AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Hei! Jeg og kjæresten min har vært sammen i 9 måneder, og forholdet er seriøst. Han har en sønn fra tidligere forhold, som er 4 år. I år hadde han ikke barnet sitt i julen, og ville derfor feire med meg og min familie for første gang. Vi stusset litt over at han ikke fikk noen bilder av sønnen sin på julaften, men tenkte ikke mer over det. Nå han henter sønnen sin i romjulen forteller sønnen at han og mamma feiret julaften sammen med bestemor og bestefar (hans foreldre). Hans foreldre har altså bedt hans eks kjæreste hjem på julaften, for å feire med hans bror og søster osv. Det er 3 år siden forholdet tok slutt. Han føler de har gått bak ryggen hans, og føler det respektløst ovenfor oss, spesielt da meg. Overreagerer vi her? Han skal selvfølgelig ta en prat med sine foreldre, men han syns ihvertfall de kunne drøftet med han hva han tenkte om at de feiret jul med henne. Jeg syns kanskje ikke dette er helt innenfor.. Anonymkode: b171f...911
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 Dere har vært sammen i 9 måneder… hun er moren til barnebarnet deres. Syns det er flott at hun inkluderer besteforeldrene til barnet selv om det har vært brudd.. det var jo hennes tur å ha barnet, og dere feirer med din familie. Dere _overreagerer_. Anonymkode: acfb9...56b 44 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei! Jeg og kjæresten min har vært sammen i 9 måneder, og forholdet er seriøst. Han har en sønn fra tidligere forhold, som er 4 år. I år hadde han ikke barnet sitt i julen, og ville derfor feire med meg og min familie for første gang. Vi stusset litt over at han ikke fikk noen bilder av sønnen sin på julaften, men tenkte ikke mer over det. Nå han henter sønnen sin i romjulen forteller sønnen at han og mamma feiret julaften sammen med bestemor og bestefar (hans foreldre). Hans foreldre har altså bedt hans eks kjæreste hjem på julaften, for å feire med hans bror og søster osv. Det er 3 år siden forholdet tok slutt. Han føler de har gått bak ryggen hans, og føler det respektløst ovenfor oss, spesielt da meg. Overreagerer vi her? Han skal selvfølgelig ta en prat med sine foreldre, men han syns ihvertfall de kunne drøftet med han hva han tenkte om at de feiret jul med henne. Jeg syns kanskje ikke dette er helt innenfor.. Anonymkode: b171f...911 Min første tanke er at dette har du ingenting med uansett👀 Hvorfor skal du legge deg oppi om barnet til din kjæreste feirer julaften med SIN familie? Det er og vil alltid være hans familie… Anonymkode: 8132e...8b0 22 2 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min første tanke er at dette har du ingenting med uansett👀 Hvorfor skal du legge deg oppi om barnet til din kjæreste feirer julaften med SIN familie? Det er og vil alltid være hans familie… Anonymkode: 8132e...8b0 Det var mer han som reagerte, og ville ta det med sine foreldre. Mest fordi de gikk bak ryggen hans. Jeg har sagt at jeg ikke vil blande meg. Anonymkode: b171f...911 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 De ville vel feire med barnebarnet sitt. De kunne jo sagt det selvfølgelig, så hadde det ikke blitt noen misforståelser. Men DU må ligge langt unna dette...det har du faktisk ingenting med. Kjæresten din får begynne å kommunisere bedre med foreldrene sine... Anonymkode: 7cec6...69f 20
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 Jeg skjønner at de inviterer henne fremfor deg, men jeg synes det er rart å ikke invitere sønnen sin. Anonymkode: 4d86a...f48 14 2 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #7 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner at de inviterer henne fremfor deg, men jeg synes det er rart å ikke invitere sønnen sin. Anonymkode: 4d86a...f48 Også er det jo litt merkelig at dere ikke visste om dette. Som om det skulle være noe hemmelighold rundt dette. Anonymkode: 4d86a...f48 13
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #8 Skrevet 1. januar 2023 Hvorfor ville eks ikke feire med egen familie? Jeg tenker at det er en grunn til det, og at det er fint gjort å invitere dem til seg av hans foreldre. Han ønsker jo ikke å feire med dem selv, så det var ikke akkurat så de hadde meldeplikt. Tenker det var vinn-vinn for alle egentlig. Anonymkode: a8253...7cd 16 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #9 Skrevet 1. januar 2023 Jeg hadde reagert på at mine foreldre gikk bak ryggen min på den måten. Og jeg ville reagert på å gå glipp av muligheten for å få feiret med barnet mitt jeg også. Så som far her hadde jeg vært frustrert på foreldrene mine, men ikke med tanke på ny kjæreste. Du kommer alltid til å være nr 2, mor til barnet er mor til barnet og sånn er det. Du må forvente at barnemor kommer i selskaper, konfirmasjoner oss osv. Mange feirer også jul og andre ting sammen, og det er helt supert. Kan du ikke tåle dette er det best at du kommer deg ut først som sist Anonymkode: b2ed6...6ea 9 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #10 Skrevet 1. januar 2023 Koselig når familie feirer sammen. Dere feiret med din familie. Hans foreldre, som forøvrig er voksne mennesker og kan invitere hvem de vil, feiret med barnebarnet og mammaen hans. Supert! Anonymkode: 2840d...163 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #11 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Også er det jo litt merkelig at dere ikke visste om dette. Som om det skulle være noe hemmelighold rundt dette. Anonymkode: 4d86a...f48 Det er jo nettopp det han reagerer på. Om sønnen ikke hadde fortalt, hadde ikke han visst. Flott at de tok de til seg, selvfølgelig hyggelig for barnebarnet. Anonymkode: b171f...911 1 1
Macro Skrevet 1. januar 2023 #12 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei! Jeg og kjæresten min har vært sammen i 9 måneder, og forholdet er seriøst. Han har en sønn fra tidligere forhold, som er 4 år. I år hadde han ikke barnet sitt i julen, og ville derfor feire med meg og min familie for første gang. Vi stusset litt over at han ikke fikk noen bilder av sønnen sin på julaften, men tenkte ikke mer over det. Nå han henter sønnen sin i romjulen forteller sønnen at han og mamma feiret julaften sammen med bestemor og bestefar (hans foreldre). Hans foreldre har altså bedt hans eks kjæreste hjem på julaften, for å feire med hans bror og søster osv. Det er 3 år siden forholdet tok slutt. Han føler de har gått bak ryggen hans, og føler det respektløst ovenfor oss, spesielt da meg. Overreagerer vi her? Han skal selvfølgelig ta en prat med sine foreldre, men han syns ihvertfall de kunne drøftet med han hva han tenkte om at de feiret jul med henne. Jeg syns kanskje ikke dette er helt innenfor.. Anonymkode: b171f...911 Morsomt😂 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #13 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo nettopp det han reagerer på. Om sønnen ikke hadde fortalt, hadde ikke han visst. Flott at de tok de til seg, selvfølgelig hyggelig for barnebarnet. Anonymkode: b171f...911 Ingen har meldeplikt til ham om hvor, med hvem og hvordan de velger å feire jul Anonymkode: 2840d...163 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #14 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen har meldeplikt til ham om hvor, med hvem og hvordan de velger å feire jul Anonymkode: 2840d...163 Som han selv sa, kunne han kanskje valgt å få feire med barnet sitt, om han hadde visst barnet var hos foreldrene hans.. Anonymkode: b171f...911 3 1 2
Ulven Skrevet 1. januar 2023 #15 Skrevet 1. januar 2023 Jeg synes han bør reflektere litt over hvorfor foreldrene valgte å ikke fortelle om julefeiringen, heller enn å stille dem til veggs. 13 4
tussi84 Skrevet 1. januar 2023 #16 Skrevet 1. januar 2023 Så flott at barnebarnet fikkfeire jul sammen med din kjærestes foreldre, og at barnemor legger til rette for det. Dette handler jo ikke om henne, men om barnet. 8 1
viren Skrevet 1. januar 2023 #17 Skrevet 1. januar 2023 Jeg feirer rett som det er med eks-svigers. De har vært familien min i så mange år at de er som min egen, det endret seg ikke da exen og jeg ble skilt. Jeg tilbringer mer tid med dem enn exen gjør når sant skal sies, og ungene synes det er fantastisk at vi kan ha det sånn. Da exen fikk ny dame tonet vi det ned, helt til vi innså at hun har null interesse av å bli kjent med familien hans - nå snakkes og møtes vi som vi vil. 4 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #18 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som han selv sa, kunne han kanskje valgt å få feire med barnet sitt, om han hadde visst barnet var hos foreldrene hans.. Anonymkode: b171f...911 Hva gjør at han tenker at mor, med barnet, hadde kommet om han var der? Hun ville kanskje feire med eks-svigers og barnets besteforeldre, og ikke med eksen. Anonymkode: 2840d...163 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #19 Skrevet 1. januar 2023 Har hun egen familie i nærheten? Jeg tenker ingen skal sitte alene på julaften, om det ikke er noe man oppsøke selv. Det å åpne hjemmet for familie er hvertfall normalt. Gutten er jo barnebarnet deres. Det betyr jo ikke at hans foreldre ikke har godtatt et brudd eller saboterer. Anonymkode: e0ea8...08c 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #20 Skrevet 1. januar 2023 Eneste litt rare her er at de ikke sa noe. Kanskje dere alle kunne feiret sammen. Anonymkode: c1dbf...cd3 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå