AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #41 Skrevet 2. januar 2023 Jeg hadde trodd de var mine. Jeg tipper hver uke og sjekker aldri. Anonymkode: 05aeb...974 1
Honey Dew Skrevet 2. januar 2023 #42 Skrevet 2. januar 2023 Jeg vil heller være en tosk enn å svindle noen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #43 Skrevet 2. januar 2023 Putt det i Bitcoin og røm landet. Det skulle jeg ha vurdert veldig sterkt. Anonymkode: a0567...136
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #44 Skrevet 2. januar 2023 Han fikk en blomsterbukett som takk…..det synes jeg faktisk var gjerrig. Fyren burde fått finnerlønn. Anonymkode: aac68...223 11 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #45 Skrevet 2. januar 2023 Hadde vært surt å brukt opp flere millioner, for så å måtte betale tilbake pengene når det blir oppdaget. Altså, det blir jo oppdaget før eller siden. Anonymkode: 9c6e8...280
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #46 Skrevet 2. januar 2023 Det finnes vel drøssevis med mennesker som leverer deres lotto-kuponger over Internett gjennom Norsk Tipping sine nettsider. Men de følger ikke nødvendigvis med på alle tallene på kupongen man betaler for. I alle fall ikke hver eneste uke, dersom man tipper hver eneste uke over veldig lang tid. Dermed vil de aller fleste mest sannsynlig tro de har vunnet (så sant de leverer lotto-kuponger jevnt og trutt) Norsk Tipping hadde nok utrolig flaks i dette tilfelle, på grunn av omstendighetene hos mottaker. Hadde dette vært noen andre (som regelmessig leverer sånne kuponger) så ville de garanter gått ut ifra at dette beløpet var rettmessig deres. Og etter ganske kort tid ville nok de aller fleste i en sånn situasjon begynt å bruke av disse pengene. Norsk Tipping trodde vel at pengene ble overført til korrekt bank-konto, så personen som mottok pengene kunne ha rukket å bruke opp ganske mye av disse millionene. Spesielt dersom ingen annen spiller faktisk er klare over at de er den virkelige vinneren. Hvis vi hadde snakket om veldig mange uker eller måned, og man i mellomtiden har kjøpt seg hytte, nye kjøretøy, gitt bort store gaver til barna deres (eventuelt til øvrig familie og venner og så videre) så burde vel Norsk Tipping dekket helet dette "tapet" selv, og dekket summen til den egentlige vinneren. Anonymkode: ff133...060
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #47 Skrevet 2. januar 2023 Fru Uperfekt skrev (13 timer siden): Er du i det hele tatt klar over hvor høy yield du måtte hatt på pengene for at planen din skulle lykkes? Husk på at dine konti vil bli frosset i påvente av saksutfall + advokat salær er sjeldent lavt. Man kan ikke fryse investeringene mine. Anonymkode: 405ee...976
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #48 Skrevet 2. januar 2023 Dessuten blir ikke kontoene mine frosset fordi NT har overført penger til feil person. Tror du tenker på type kriminalitet jeg i dette tilfellet ikke har begått. Jeg kan trenere denne saken lenge uten konsekvenser for meg selv. Anonymkode: 405ee...976
Fru Uperfekt Skrevet 2. januar 2023 #49 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Man kan ikke fryse investeringene mine. Anonymkode: 405ee...976 Jo man kan det, les deg opp 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #50 Skrevet 2. januar 2023 Dersom en person holder på med tipping hver eneste uke, og man får inn en "overføring fra Norsk Tipping" til bank-kontoen sin, så kommer vel de aller, aller fleste til å tenke at WOW kult! endelig har jeg vunnet! liksom. Den eneste grunnen til at personen som mottok disse åtte millionene mente at det var ett eller annet "muffins" på gang var jo selvfølgelig fordi man ikke spilte tipping i det hele tatt (i alle fall aldri fra den bank-kontoen han fikk pengene inn på) og derfor forstår man jo selvfølgelig at noe var feil der. Men hvis man faktisk hadde holdt på med tipping fra denne bank-kontoen, så ville man neppe dobbelt-sjekket for å sjekke om man faktisk hadde vunnet noe. Det er vel ingen som dobbelt-sjekker de hundre og ørten gangene de IKKE vinner heller, i tilfelle Norsk Tipping har gjort ett eller annet feil der. Anonymkode: ff133...060
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #51 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han fikk en blomsterbukett som takk…..det synes jeg faktisk var gjerrig. Fyren burde fått finnerlønn. Anonymkode: aac68...223 Enig. Synes de kunne gitt han 10% tilsvarende gevinsten. De kunne trukket de fra neste førstepremiepott el. Anonymkode: 58c31...918 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #52 Skrevet 2. januar 2023 Det var nettopp et innslag på nyhetene om dette, og kontoen er ikke på en person, men en dieselkonto. Ergo er det en bedrift som har kontonummeret og da hadde blitt stilt spørsmål ved en så stor sum. Kontonummeret hadde tilhørt en annen før, og det hadde ikke blitt oppdaga hos Norsk Tipping. Alle kan si faen de vil, men ærlighet varer lengst! Anonymkode: c88d3...ae6 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #53 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 20.22): Man kan beholde penger man får inn på kontoen. Det er den som sender pengene som har ansvaret for å bruke rett kontonummer. Jeg hadde beholdt pengene. Anonymkode: 405ee...976 Feil Du blir anmeldt og får fengsel straff. Google det. Skjedd i Norge flere ganger for langt mindre beløp. I fremtiden anbefaler jeg deg å lese deg mer opp på ting og bli en bedre person. Anonymkode: 0c921...792 4
TheHairyToothfairy Skrevet 2. januar 2023 #54 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 20.22): Man kan beholde penger man får inn på kontoen. Det er den som sender pengene som har ansvaret for å bruke rett kontonummer. Jeg hadde beholdt pengene. Anonymkode: 405ee...976 Dette er jo fullstendig feil. Får du summer du ikke skal ha og fra ukjente, så pliktet du si ifra. Beholder du de så er det kort veibtil straffesak. 1 1
TheHairyToothfairy Skrevet 2. januar 2023 #55 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man kan ikke fryse investeringene mine. Anonymkode: 405ee...976 Visst f kan man det. Skatteetaten trenger ikke politiadvokat med på det engang. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #56 Skrevet 2. januar 2023 Det kan gå måneder uten at jeg sjekker konto, så dere mener jeg skulle blitt tatt for bedrageri fordi jeg ikke sjekker kontoen hver dag? Dummeste jeg har hørt. Er lov å bruke hode før man poster. Anonymkode: f7b52...c75
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #57 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 20.22): Man kan beholde penger man får inn på kontoen. Det er den som sender pengene som har ansvaret for å bruke rett kontonummer. Jeg hadde beholdt pengene. Anonymkode: 405ee...976 Seriøst? Du kan jo ikke det. Anonymkode: e37df...b40
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #58 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan gå måneder uten at jeg sjekker konto, så dere mener jeg skulle blitt tatt for bedrageri fordi jeg ikke sjekker kontoen hver dag? Dummeste jeg har hørt. Er lov å bruke hode før man poster. Anonymkode: f7b52...c75 Ingen her har sagt noe sånt. Hvis pengene bare hadde stått på kontoen din uten at du hadde brukt noe særlig av dem så hadde du nok ikke fått noe trøbbel nei. Regner med du ikke er milliardær, så du ville neppe ha plutselig økt forbruket ditt med hundretusenvis av kroner i mnd om du ikke visste at du hadde fått millioner inn på kontoen. Dermed har du ikke brukt av pengene og ikke gjort noe galt. Hadde du begynt å bruke svære summer, mye større enn vanlig forbruk for deg, så skjønner du så klart at her har det skjedd noe som gjør at du kan bruke så mye penger plutselig. Dermed er du ikke lengre uvitende og har plikt til å melde fra og betale tilbake. Anonymkode: 96a54...574 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #59 Skrevet 2. januar 2023 On 1/1/2023 at 9:00 PM, MortenMunkholm said: På kontoen står det lottogevinst. Mottaker kan ha trodd at han vant uten å nødvendigvis ringe Norsk Tipping for å sjekke eller vite at de skal ringe ham. Det er ingen lov mot å være en idiot og å bruke pengene på investeringer i god tro. Det er dessverre det. Mange folk som sliter med skattepapirene for eksempel. Eksempelvis kjenner jeg til et uhell som gjorde at hen havnet frem og tilbake mellom prosent- og tabelltrekk slik at det landet feil. Ingen fant ut hvorfor. Plutselig et år satt hen der på sykepenger og veldig mye restskatt. Tro bare ikke at NAV, Skattekontoret, Økonomisk gjeldsrådgivning eller Skattehjelpen kan assistere deg uten at du risikerer å bli kasteball fra avdeling til avdeling som knapt selv klarer jobben sin. Til slutt landet avgjørelsen på at, nei. Samme for systemet om du har ADHD, Autisme, andre gode grunner eller bare er en idiot. Du SKAL ha kål på din egen økonomi, null unntak gis. Anonymkode: 3e4ef...1f5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #60 Skrevet 2. januar 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde trodd de var mine. Jeg tipper hver uke og sjekker aldri. Anonymkode: 05aeb...974 Da var det veldig flaks du kom over denne tråden da! Hvis du plutselig en dag tror du har vunnet masse penger og ingen fra tippesentralen ringer og opplyser deg om at det stemmer, så er DU pliktig i å undersøke selv at det stemmer. Fordi de selvfølgelig ikke bare gir deg penger uten å opplyse deg om at du har vunnet. Anonymkode: 3e4ef...1f5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå