Gå til innhold

Katter og kattepass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg flyttet for rundt 2 år siden hjemmefra for å studere. Dessverre ble en av kattene våre i den tiden syk og trengte en operasjon for å redde livet hans. Nå trenger han daglig tabletter for en allergi han utviklet etter denne operasjonen. Vetrinær og all medisin er det jeg som betaler for fordi min mor som eier huset og kattene mener hun ikke har råd til det. Selv om jeg mener dette ikke stemmer. I perioder hvor det ikke var mulig at katten fikk medisin daglig, fordi moren min pendler vekk for jobb i ukedagene, så har han fått injeksjoner hos dyrlegen i stedet. Disse varer i fire uker. Men nå har de sluttet å funke og det eneste som fungerer er daglige piller.

Problemet nå er slik at jeg nå naturligvis må returnere til studiestedet og ikke kan sørge for at han daglig får medisinene sine. I tillegg skal min mor være borte oftere og i lengre perioder enn før. Men hun ønsker ikke å betale eller hjelpe til å finne en kattepasser eller at noen vi kjenner fra nabolaget skal inn i huset mens hun er vekke. Vi har tre (ute)katter med katteluke, men nå mener jeg periodene blir for lange til at de kan være alene uansett om en av dem trenger daglige medisiner eller ikke. 

Hva skal jeg gjøre? Jeg har ikke muligheten til å ta dem med meg da jeg leier studenthybel. Den eldste er 14år og de yngste er 13 år gamle, så føler at en omplassering nå ville vært sårt for alle. De er for meg like nære som menneskelig familie. Og kan ikke med god samvittighet forlate dem. Er såpass desperat at hvis jeg ikke finner en løsning ser meg nødt til å avbryte studiet for å flytte hjem for å passe på dem.

Anonymkode: 94abe...5df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...