Gå til innhold

Barn i traumebehandling,samvær og bidrag. Noen som kan si noe om denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Kort fortalt, mitt barn går i traumebehandling på bup pga vitne til vold mellom far og kjæreste,far forsvarte seg, politiet ble tilkalt. Kommet frem at far og kjæreste har kranglet mye og voldsomt med barn tilstede. Mitt barn har kun vært på times samvær med far de siste to årene,barnet klarer ikke sove i huset hos far der hendelsen fant sted for snart ett år siden. Barnet sliter veldig psykisk, noe far nekter å innse og bagateliserer volden og alle hendelser.

Vi har en 40/60 ordning på papiret, far betaler ikke bidrag, heller ikke bidratt med noe etter at barnet nektet å sove der for 2 år siden.

Jeg vurderer å søke om bidrag, men er livredd for at far da tvinger barnet til 40 % samvær. Psykologene på bup sier at det vil være skadelig for barnet. De vil også si dette i en eventuell rettsak, men sier også at far kan hente barnet til samvær så lenge det ikke foreligger en dom.

Noen som har vært borte i lignende situasjon? Jeg søker ikke bidrag dersom barnet mitt blir påtvunget samvær. Barnet er snart tenåring og jeg merker det godt på økonomien.

Jeg koblet også inn barnevernet etter hendelsen, og de hadde ikke så mye positivt å si om far,han nektet å samarbeide lenge og kom med masse løgn som ble tilbakevist.

Jeg får tilrettelagt på jobb pga barnets tilstand, men jeg kan ikke jobbe noe ekstra da barnet ikke kan være alene.

Noen med råd og tips? På forhånd tusen takk

Anonymkode: 08fcf...e84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden barnet snart er tenåring så skal barnet høres. Vil ikke barnet overnatte så skal ikke far tvinge det igjennom. Ei heller om barnet nekter å besøke far også. Du har tydeligvis bup og BV på din side og drar far deg for retten, så kommer han ikke langt.

Bare be NAV utregne bidrag og be de kreve det inn også. Barn skal høres fra de er 7 år og en straks tenåring skal definitivt høres på 100%.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...