AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Skrevet 2. januar 2023 Kan man ikke få behandling utenfor kommunen da? Jeg skjønner ikke. Jeg trenger psykiatrisk hjelp, skulle egentlig bli søkt inn i November men jeg takket nei. Jeg angrer nå da jeg er blitt dårligere, men behandlingen er jo på andre siden av landet så da må jeg stå uten tilbud likevel? Anonymkode: e7d2f...66d
Purple_Pixiedust Skrevet 2. januar 2023 #2 Skrevet 2. januar 2023 Jeg tror at du fortsatt kan henvises andre steder i landet i den offentlige helsetjenesten. Det er privat sektor du ikke kan henvises til. Noen rett på meg hvis jeg har misforstått.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 Du kan søke fritt sykehusvalg, men du kan ikke velge type behandling og ikke private alternativ uten avtale. Du kan heller ikke velge nivå på behandlingen. Husk at ved fritt sykehusvalg dekkes ikke alle reisekostander om du velger noe langt unna hjemstedet, så det kan bli dyrere i det lange løp. Hva er galt med behandling som er tilgjengelig der du bor? Anonymkode: e69c8...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Skrevet 2. januar 2023 Om det ikke finnes et passende behandlingstilbud til deg i din kommune skal du fremdeles henvises dit i det offentlige, eller med offentlig avtale, som kan gi deg nødvendig behandling. Det har ingenting med fritt sykehusvalg eller fritt behandlingsvalg å gjøre egentlig. For å sette det på spissen - vi kan ikke ha et Rikshospital i hver kommune. Trenger en behandling som ikke tilbys lokalt må en henvises til der behandlingstilbudet er. Anonymkode: 3612e...8fc 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #5 Skrevet 2. januar 2023 Purple_Pixiedust skrev (10 timer siden): Jeg tror at du fortsatt kan henvises andre steder i landet i den offentlige helsetjenesten. Det er privat sektor du ikke kan henvises til. Noen rett på meg hvis jeg har misforstått. Okei, jeg forstår AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du kan søke fritt sykehusvalg, men du kan ikke velge type behandling og ikke private alternativ uten avtale. Du kan heller ikke velge nivå på behandlingen. Husk at ved fritt sykehusvalg dekkes ikke alle reisekostander om du velger noe langt unna hjemstedet, så det kan bli dyrere i det lange løp. Hva er galt med behandling som er tilgjengelig der du bor? Anonymkode: e69c8...9f9 Jeg er for dårlig til å motta poliklinisk behandling, har alvorlig behandlingsresistent depresjon. Har prøvd det meste, medisin, poliklinisk oppfølging og alt med. Derfor kanskje jeg burde prøve å bli innlagt en plass som har mer kompetanse. Har også traumediagnose som ikke er behandlet. Vi har en DPS her, men det ga meg ingenting. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Om det ikke finnes et passende behandlingstilbud til deg i din kommune skal du fremdeles henvises dit i det offentlige, eller med offentlig avtale, som kan gi deg nødvendig behandling. Det har ingenting med fritt sykehusvalg eller fritt behandlingsvalg å gjøre egentlig. For å sette det på spissen - vi kan ikke ha et Rikshospital i hver kommune. Trenger en behandling som ikke tilbys lokalt må en henvises til der behandlingstilbudet er. Anonymkode: 3612e...8fc Det var godt å høre, da skjønner jeg mer. Tusen takk for svar dere ble litt letta nå, så får vi se hva det blir til ❤️ Ts Anonymkode: e7d2f...66d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå