AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Eller er det fortsatt sånn at det blir budrunde på alle de rimeligste leilighetene i sentrum og området rundt? Anonymkode: 0d053...4c0
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 altså på små oppussingsobjekter? Nei Anonymkode: 8a414...c40
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 Ifølge min venn som har prøvd å selge i et halvt år nå, så er det hvertfall ikke selgers marked. Personen sitter med godt over 10M i lån nå fordi han sitter på to boliger. Han tjener under 500k i året. Det er helt ekstremt.... han får leid den ut med tap i mellomtiden da (får mindre i leie enn hva rentene koster). Anonymkode: 0a601...441 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ifølge min venn som har prøvd å selge i et halvt år nå, så er det hvertfall ikke selgers marked. Personen sitter med godt over 10M i lån nå fordi han sitter på to boliger. Han tjener under 500k i året. Det er helt ekstremt.... han får leid den ut med tap i mellomtiden da (får mindre i leie enn hva rentene koster). Anonymkode: 0a601...441 Hvor i Oslo er dette? Det har ikke vært for vår del. Hjelper en familiemedlem med å kjøpe. Anonymkode: 2816a...422
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor i Oslo er dette? Det har ikke vært for vår del. Hjelper en familiemedlem med å kjøpe. Anonymkode: 2816a...422 Det har ikke vært for din del? Anonymkode: 0a601...441 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 Det ser ut til å være i et mellomstadie hvor selgere ikke er villige til å sette ned prisen, kjøpere ikke vil betale så mye som før og mange boligannonser blir satt som "inaktive" etter en stund. Også har det jo nettopp vært jul og da er markedet lite i utgangspunktet. Anonymkode: fbf6d...a9b 2 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #7 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det ser ut til å være i et mellomstadie hvor selgere ikke er villige til å sette ned prisen, kjøpere ikke vil betale så mye som før og mange boligannonser blir satt som "inaktive" etter en stund. Også har det jo nettopp vært jul og da er markedet lite i utgangspunktet. Anonymkode: fbf6d...a9b Ja det kommer nok en "flush" med boliger utover januar - april. I byen hvor jeg bor så bygde det seg opp et inventar 60% større enn historisk snitt ettersom volumet tok seg kraftig ned etter August. Så det er veeeldig mange boliger som ikke blir solgt, og som (desverre for selger) sitter unødvendig lenge og taper seg i verdi nå når markedet går ned. Anonymkode: 0a601...441
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #8 Skrevet 1. januar 2023 Alle kjøperne er borte, men selgerne prøver fortsatt å selge til fantasipris. Anonymkode: a9c64...062 3 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #9 Skrevet 1. januar 2023 Kan jo ha med hva meglerne forestiller klientene at de kan få for boligene sine også da. Jeg solgte en liten gammel leilighet et stykke utenfor Oslo i 2020. Og mens jeg var ganske sikker på at den var verdt rundt 2,5 mill (ikke oppusset annet enn badet for flere år siden og 49 kvm fra 50 tallet) så sa noen av meglerene jeg var i kontakt med også rundt 2,5 til 2,7 men en av de jeg var i kontakt med ville at jeg skulle legge den ut for langt over 3 mill. Dette samme meglerfirmaet valgte også en i etasjen under meg med en lik leilighet og da la den ut for langt over 3 mill og fikk ikke solgt. Jeg valgte ikke megleren som ville at jeg skulle legge den ut til fantasipris, og fikk solgt den ganske fort til 2,6 mill uten at jeg tror det var noen underpris. Anonymkode: 38155...b59
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #10 Skrevet 1. januar 2023 Kjøpers marked nå. Ikke på langt nær like mange i budrunde som tidligere, kan gjøre kupp Anonymkode: f6a86...6ee
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #11 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjøpers marked nå. Ikke på langt nær like mange i budrunde som tidligere, kan gjøre kupp Anonymkode: f6a86...6ee Catch a falling knife Anonymkode: 0a601...441 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #12 Skrevet 2. januar 2023 Vi fikk solgt til prisantydning/takst rett før jul. Det var etter første visning, mulig vi hadde griseflaks fordi det var bare 3-4 på visning. Her vi bor (20 min fra Oslo) opplever vi at det meste blir solgt etter 2-3 uker, så lenge det er priset riktig. De boligene som har ligget lenge ute er de som er priset for høyt eller store gamle hus som er renoveringsobjekter. Anonymkode: f2456...e5e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #13 Skrevet 2. januar 2023 Pratet med en megler rett før jul. De små leilighetene på Oslo øst har ikke sunket så mye, enda. Anonymkode: f5d1f...47b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå