AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Jeg ser stadig folk setter vogna uftor cafeer og resturanter. Greit norge var et trygt nok land førmog defor har det vært normalt. Men velkommen til den nye norge! i i daghar vi folk her fra andre kulturer med andre miljøer og normer som aldri hadde gjort det samme for en god grunn. Kriminaliteten i norgge stiger mye hvert år. Mennesketrafikking stiger hvert år i alle land inkludert norge. Jeg hadde ikke tatt sjangsen på at en av pedofilene i byen bygda skulle gått forbi og tatt vogna eller noen andre skulle kidnappet barnet. Slikt skjer! Jeg vet noen kommer til å si dette er hysterisk. Men da sier jeg deg at du burde få opp standaren din for hva som er hysteri! Anonymkode: 91441...117 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 Helt ærlig, så sliter jeg med å slappe av i eget hus, om baby ligger i vogna si utenfor døra, det er privat parkeringsplass ved en enebolig i kjede, så ikke offentlig gjennomgang. Så hadde aldri satt vogna igjen utenfor en butikk/kafee eller lignende. Ja, noen kan faktisk kidnappe vogna, kanskje bremsene svikter, og vogna triller, baby våkner og faller ut, kanskje det er varmere enn jeg tenkte, og baby blir overopphetet, kanskje kommer det en som mister kontrollen på bilen, også kjører på vogna. Kanskje det begynner å brenne eller annet skjer så en må evakuere. Hvordan kan du være sikker på at du får tak i vogna til babyen trygt? Jeg er også kanskje hysterisk og overtenker. Men det får folk mene. Jeg er livredd for babyen, og hadde aldri tilgitt meg selv om noe skulle skjedd uten at jeg var umiddelbart til stedet (uten at andre kjentfolk). Jeg er den som knapt slapper av om Sambo fester bilstolen. Jeg går alltid over, eller aller helst går å gjør det selv (altså, ikke babystol som klikkes i base, men om småbarnsstolen som festes med seler skal installeres på nytt i bilen. Noen ting kan jeg bare ikke gjøre, fordi mest sannsynlig går det fint, men hvordan skal jeg leve med det, om noe skulle skje? Får vondt i magen av å tenke på det. Anonymkode: 2ca50...e7e 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 Jeg har aldri turt å sette baby ute annet enn i oppkjørsel eller hage. Men tenker jo egentlig at det er trygt når andre gjør det så lenge man ser vogna og har baby call.. Men tør ikke selv likevel. Bor i Oslo så redd for fugler, trafikk og gærne folk 😄 Ikke redd for kidnapping. Anonymkode: f305c...95e 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 Det har jeg aldri gjort. Det er så mange psykisk ustabile folk rundtomkring, og jeg hadde ikke kunne tilgitt meg selv om noe skjedde fordi jeg satt inne på kafeen. Anonymkode: 7fe39...84a 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ser stadig folk setter vogna uftor cafeer og resturanter. Greit norge var et trygt nok land førmog defor har det vært normalt. Men velkommen til den nye norge! i i daghar vi folk her fra andre kulturer med andre miljøer og normer som aldri hadde gjort det samme for en god grunn. Kriminaliteten i norgge stiger mye hvert år. Mennesketrafikking stiger hvert år i alle land inkludert norge. Jeg hadde ikke tatt sjangsen på at en av pedofilene i byen bygda skulle gått forbi og tatt vogna eller noen andre skulle kidnappet barnet. Slikt skjer! Jeg vet noen kommer til å si dette er hysterisk. Men da sier jeg deg at du burde få opp standaren din for hva som er hysteri! Anonymkode: 91441...117 Kan du vise statistikk om kidnapping av barn i barnevogner? Har det økt? Anonymkode: 4d733...e73 15 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du vise statistikk om kidnapping av barn i barnevogner? Har det økt? Anonymkode: 4d733...e73 Haha! Morsom du😂 jeg sier det igjenn... Hvorfor i det hele tatt ta en sjans i en verden full av onde folk i hver by og bygd. Anonymkode: 91441...117 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #7 Skrevet 1. januar 2023 Jeg synes det er mye verre at dere setter barn til verden overhode. Alt kan skje, krig, sykdom, ulykker, brann, overgrep, rusmisbruk, ran og mye mer. Man VET at de vil dø en dag med 100% sikkerhet og innen de dør vil de ha opplevd kjipe ting. Jo lenger de lever jo større er sjangsene for sorg og smerte. Anonymkode: 241e8...e26 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #8 Skrevet 1. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan du vise statistikk om kidnapping av barn i barnevogner? Har det økt? Anonymkode: 4d733...e73 https://www.regjeringen.no/no/sub/barnebortforing/nettsider-og-litteratur/statistikk-for-internasjonal-barnebortforing/statistikk-for-barnebortforingar-20052019/tal-pa-barnebortforingssaker-20052019/id2690841/ Anonymkode: 6f7c9...476
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #9 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://www.regjeringen.no/no/sub/barnebortforing/nettsider-og-litteratur/statistikk-for-internasjonal-barnebortforing/statistikk-for-barnebortforingar-20052019/tal-pa-barnebortforingssaker-20052019/id2690841/ Anonymkode: 6f7c9...476 Dette er vanlige kidbappinger av barn i alle aldre.... Det kan bety så mye! Dette har ingenting med saken å gjøre. Anonymkode: 91441...117 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #10 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er mye verre at dere setter barn til verden overhode. Alt kan skje, krig, sykdom, ulykker, brann, overgrep, rusmisbruk, ran og mye mer. Man VET at de vil dø en dag med 100% sikkerhet og innen de dør vil de ha opplevd kjipe ting. Jo lenger de lever jo større er sjangsene for sorg og smerte. Anonymkode: 241e8...e26 Igjenn. Dette har heller ingenting med saken å gjøre.... Jeg har selv satte 2 barn i verden og skal sette 3 barn til i verden uten dårlig samvittghet. Kanskje du skal lage egen tråd om dette istedefor? Anonymkode: 91441...117 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #11 Skrevet 1. januar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser stadig folk setter vogna uftor cafeer og resturanter. Greit norge var et trygt nok land førmog defor har det vært normalt. Men velkommen til den nye norge! i i daghar vi folk her fra andre kulturer med andre miljøer og normer som aldri hadde gjort det samme for en god grunn. Kriminaliteten i norgge stiger mye hvert år. Mennesketrafikking stiger hvert år i alle land inkludert norge. Jeg hadde ikke tatt sjangsen på at en av pedofilene i byen bygda skulle gått forbi og tatt vogna eller noen andre skulle kidnappet barnet. Slikt skjer! Anonymkode: 91441...117 Det er nok nettopp det at slikt så og si aldri skjer med tilfeldige barn som gjør at folk setter vogna ute. Du kunne heller spørre hvorfor noen tør å ta med barn ut i det hele tatt, for det skjer jo derimot at barnevogner blir påkjørt av biler. Og hvordan tør man ha barnet hjemme, der de fleste ulykker skjer? Eller i barnehager, hvor det en sjelden gang skjer alvorlige ulykker? Rart folk tør å få barn i det hele tatt. Anonymkode: 3f075...b4b 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #12 Skrevet 1. januar 2023 Jeg ble kidnappet mens jeg lå i vogna som baby. Dette var da på et lite sted i gokk og det var ei som var psykisk syk som tok meg. De fant meg visst nok fort igjen. Anonymkode: 2063f...5d5 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #13 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er nok nettopp det at slikt så og si aldri skjer med tilfeldige barn som gjør at folk setter vogna ute. Du kunne heller spørre hvorfor noen tør å ta med barn ut i det hele tatt, for det skjer jo derimot at barnevogner blir påkjørt av biler. Og hvordan tør man ha barnet hjemme, der de fleste ulykker skjer? Eller i barnehager, hvor det en sjelden gang skjer alvorlige ulykker? Rart folk tør å få barn i det hele tatt. Anonymkode: 3f075...b4b Jeg tar ikke denne kommentaren serrløs når du avslutter med rart folk tør å få barn i det hele tatt. Det er wtor forskjell på å sette en barnevogn utenfor en resturant enn å trille en tur under åsyn. Nå snakker jeg ikke heller om ulykker men om kdnappinger sjennerelt onde fremmede hva folk kan finne på å gjøre. Anonymkode: 91441...117
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #14 Skrevet 1. januar 2023 Er det veldig givende for deg å lage sånne rasistiske tråder? Hva prøver du å oppnå? Å påvirke flere til å bli rasister? Beklager oppdraget ditt feiler. Anonymkode: c4442...7cf 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #15 Skrevet 1. januar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tar ikke denne kommentaren serrløs når du avslutter med rart folk tør å få barn i det hele tatt. Det er wtor forskjell på å sette en barnevogn utenfor en resturant enn å trille en tur under åsyn. Nå snakker jeg ikke heller om ulykker men om kdnappinger sjennerelt onde fremmede hva folk kan finne på å gjøre. Anonymkode: 91441...117 Men faktum er at kidnapping av tilfeldige barn er noe av det aller minst sannsynlige som kan skje. Mye større sjanse for trafikkulykker eller ulykker ved lek eller i hjemmet. Sier ikke dermed at man trenger sette fra seg barn ute, men noen stor fare utgjør det ikke. Anonymkode: 3f075...b4b 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #16 Skrevet 1. januar 2023 Det er jo nettopp dette som er så bra med det norske samfunnet! Og noe vi bør hegne om! Vi har høy tillit til hverandre! Anonymkode: f2e86...262 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #17 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er jo nettopp dette som er så bra med det norske samfunnet! Og noe vi bør hegne om! Vi har høy tillit til hverandre! Anonymkode: f2e86...262 Dette er ikke et norskt samfunn lengre Anonymkode: 91441...117
kankankan Skrevet 2. januar 2023 #18 Skrevet 2. januar 2023 Det tør vi fordi det tilnærmet aldri har skjedd noe med vogner/babyer som settes utenfor kafeer. Vi har høy generalisert tillit i Norge, med god grunn. Det er et vanvittig gode jeg ikke er villig til å bytte bort, bare fordi enkelte grunnløst tror at folk kommer til å kidnappe barnet mitt eller ta bilder av det på stranden. Mitt råd er at dere som bekymrer dere for å la ungene sove ute, jobber med dere selv. Det er vanskelig for barn å vokse opp med foreldre som ser farer der de ikke finnes, disse ungene blir ofte engstelige og klarer ikke stole på egen vurderingsevne. 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #19 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette er ikke et norskt samfunn lengre Anonymkode: 91441...117 Skjerp deg. Anonymkode: 6ec6e...b14 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #20 Skrevet 2. januar 2023 kankankan skrev (46 minutter siden): Det tør vi fordi det tilnærmet aldri har skjedd noe med vogner/babyer som settes utenfor kafeer. Vi har høy generalisert tillit i Norge, med god grunn. Det er et vanvittig gode jeg ikke er villig til å bytte bort, bare fordi enkelte grunnløst tror at folk kommer til å kidnappe barnet mitt eller ta bilder av det på stranden. Mitt råd er at dere som bekymrer dere for å la ungene sove ute, jobber med dere selv. Det er vanskelig for barn å vokse opp med foreldre som ser farer der de ikke finnes, disse ungene blir ofte engstelige og klarer ikke stole på egen vurderingsevne. Trur ikke foreldre er redde for å la barn sove ute. Men uten tilsyn, og da særlig på et offentlig sted, hvor du ikke aner hva mennesker tenker. Hva om det kommer en ungdomshjem på 12/13 år som ser en vogn, tenker at den er tom, også tar den og leker med den, til de innser at det er en baby inni der. Da ser jeg for meg at de fleste ungdommer bare setter fra seg vogna og stikker. Sjansen er liten, men selv har hverken jeg eller barna mine noe plager med at de ikke har stått igjen ute mens jeg har vært inne på en kaffe. Tar heller barnet med inn, så får det sove videre. Eller setter meg også ute med barnet. Anonymkode: 2ca50...e7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå