Gå til innhold

Tinder med stygge tenner.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt dumpet pga det før så bare lurer. Er det noe poeng får meg med sånn som tinder? Var i en dårlig lissitvasjon og det er synelig på tennene. Det er snakk om brune hullete tenner. Ærlige svar , vill helst sleppe å nå bunnen igjen så da er det bedre å la vær å møte noen 😊 har ikke råd til og fikse dem heller 

Anonymkode: 2ce7d...c62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle har råd til å gjøre noe med tennene sine. Man kan ta behandling på avbetaling.

Men tenker dette er nok en trolletråd.

Anonymkode: e44aa...4d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle har råd til å gjøre noe med tennene sine. Man kan ta behandling på avbetaling.

Det er mye dårlig tannhelse her til lands. Har man vært sløv å gå til tannlegen på noen år, så kommer regningen fort opp i vanvittige summer. Noe ikke alle har økonomi til. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da må man vel være kredittverdighet, og man må kunne betale med renter.

Jeg har tannlegeskrekk og dårlige tenner, og hadde mange begynnende hull fra tenårene, i jeksler som allerede hadde større, reparerte hull fra barndom. Unnlot å gå til tannlege på mange år, pga angsten, og hullene utviklet seg sakte videre.

Regningen ble 32000, 3 av tennene trengte krone, og 1 rotfylling. Det er en stor utgift ved dårlig råd. 

Ts, jeg føler med deg. Jeg skjønner også at fremmede som ikke allerede har blitt kjent og bryr seg, synes at synlig tannråte er avtennende.

Tennene er ikke bare et kosmetisk problem,  skadene øker hele tiden når de ikke tas, og reparasjonsbehovet blir dyrere og dyrere. I tillegg er dette infeksjoner som kan bli helsefarlige når bakteriene sprer seg, spesielt til blodbanen. Du bør sjekke med NAV, fastlege og tannlege om du kan få støtte pga sosiale årsaker/helsetilstand som medvirket til dårlig tannstatus, og prioritere å få reparert tenner så fort som mulig. Bor du i universitetsby kan behandling være rimeligere på tannklinikk hos tannlegestudentene. 

Anonymkode: 4c36b...082

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (2 timer siden):

Det er mye dårlig tannhelse her til lands. Har man vært sløv å gå til tannlegen på noen år, så kommer regningen fort opp i vanvittige summer. Noe ikke alle har økonomi til. 

Brune, hullete tenner?

Klart det er trolling.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har tannlegeskrekk og dårlige tenner, og hadde mange begynnende hull fra tenårene, i jeksler som allerede hadde større, reparerte hull fra barndom. Unnlot å gå til tannlege på mange år, pga angsten, og hullene utviklet seg sakte videre.

Regningen ble 32000, 3 av tennene trengte krone, og 1 rotfylling. Det er en stor utgift ved dårlig råd. 

Ts, jeg føler med deg. Jeg skjønner også at fremmede som ikke allerede har blitt kjent og bryr seg, synes at synlig tannråte er avtennende.

Tennene er ikke bare et kosmetisk problem,  skadene øker hele tiden når de ikke tas, og reparasjonsbehovet blir dyrere og dyrere. I tillegg er dette infeksjoner som kan bli helsefarlige når bakteriene sprer seg, spesielt til blodbanen. Du bør sjekke med NAV, fastlege og tannlege om du kan få støtte pga sosiale årsaker/helsetilstand som medvirket til dårlig tannstatus, og prioritere å få reparert tenner så fort som mulig. Bor du i universitetsby kan behandling være rimeligere på tannklinikk hos tannlegestudentene. 

Kan ikke tro jeg får nor støtte av nav men kan jo høre 😊

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Brune, hullete tenner?

Klart det er trolling.

Har du aldri sett dårlige tenner? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brune hullete tenner på en date hadde vært en stor NEI fra meg. Ikke bare er det forferdelig stygt, det tyder på andre ting som ikke er positivt; personen tar ikke vare på seg selv. Det tyder på psykiske problemer eller at noe er veldig galt, når du ikke gidder å ta vare på tennene. 

Personen er heller ikke kredittverdig og eier ikke sparepenger, for å gå rundt med sånne dårlige tenner tyder jo på at du  verken har penger på konto til å fikse dem, og i tillegg tyder det på at du ikke er kredittverdig når du heller ikke får lånt penger til å finansiere tannlegebesøkene. 

Et stort nei fra meg. Tror jeg hadde satt alle kluter til for å finne en måte til å skaffe penger til og reparere eller erstatte de ødelagte tennene. Låne av familie? Besteforeldre, onkler, tanter, foreldre, søsken? EN ELLER ANNEN i familien har vel penger?

Anonymkode: fcd85...85c

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Brune hullete tenner på en date hadde vært en stor NEI fra meg. Ikke bare er det forferdelig stygt, det tyder på andre ting som ikke er positivt; personen tar ikke vare på seg selv. Det tyder på psykiske problemer eller at noe er veldig galt, når du ikke gidder å ta vare på tennene. 

Personen er heller ikke kredittverdig og eier ikke sparepenger, for å gå rundt med sånne dårlige tenner tyder jo på at du  verken har penger på konto til å fikse dem, og i tillegg tyder det på at du ikke er kredittverdig når du heller ikke får lånt penger til å finansiere tannlegebesøkene. 

Et stort nei fra meg. Tror jeg hadde satt alle kluter til for å finne en måte til å skaffe penger til og reparere eller erstatte de ødelagte tennene. Låne av familie? Besteforeldre, onkler, tanter, foreldre, søsken? EN ELLER ANNEN i familien har vel penger?

Anonymkode: fcd85...85c

Er dessverre enig i denne. 
Tenner er utrolig viktig for min del. De trenger ikke være perfekte og rette, men velstelte MÅ de være for at jeg skal vurdere kyssing.

Men andre med like dårlige tenner som deg bryr seg sikkert ikke. Alle har ikke like kriterier!😊

Anonymkode: bc8d7...20c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For min del er ikke dårlige tenner noe som avgjørende. 
Derimot den økonomiske biten vil være avgjørende. 

Jeg vil ikke date noen som har så dårlig økonomi at de ikke har råd til å ta vare på seg selv. 

Anonymkode: 846c9...a51

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ifølge Norsk politikk, så er ikke tennene en del av kroppen. 

Hvis du kan dokumentere rusproblematikk eller sykdom som skader tennene,  så kan du få støtte til tannbehandling. Ellers ikke.

Anonymkode: 40d43...4d0

AnonymBruker
Skrevet

Og du må være i behandlingensopplegg for å bli rusfri. Det er et krav. Innlagt. 

AnonymBruker
Skrevet

Behandlingsopplegg.

AnonymBruker
Skrevet

Mange bryr seg ikke om tennene. Jeg kjenner folk med grusomme tenner sol har kjæreste så ikke la det hindre deg og ikke tenk at alle avvisninger har med tenna dine å gjøre 

Anonymkode: bc83d...553

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mange bryr seg ikke om tennene. Jeg kjenner folk med grusomme tenner sol har kjæreste så ikke la det hindre deg og ikke tenk at alle avvisninger har med tenna dine å gjøre 

Anonymkode: bc83d...553

Nei vet du hva. Man kan da virkelig ikke møte opp på date med et fremmed menneske med hullete og brune tenner! Det må isåfall være noe man allerede har møtt som vet hva hun går til.

Anonymkode: 9df05...fef

AnonymBruker
Skrevet

Okei da skal du få et helt ærlig svar: Stygge og dårlige tenner hadde aldri vært noe jeg hadde vurdert. Du kunne vært topptrent, hatt verdens peneste ansikt, en fantastisk personlighet og vært milliardær men du hadde likevel aldri blitt vurdert hos meg på noen som helst måte. Det er virkelig det ultimate turn off og noe jeg aldri kunne sett forbi. 

Anonymkode: e529f...7c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har blitt dumpet pga det før så bare lurer. Er det noe poeng får meg med sånn som tinder? Var i en dårlig lissitvasjon og det er synelig på tennene. Det er snakk om brune hullete tenner. Ærlige svar , vill helst sleppe å nå bunnen igjen så da er det bedre å la vær å møte noen 😊 har ikke råd til og fikse dem heller 

Dårlige tenner er for meg et klart nei. 

Anonymkode: c3970...550

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å legge ut bilde av deg selv der du smiler så kan potensielle personer selv avgjøre om det er aktuelt? Om man ikke er interessert swiper man bare bort 

Anonymkode: 76fe6...76a

AnonymBruker
Skrevet

Du kan sjekke ut tkø hvis du har tannlegeskrekk, det er gratis opplegg.

Anonymkode: 44bcd...bb7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

ikke snakk om ting du ikke vet noe som helst om. 
Jeg er ikke på tinder eller dating markedet grunnet samme problem. Går til TOO teamet og har gjort det i over et år. Men har null tro og håp om at det vil fungere for meg, er for psykisk ødelagt. Alt handler ikke om penger. 

Anonymkode: da68f...ec7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på det å ha velstelte tenner som en fordel. Men som en som har hatt enormt dårlig økonomi noen år, så skjønner jeg problemet ditt. 
Skal nok en del til for at jeg ville vurdert et forhold seriøst, men om du har kontroll på økonomien, er faktisk viktigere enn at du har god økonomi. 

Som andre her har foreslått: Ta kontakt med en universitets-klinikk om du har mulighet. Det berget både tenner og økonomi for min del. 

Anonymkode: 8dfc9...ed4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...