Gå til innhold

Når har man nå lest for mye i en bok til å bytte den?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en bok til jul som jeg sa jeg gledet meg til å lese da jeg trodde det var noe jeg likt, men den var ikke noe for meg, er det innafor å bytte den, når har mar lest for mye til å bytte boka? Har hatt den en uke nå og lest litt i den 

Anonymkode: 9e298...ffc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et godt råd til neste gang man får en bok man ikke er sikker på man vil ha: Lån denne boken på biblioteket, bla i den så mye man vil, og hvis man ønsker å bytte gaven, kan man gjøre det, da den fortsatt er helt ubrukt.

For om boken er tydelig brukt, er det dessverre for sent å bytte den.

Anonymkode: 2d348...279

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge kunden har en sånn bytte-lapp, og man ønsker å bytte boken innenfor denne fristen, så burde vel dette gå helt greit?                                                              

Med mindre boken har noen skader, eller stygge flekker, eller noe sånn da... 

Anonymkode: 824bf...58f

Skrevet

Den bør se ubrukt/ny ut skal du få den byttet

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 23.45):

Så lenge kunden har en sånn bytte-lapp, og man ønsker å bytte boken innenfor denne fristen, så burde vel dette gå helt greit?                                                              

Med mindre boken har noen skader, eller stygge flekker, eller noe sånn da... 

Ville du ha kjøpt og betalt 349kr for en bok som en annen person har bladd og lest i? 

Man forventer jo at varen er ny. Den boka kan ikke selges på nytt igjen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Motelvibes skrev (12 timer siden):

Ville du ha kjøpt og betalt 349kr for en bok som en annen person har bladd og lest i? 

Man forventer jo at varen er ny. Den boka kan ikke selges på nytt igjen. 

Men boken kan vel fremdeles selges på salg.

For eksempel til 99 kroner, eller noe...    

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så butikken skal tape 250 kr på å ta inn en bok til fullpris som skal selges på salg? Er du seriøs ?

Anonymkode: bfe24...972

• Liker 7
Skrevet

Hvis du har åpnet den og den ikke lengre er ulest , er det ikke ny vare . Jeg leser mye og kjøper ikke bøker til full pris,  som ikke er som nye. Merker godt når boka er bladd i .  Du får ta lærdom av dette og låne de neste bøkene på biblioteket , selg boka til redusert pris . 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du mener ikke seriøst at butikken skal ta tapet på boka fordi ts ikke likte den så godt som antatt ? 🙈 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du kan ikke bytte en bok du har bladd i. 

Hilsen meg som jobber i bokhandel. 

Anonymkode: 27ecb...c3b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Boka må se ulest ut. Gjør den det kan du bytte den. Er det knekt opp ryggen så man ser den har vært lest i så kan du ikke bytte den. Ingen spør i butikken om du har bladd i boka eller hvor mange prosent av boka du har lest, de ser bare på bokas tilstand. 

Anonymkode: e9ecb...810

• Liker 3
Skrevet

Så lenge du har lest i den kan du ikke bytte den.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da går jo butikken i tap, og selv om den selges på salg, vises det at den er bladd i/lest i, og er dermed ikke salgbar. For bøker på salg er også uleste. 

• Liker 1
Skrevet

Du har begynt å lese i den, ergo har du tatt varen i bruk og den er ikke lenger i ny stand. At du ikke likte boka har ikke noe med saken å gjøre - produktet er en bok, ikke en god leseropplevelse.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel bytte den så lenge den ser ny ut fremdeles. 

Anonymkode: 46595...290

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (2 timer siden):

Så lenge du har lest i den kan du ikke bytte den.

Og hvordan mener du at de i bokhandelen skal vite dette? Kunden kan vel påstå at boken aldri har blitt lest i det hele tatt, og voila få penger tilbake (eventuelt noen andre bøker, eller noe) 

Med mindre det er stygge fett-flekker eller noe sånn i boken, så klarer vel ikke de ansatte i bokhandelen å se dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og hvordan mener du at de i bokhandelen skal vite dette? Kunden kan vel påstå at boken aldri har blitt lest i det hele tatt, og voila få penger tilbake (eventuelt noen andre bøker, eller noe) 

Med mindre det er stygge fett-flekker eller noe sånn i boken, så klarer vel ikke de ansatte i bokhandelen å se dette. 

De ser om den er brukt. Første gang permen åpnes, kan det ikke reverseres. 

Tenk om alle var sånn. Da hadde bokhandlerne måtte legge ned.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Boka kan ikke byttes med mindre den framstår helt ubrukt. Smartinger!! 

Anonymkode: 8bb97...624

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Motelvibes skrev (3 minutter siden):

De ser om den er brukt. Første gang permen åpnes, kan det ikke reverseres. 

Tenk om alle var sånn. Da hadde bokhandlerne måtte legge ned.

Jeg har ofte åpnet bøker og bladd i de i bokhandelen for å sjekke størrelse på skrifta og format, om det blir for slitsomt å lese for meg, aldri har jeg fått kommentarer på det, aldri har noen nektet meg, og ofte har de åpnet for å vise meg. Det er ikke så ømfintlig at bare en har åpnet den så er den å forkaste herregud. 

Anonymkode: 0d9e9...7a8

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...