AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Hjelper ikke om jeg legger han senere, tidligere, har prøvd alt tror jeg… han bruker uansett over en time på å sovne. Han får ikke noe hjelp til innsovingen annen en at jeg sitter ved siden av i rommet, er aldri noe gråting eller protester ved leggetid. Men han ligger og vrir seg rundt i senga, endrer stilling og virker som han kjemper imot søvnen. Jeg blir skikkelig irritert på han for at han ikke bare kan sove!!! Er det noe jeg kan gjøre? Har gått fra å bruke 15-20 minutter på å sovne til over en time det siste halvåret, hvis han skal bruke lengre og lengre tid så (hater å si det) kommer jeg til å kjøre gråtekur, for nekter å bli en sånn som sitter på rommet hans tre timer hver kveld i årevis! Hjelp🥺 vi venter også baby nummer to til sommeren så håper noen har tips som kan hjelpe på søvnproblemet❤️ Anonymkode: b8936...d95
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 Det er en fase. Begge mine hadde en periode rundet 1,5 år der legging var helt krise. Anonymkode: 4c488...d58
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er en fase. Begge mine hadde en periode rundet 1,5 år der legging var helt krise. Anonymkode: 4c488...d58 Hvor lang tid varte det og gjorde du noe for å få slutt på tullet?😫 ts Anonymkode: b8936...d95
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 Har en på 7 mnd her hvor vi bruker 1-3 timer hver kveld. Tar i mot råd 😂 Anonymkode: 3a376...831
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 Her bruker vi 1-5 minutter, men det må være fast leggetid , legge tidlig nok og stå opp i riktig tid på morningen… fraviker vi fra noe av det blir det gjerne tull ved legging Anonymkode: afb29...2ad
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #7 Skrevet 2. januar 2023 Pinner skrev (14 timer siden): Samsoving:) Vi gjør det etter at vi voksne har lagt oss men vi kan jo ikke legge oss klokken 7 heller😅 han sover godt når han først har sovnet, det er innsovingen ved leggetid som er problemet 😕 ts Anonymkode: b8936...d95
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #8 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi gjør det etter at vi voksne har lagt oss men vi kan jo ikke legge oss klokken 7 heller😅 han sover godt når han først har sovnet, det er innsovingen ved leggetid som er problemet 😕 ts Anonymkode: b8936...d95 Hvordan sover han på dagtid da? Anonymkode: afb29...2ad
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #9 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan sover han på dagtid da? Anonymkode: afb29...2ad En dupp på ca. 2,5 timer og sovner omtrent med en gang vi legger han i vogna 😛 har aldri hatt trøbbel med dagsøvnen, heldigvis ❤️ vi passer på at han ikke sover etter klokken 14, da blir han enda verre å legge😅 Anonymkode: b8936...d95
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #10 Skrevet 2. januar 2023 Vårt tredje barn har fra han var 8-9.mnd brukt lang tid på å sove. Alt i fra 1,5-3t. Nå er han 6år. Vi har prøvd alt (utenom medisiner) uten hell. Skulle ønske jeg hadde noen råd, men dessverre. Det eneste vi har gjort, (dette siste året) er å ha lært han til å finne roen uten at vi er der, selv om det fortsatt tar sin tid før han sovner. Inntil da så lå en av oss ved siden av han til han sovnet, og det gikk mange timer av kvelden bort på det. Så skulle ønske vi hadde gjort det før. Kanskje helsestasjon eller tverrfaglig familieteam (hvis dere har det i kommunen) har noen tips. Heg angrer meg for at vi ikke gjorde noe med søvnproblemet tidligere. Nå har det vist seg at årsaken til at vårt barn sine utfordringer med å finne roen om kvelden, er fordi han har adhd, så det er noe som han mest sannsynlig må leve med. Altså at det tar lang tid med å falle i søvn. Anonymkode: ae9a6...1ff
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #11 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En dupp på ca. 2,5 timer og sovner omtrent med en gang vi legger han i vogna 😛 har aldri hatt trøbbel med dagsøvnen, heldigvis ❤️ vi passer på at han ikke sover etter klokken 14, da blir han enda verre å legge😅 Anonymkode: b8936...d95 Okei. Jeg ville prøvd å kutte ned på duppen på dagtid, men det må dere jo kjenne på selv. Eventuelt prøvd å legge tidligere da, hvis han ikke legger seg før 19 så kan det være han har rukket å bli overtrøtt🤷♀️ Vi har lagt kl 17.30-18 hele tiden, både før og etter vi kutta dagsovingen. Anonymkode: afb29...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #12 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vårt tredje barn har fra han var 8-9.mnd brukt lang tid på å sove. Alt i fra 1,5-3t. Nå er han 6år. Vi har prøvd alt (utenom medisiner) uten hell. Skulle ønske jeg hadde noen råd, men dessverre. Det eneste vi har gjort, (dette siste året) er å ha lært han til å finne roen uten at vi er der, selv om det fortsatt tar sin tid før han sovner. Inntil da så lå en av oss ved siden av han til han sovnet, og det gikk mange timer av kvelden bort på det. Så skulle ønske vi hadde gjort det før. Kanskje helsestasjon eller tverrfaglig familieteam (hvis dere har det i kommunen) har noen tips. Heg angrer meg for at vi ikke gjorde noe med søvnproblemet tidligere. Nå har det vist seg at årsaken til at vårt barn sine utfordringer med å finne roen om kvelden, er fordi han har adhd, så det er noe som han mest sannsynlig må leve med. Altså at det tar lang tid med å falle i søvn. Anonymkode: ae9a6...1ff Vi har det på samme måte med 7 åringen. Men nå slipper vi heldigvis å sitte inne på rommet. Barnet vårt er under utredning nå, de mistenker adhd. Anonymkode: 91159...e05
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #13 Skrevet 3. januar 2023 Han sover antagelig for lenge på dagen. Anonymkode: 36e98...4b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå