AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Hei! Vi låner en bil for tiden som skal tilbake til eierne sine neste uke. Eiern vasket bilen før vi fikk den, og hadde jo vært kjekt å ikke levere den tilbake møkk skitten. Det var såvidt minusgrader når vi fikk den, men nå er det bare meldt rundt -10 fremover. Ønsker jo heller ikke å fryse ned hele bilen og eventuelt ødelegge noe.. Vaske - åpent med bare høytrykkspyler/vaskehall(?)? Droppe? Kjipt å få tilbake bilen uten at den er rein? Anonymkode: d4a07...00c
catman Skrevet 2. januar 2023 #3 Skrevet 2. januar 2023 Definitivt spør eieren, bilvask er en religion. Når det gjelder eksteriøret: https://www.nrk.no/video/hvordan-vasker-du-bilen-din-naar-det-er-kaldt_016636d6-d683-4bf5-9428-9c413b97ecf2 1
newman01 Skrevet 3. januar 2023 #4 Skrevet 3. januar 2023 Spør eieren om de ønsker nyvasket bil. Og en annen viktig ting nevnt over her: Noen har et sært forhold til lakk på bilen sin, og hadde drept en uvitende sjel som hadde kjørt bilen gjennom en vaskehall med børster. Selv hadde jeg nok vært sur resten av kvelden, og gruet meg til vårens første storrengjøring hvor alle ripene i lakken kommer til syne. Om du bor på Råde har de en børsteløs som heter Bildusjen 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Skrevet 3. januar 2023 Det er sjelden noe problem å vaske bilen når det er kaldt, dersom du skal kjøre et stykke etterpå. I maskin blir den jo blåst tørrere, så ville gått for det fremfor selvvask. Mange vaskehaller stenger når det blir for kaldt. En maskinvask koster fra ca 300, Vipps de heller penger til vask?! Anonymkode: cc296...5a2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Skrevet 3. januar 2023 newman01 skrev (3 timer siden): Spør eieren om de ønsker nyvasket bil. Og en annen viktig ting nevnt over her: Noen har et sært forhold til lakk på bilen sin, og hadde drept en uvitende sjel som hadde kjørt bilen gjennom en vaskehall med børster. Selv hadde jeg nok vært sur resten av kvelden, og gruet meg til vårens første storrengjøring hvor alle ripene i lakken kommer til syne. Om du bor på Råde har de en børsteløs som heter Bildusjen Bare tull fra ende til annen! Dagens børster lager ikke riper, har brukt det mye selv og null riper etterpå. Det jeg derimot ender opp med når jeg bruker børsteløs vask, er nesten like møkkete bil🤥 Anonymkode: 7b660...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare tull fra ende til annen! Dagens børster lager ikke riper, har brukt det mye selv og null riper etterpå. Det jeg derimot ender opp med når jeg bruker børsteløs vask, er nesten like møkkete bil🤥 Anonymkode: 7b660...b4a Det å bruke automatisk vaskeanlegg er som å kaste grus på et maleri. Det kan gå bra, men jeg hadde ikke satset på det. Om noen hadde tatt én av mine biler gjennom automatvask, hadde jeg fika til. Anonymkode: 0f6b9...c79
newman01 Skrevet 3. januar 2023 #8 Skrevet 3. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Bare tull fra ende til annen! Dagens børster lager ikke riper, har brukt det mye selv og null riper etterpå. Det jeg derimot ender opp med når jeg bruker børsteløs vask, er nesten like møkkete bil🤥 Anonymkode: 7b660...b4a Da vil jeg tippe du ikke har kontrollert lakkens tilstand under skikkelig lys. Den er nok rimelig full av swirls over det hele
Gjest ti10 Skrevet 3. januar 2023 #9 Skrevet 3. januar 2023 For oss vanlige dødelige går det greit å vaske bilen i vaskehall, også i minusgrader, men det finnes noen spesielt interesserte som heller ville ha dyttet både foreldre, kone og barn foran toget enn å vaske bilen i vaskehall. Men i og med at disse menneskene faktisk har lånt bort bilen sin til deg uten å komme med noen retningslinjer vedrørende vask, kan man vel gå ut fra at de er relativt avslappet til bilholdet sitt
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #10 Skrevet 3. januar 2023 Betal heller en bilvask for dem, så kan de vaske når de syns det er greit. Kan ikke mye om biler, men har alltid hørt at man ikke skal vaske når det er veldig kaldt. 🤔 Anonymkode: e9986...885
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #11 Skrevet 21. januar 2023 Jeg rev av gummilisten på førerdøra etter jeg vasket bilen i minusgrader. Trodde bilen var helt tørr, det var den ikke og den frøs. Kjedelig om det skulle skje med noen andres lånebil. Jeg ville vippset penger til vask Anonymkode: a486a...ba6
omnitron Skrevet 23. januar 2023 #12 Skrevet 23. januar 2023 Helt problemfritt å vaske i minusgrader. Husk silikon på gummipakninger så de ikke fryser.
Reign Skrevet 23. januar 2023 #13 Skrevet 23. januar 2023 omnitron skrev (1 time siden): Helt problemfritt å vaske i minusgrader. Helt problemfritt er det jo virkelig ikke. Det er også forskjell på -1 og -20. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #14 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 21.49): Jeg rev av gummilisten på førerdøra etter jeg vasket bilen i minusgrader. Trodde bilen var helt tørr, det var den ikke og den frøs. Kjedelig om det skulle skje med noen andres lånebil. Jeg ville vippset penger til vask Anonymkode: a486a...ba6 Måten å unngå dette på er muligens kontraintuitiv, men det man gjør er å åpne bildørene på vidt gap med en gang man har kjørt ut av vaskehallen. Da vil eventuelle vannrester fryse til is mens dørene er åpne. Så lukker og åpner du hver dør en gang til. Da vil isbiter av betydning knuse og falle ned, og du er kvitt problemet. Anonymkode: c275f...73d 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #15 Skrevet 23. januar 2023 omnitron skrev (3 timer siden): Helt problemfritt å vaske i minusgrader. Husk silikon på gummipakninger så de ikke fryser. Silikon på alle gummilister og pakninger var vanlig vedlikehold før i tiden, det var noe man gjorde selv samtidig med bytte til vinterhjul men nå virker det som om dette er noe folk ikke kan lenger. Reign skrev (2 timer siden): Helt problemfritt er det jo virkelig ikke. Det er også forskjell på -1 og -20. Jeg har aldri hatt problemer med bilvask på vinteren uansett temperatur, det er også noe jeg gjør veldig ofte og spesielt hvis bilen har vært brukt på saltede veier. Trikset er som nevnt over å klargjøre bilen før vinteren og tørke vekk fuktighet rundt dørene en gang i blant. Anonymkode: e0312...c2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå