AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Del Skrevet 1. januar 2023 Sitter å regner ut sånn ca. hvor mye jeg kan forvente å få i januar siden jeg har jobbet en god del i desember og kommer til i januar. Jobber som vikar og har egt ikke jobbet så mye i og med at jeg er student. Har også lest kontrakten og står ikke så mye om tilleggene jeg kan få, bare selve timelønnen. Derfor har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg å svare på. 1) Jeg jobbet dagvakt i dag (sykehjem) - siden det er rød dag og helg, vil det si jeg får dobbelt tillegg siden man får helgetillegg hvis man jobber lørdag/søndag? 2) Kan jeg som vikar få tillegg på lik linje som de andre faste ansatte? 3) Og hvis jeg hadde jobbet aftenvakt, hadde jeg fått kveldstillegg i tillegg til det jeg skrev over? 4) Hvis jeg jobber aftenvakt i helga, får jeg kveldstillegg og helgetillegg? Anonymkode: 59457...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #2 Del Skrevet 1. januar 2023 Du må lese de lokale avtalene/personalhåndbøkene. Anonymkode: 0dcd4...ed3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Del Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må lese de lokale avtalene/personalhåndbøkene. Anonymkode: 0dcd4...ed3 Hvor finner jeg det? Anonymkode: 59457...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RC Skrevet 1. januar 2023 #4 Del Skrevet 1. januar 2023 1. Som regel, ja. 2. Antakelig. 3. Ja. Det kan selvfølgelig være kommunale forskjeller, så for å være sikker burde du undersøke nærmere med noen som vet avtalene der du jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #5 Del Skrevet 1. januar 2023 RC skrev (1 minutt siden): 1. Som regel, ja. 2. Antakelig. 3. Ja. Det kan selvfølgelig være kommunale forskjeller, så for å være sikker burde du undersøke nærmere med noen som vet avtalene der du jobber. For nr. 1 - hvis jeg tjener 230kr/timen så blir timelønna mi 864kr/timen eller er jeg helt på bærtur nå (fant en side der det sto at helge- og helligdags tillegg er 317kr for stillingen jeg har) eller vil den nye timelønnen min i dag bli 317? Sorry hvis det er et teit spørsmål, har søkt meg rundt lenge men føler ikke jeg har forstått det helt:P Anonymkode: 59457...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RC Skrevet 1. januar 2023 #6 Del Skrevet 1. januar 2023 Vet ikke helt hvordan du kom fram til 864 kroner timen inkludert helligdagstillegg og helgetilegg, men det er nok altfor høyt. Du tjener 133 prosent av timelønnen din ekstra på røde dager. Så timelønnnen din i dag vil dermed være 133 prosent av 230 = 305 + 230 = 535 kr. Helgetillegget har økt fra 53 kr til minimum 70 kroner fra og med i dag 1. januar 2023. Altså tjente du mest sannsynligvis 605 kr i timen de timene du jobbet i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #7 Del Skrevet 1. januar 2023 RC skrev (4 minutter siden): Vet ikke helt hvordan du kom fram til 864 kroner timen inkludert helligdagstillegg og helgetilegg, men det er nok altfor høyt. Du tjener 133 prosent av timelønnen din ekstra på røde dager. Så timelønnnen din i dag vil dermed være 133 prosent av 230 = 305 + 230 = 535 kr. Helgetillegget har økt fra 53 kr til minimum 70 kroner fra og med i dag 1. januar 2023. Altså tjente du mest sannsynligvis 605 kr i timen de timene du jobbet i dag. Ahaa jeg trodde 70kr bare var for kveldstillegg! Tusen takk!😄 Anonymkode: 59457...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #8 Del Skrevet 1. januar 2023 Du får nok kun helligdagstilleg for de røde dagene, 536 kr timen. Hvis du jobber kveld i helg får du kveld og helgetillegg. Anonymkode: d2f93...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #9 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Du får nok kun helligdagstilleg for de røde dagene, 536 kr timen. Hvis du jobber kveld i helg får du kveld og helgetillegg. Anonymkode: d2f93...acd Hvorfor ikke helgetillegg når jeg jobber helg? Anonymkode: 59457...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå