Gå til innhold

Ingen som feirer barnebursdag her

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten vår blir 4 år i januar og har ikke vert i noen barnebursdag enda. Vi bor på en liten plass, det er 14 barn på avdelingen men det virker som det ikke er kultur for å feire barnebursdag før skolestart her. Barnet vårt har ingen forventning om å feire med barnehagebarna men jeg vet at han hadde elsket det likevel. Er vi kjipe om vi inviterer i barnebursdag til vårt barn? Tenker på om de andre foreldrene da føler seg presset til å feire tidligere enn de hadde tenkt.

Anonymkode: 639ae...b0d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ingen andre gjør det, hadde jeg droppet det. Det er jo ikke noe poeng. Men hadde feiret barnet på dagen med familie og eventuelt venners barn. Det holder i massevis for en 4 åring. 

Anonymkode: 7af75...0a3

• Liker 5
Skrevet

Ta en diskusjon på foreldremøte i barnehagen? :) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fleste begynner å feire barnebursdag i 4/5-års alderen 

Anonymkode: 2d0b9...f14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sententia skrev (Akkurat nå):

Ta en diskusjon på foreldremøte i barnehagen? :) 

Eller ta en selvstendig avgjørelse? Å bestemme selv;) 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fleste begynner å feire barnebursdag i 4/5-års alderen 

Ikke overalt og tydeligvis ikke der ts bor

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Eller ta en selvstendig avgjørelse? Å bestemme selv;) 

Dette skjønte du ikke. Det kan være greit å ta en runde med de andre foreldrene. Om TS er den eneste som arrangerer barnebursdag blir det litt sånn der «mitt barn er viktigere enn deres barn». Husk at barnebursdager for små barn også gjerne innebærer at én forelder må bli med per barn. Og at man må «sette av helga»/dagen (kan ikke reise på hytta etc). Så barnebursdager for så små ses ofte på som mas for de andre foreldrene. En liten egotripp fra jubilantens foreldre.

Anonymkode: 1753a...2f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var ikke vanlig i barnehagen vår heller. Tror et par stk feiret 5-års dag. Som en over skriver, så innebærer det gjerne at én forelder må bli med, for barna er for små til å bare "bli levert". Det blir annerledes i 1.klasse. Ville invitert familie/venner med barn.

Anonymkode: c5e3a...0bc

AnonymBruker
Skrevet

er man bare fire år gammel, så er man vel litt i yngste laget uansett. 

hva med å vente til ungene faktisk har begynt i første klasse? 

Anonymkode: 05a5b...5a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gutten vår blir 4 år i januar og har ikke vert i noen barnebursdag enda. Vi bor på en liten plass, det er 14 barn på avdelingen men det virker som det ikke er kultur for å feire barnebursdag før skolestart her. Barnet vårt har ingen forventning om å feire med barnehagebarna men jeg vet at han hadde elsket det likevel. Er vi kjipe om vi inviterer i barnebursdag til vårt barn? Tenker på om de andre foreldrene da føler seg presset til å feire tidligere enn de hadde tenkt.

Gjør det dere har lyst til☺️
De fleste med en 4 åring synes det er deilig å komme seg noe  timer ut av huset i helgen!

inviter fks «alle guttene» eller «alle født i 2019» eller hele avdelingen.

«Velkommer til bursdagsfest hos xxx kl 11-13.

Det blir servert kake og saft. Kaffe til de voksene som ønsker bli.

Gi beskjed ved allergier eller om du kommer eller ei.

ps. Ingen gave over 50 kr.»

Anonymkode: 9f33b...b2a

• Liker 1
Skrevet

Her er det vanlig å ha barneselskap fra 4-årsalder. De fleste gjør det enkelt med selskap på ettermiddag en hverdag, 1,5 timers varighet.  Nå må jeg understreke at det er korte avstander her så ikke vanskelig å rekke bursdag 17.30-19 feks.  Kaffe og kake til foreldre som er med, uten at disse underholdes noe særlig. 

AnonymBruker
Skrevet
Eneri skrev (2 minutter siden):

Her er det vanlig å ha barneselskap fra 4-årsalder. De fleste gjør det enkelt med selskap på ettermiddag en hverdag, 1,5 timers varighet.  Nå må jeg understreke at det er korte avstander her så ikke vanskelig å rekke bursdag 17.30-19 feks.  Kaffe og kake til foreldre som er med, uten at disse underholdes noe særlig. 

Enig! Hadde prøvd meg på 17-18:30 wienerpølse, kake, leke, ferdig😜

Anonymkode: 9f33b...b2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden ingen andre feirer, ville jeg kanskje ha ventet til siste året i barnehagen.

Anonymkode: 37d74...bac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke overalt og tydeligvis ikke der ts bor

Du tok ikke poenget? Kan godt være det er forklaringen på hvorfor det ikke har vært bursdag - han et muligens første som fyller 4 i sitt aerobic bhg, han har i januar.

Anonymkode: 82724...7a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo du først ute i år regner jeg med fordi det er i januar. Her jeg bor er det ofte sånn at den som har bursdag først "legger lista". Så følger de andre strømmen 😅 vi feiret 4 årsdag med barnehagen 😁

Anonymkode: bbb2f...eab

AnonymBruker
Skrevet

De fleste i byene begynner å feire barnebursdag ved 4 år. Personlig syns jeg det er tidlig. 5-6 pr passer bedre.

Gi det minst ett år til og se an kulturen/ normen der du bor du. Barnet har ikke behov for en sånn feiring før han vet hva det er og du kaster en ball blant barn som ikke aner hva de skulle ha savnet. Feirer du 4 årsdagen til sønnen din kan du garantere at alle barn vil ha en sånn bursdagsfest på sin dag. Det er derimot ikke sikkert alle foreldrene er klar for det. Dette ville jeg ha funnet ut først.

Anonymkode: d50d9...1a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nå er jo du først ute i år regner jeg med fordi det er i januar. Her jeg bor er det ofte sånn at den som har bursdag først "legger lista". Så følger de andre strømmen 😅 vi feiret 4 årsdag med barnehagen 😁

Anonymkode: bbb2f...eab

Jeg tolket det slik i HI at hun hadde sett at ingen i barnehagen feiret dagen sin. Verken de som ble 4 (i fjor), 5 eller 6. At alle ventet til de begynte på skolen?

Gjest Leight
Skrevet

Jeg vet iallfall at min snart 5-åring hadde blitt kjempeglad for en bursdagsinvitasjon. Jeg hadde absolutt ikke tolka det som noen egotrip fra barnets foreldre. Bare gøy at noen gidder å ordne selskap 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tolket det slik i HI at hun hadde sett at ingen i barnehagen feiret dagen sin. Verken de som ble 4 (i fjor), 5 eller 6. At alle ventet til de begynte på skolen?

Det stemmer. TS

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Skulle ønske vi hadde snakket om dette på foreldremøte, ser det er ulike meninger her og det er sikkert ulike meninger i foreldregruppa også.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...