarer han å sprute helt sinnsykt med vann på meg. Da klarte jeg faktisk ikke mer, jeg skrek til han å løp til soverommet der jeg rett og slett fikk helt nok. Vi ble også hentet senere på kvelden for å spille med noen venner, han skal gjøre ALT mens de står å venter. Tar seg kjempe god tid å har null respekt for andres tid. Noe som igjen ødelegger for meg. det er sånn her hver eneste jævla dag. Må fortelle han detaljert hva han skal gjøre, gjør ingenting av seg selv. Bruker også opp alle dusjsåpene MINE. Jeg er også gravid i 6 mnd, han har null sympati. Når jeg prøver å snakke med han på en rolig å voksen måte så blir han fornærma å skriker «slapp av» til meg. Eneste han klarer å si. Virker som om det er det eneste ordet han kan. Hva faen skal jeg gjøre? Jeg står for absolutt all husarbeid og matlaging osv.. siden han ikke kan noe. Snorker gjør han også, får null søvn hver eneste natt å så våger han å si jeg er sint. Hele han irriterer meg!!

Anonymkode: 22e1d...571

Høres ut som et fint grunnlag for å få barn sammen… 

Anonymkode: f60a5...aba

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du slutter å behandle samboeren din som et barn, så begynner han nok å oppføre seg som en voksen.

Anonymkode: f120e...3e9

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bra mann du har valgt å få barn med 

Anonymkode: 1a5c3...c1e

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg klarte å henge meg opp i var at du virker å bli så himla sur for at han bruker dusjsåpene DINE. Er det så farlig? Virker som om du skal ta han for alt. 

Anonymkode: ebf09...0b3

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Her tror jeg det hadde vært nyttig å høre mannens side av saken.

Anonymkode: 65f31...a24

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å rydd FOR han, slutt å irriter deg.

Anonymkode: f2ffa...ae5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det eneste jeg klarte å henge meg opp i var at du virker å bli så himla sur for at han bruker dusjsåpene DINE. Er det så farlig? Virker som om du skal ta han for alt. 

Anonymkode: ebf09...0b3

Enig. Å hun skal ha barn? Vent til ungen ødelegger sminken, knuser ting, spiser opp sjokoladen HENNES i smug…  2 åringen her knuste et nettbrett i julen🤷‍♀️ En dusjsåpe er liksom INGENTING 🤣

• Liker 12
Skrevet

Kanskje det lureste er å avslutte forholdet. Han må jo betale barnebidrag likevel, så da må han støtte deg uansett, og du slipper å ha han hengende rundt deg hele tiden, kan begrense det til at han er helgepappa.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kompetent skrev (1 minutt siden):

Kanskje det lureste er å avslutte forholdet. Han må jo betale barnebidrag likevel, så da må han støtte deg uansett, og du slipper å ha han hengende rundt deg hele tiden, kan begrense det til at han er helgepappa.

Er vel ikke opp til henne å bestemme at han skal være helgepappa for SITT barn? Herregud, håper det her er kødd. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Er vel ikke opp til henne å bestemme at han skal være helgepappa for SITT barn? Herregud, håper det her er kødd. 

Det er alt annet enn kødd. Kvinner sees på som den beste omsorgspersonen ved skilsmisse.
Her er et utdrag fra en artikkel i Aftenposten fra 2006:
"Samtidig som et synkende antall barn bor med begge foreldre, er andelen som bor med far svært lav og den er stabil, dvs. den er i realiteten synkende, sett i forhold til andelen som bor med mor. Delt omsorg er det trolig ikke mer enn 10 % av skilte foreldre som praktiserer."
https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/OrJ7q/menn-nektes-aa-gi-omsorg

Endret av Kompetent
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kompetent skrev (1 minutt siden):

Det er alt annet enn kødd. Kvinner sees på som den beste omsorgspersonen ved skilsmisse.
Her er et utdrag fra en artikkel i Aftenposten fra 2006:
"Samtidig som et synkende antall barn bor med begge foreldre, er andelen som bor med far svært lav og den er stabil, dvs. den er i realiteten synkende, sett i forhold til andelen som bor med mor. Delt omsorg er det trolig ikke mer enn 10 % av skilte foreldre som praktiserer."

Du dro nettopp frem et 17 år gammelt utdrag som ikke viser en dritt om det du påstår. Ingenting i dette innlegget tilsier at barnefar ikke er godt egnet til å være alenepappa. Å igjen, det er ikke opp til mor å avgjøre, far har samme rettigheter og barnet har all rett til å være med sin far. Jeg vet forresten om 3 tilfeller med barn som bor med far, i 2 av tilfellene bor barna KUN hos far, mens i 3. tilfelle bor barnet 50% hos far.

• Liker 8
Skrevet

Hvis du kan finne nyere tall på hvor få eller mange skilte som praktiserer delt omsorg, så vil jeg gjerne se dem.
Anekdoter som du kommer med har liten vitenskapelig verdi for å beskrive virkeligheten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du dro nettopp frem et 17 år gammelt utdrag som ikke viser en dritt om det du påstår. Ingenting i dette innlegget tilsier at barnefar ikke er godt egnet til å være alenepappa. Å igjen, det er ikke opp til mor å avgjøre, far har samme rettigheter og barnet har all rett til å være med sin far. Jeg vet forresten om 3 tilfeller med barn som bor med far, i 2 av tilfellene bor barna KUN hos far, mens i 3. tilfelle bor barnet 50% hos far.

Mange menn er godt egnet til å være alenepappa. Men ikke denne mannen hvis han er slik det fremstilles i HI.

Anonymkode: 51c31...203

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange menn er godt egnet til å være alenepappa. Men ikke denne mannen hvis han er slik det fremstilles i HI.

Anonymkode: 51c31...203

Nå har vi kun en side av saken. Å det eneste jeg får ut av innlegget her er at TS går rundt og er veldig sur/ irritert for alt🙄 så jeg vet ikke jeg… kanskje det er TS som har et problem, eller bare er veldig hormonell. 

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...