Gå til innhold

Når barnet ikke ønsker bursdagsfeiring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så, barnet mitt blir snart 8 år, og uttrykte i dag om at hen ikke helt ønsker seg bursdagsfeiring, da det blir for mye styr og barn. 
Det hadde å blitt invitere 8 andre barn, så det hadde ikke vært noe særlig storkalas, det hadde det ikke. 

Men hen synes det blir for mye og kaotisk, og det skal jeg gjøre mitt beste på å akseptere. 

Så da lurer jeg på, hvordan kan man da markere dagen? Er det innafor å bare invitere med seg ett barn? Til f.eks. kino eller lekeland? Eller blir det dumt mtp. resten av gjengen? 

Anonymkode: a70a2...55a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde invitert 2-3 barn på pizza, spillkveld, badeland el. Man trenger ikke invitere alle😊 

Anonymkode: a4fd5...8fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta med guttungen på restaurant og spis kake hjemme. Bare kjernefamilien. Hvis han har lyst.

Anonymkode: 1b8a5...691

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta barn + bestekompis(er) med på escape room eller tilsvarende.   

Anonymkode: 7f71b...425

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta med guttungen på restaurant og spis kake hjemme. Bare kjernefamilien. Hvis han har lyst.

Anonymkode: 1b8a5...691

Ja, eller ta henne med til et badeanlegg, hvis det finnes i nærheten. 

• Liker 1
Skrevet

Ett barn på en slags feiring? Kjør på! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så, barnet mitt blir snart 8 år, og uttrykte i dag om at hen ikke helt ønsker seg bursdagsfeiring, da det blir for mye styr og barn. 
Det hadde å blitt invitere 8 andre barn, så det hadde ikke vært noe særlig storkalas, det hadde det ikke. 

Men hen synes det blir for mye og kaotisk, og det skal jeg gjøre mitt beste på å akseptere. 

Så da lurer jeg på, hvordan kan man da markere dagen? Er det innafor å bare invitere med seg ett barn? Til f.eks. kino eller lekeland? Eller blir det dumt mtp. resten av gjengen? 

Feire med familien da? Må ikke feire om han absolutt ikke vil?

Kanskje han er introvert? 

Anonymkode: 480b4...523

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min datter er 11 år, og pga at det har vært press med å måtte invitere alle jentene (15 stk), så har hun ikke ønsket å feire bursdag de to siste årene. Det har heller ikke hennes tre nærmeste venner hatt ønske om. Så løsningen for oss har vært at når alle tre har hatt bursdag (noen måneder i mellom), så har de fire funnet på noe sammen. For eks. badeland, Escape Room, ut å spise, shopping etc. 

Anonymkode: 88b87...f2f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd samme her med noen av mine. Jeg har da enten bedt inn til familiebursdag istedet eller de har bedt venner fra andre arenaer. Mine har som hovedregel ikke ønsket klassebursdag etter å ha hatt det en gang. 

Anonymkode: aecaa...950

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil 8-åringen? Spør han/henne, og gjør det barnet ønsker, det er jo barnets bursdag :)

Anonymkode: 073bf...2ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er usikkert selv på hva det ønsker, er litt derfor jeg spør om ideer. 🙂 

Til nå ser det ut som at vi tar med bestevennen ut for å spise pizza, og kanskje reiser på lekeland eller noe, bare de to. Hen vil gjerne gjøre noe med venner, bare ikke den store festen som de fleste pleier å ha. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...