Eva-Lena Skrevet 1. januar 2023 #21 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det første jeg hadde gjort ville jo vært å overført dem til en annen bank. Anonymkode: 405ee...976 Myndigheten følger pengene og finner doet ut hvor de tok veien fra en bank til en annen. Håper ikke du er så dum at du trur på det du skrev selv. 6 1 1
Fru Uperfekt Skrevet 1. januar 2023 #22 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det var jo mine penger. Anonymkode: 405ee...976 Ikke om du fikk de utbetalt ved en feil 9 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #23 Skrevet 1. januar 2023 Eva-Lena skrev (Akkurat nå): Myndigheten følger pengene og finner doet ut hvor de tok veien fra en bank til en annen. Håper ikke du er så dum at du trur på det du skrev selv. Vet du hvor fort man kan investere penger? Først til utlandet, så investere dem. Trenere saken så lenge som overhodet mulig. Kan tjene mye penger i løpet av kort tid, så kan jeg betale tilbake. Og går investeringene skeis får jeg heller litt straff. Gjeldsordning får jeg om fem-ti år i aller verste fall. Anonymkode: 405ee...976
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #24 Skrevet 1. januar 2023 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Ikke om du fikk de utbetalt ved en feil Trodde jeg hadde vunnet i lotto. Måtte få dem over fra min konto til utlandet kjapt pga voldelig og kontrollerende samboer. Anonymkode: 405ee...976 2
Eva-Lena Skrevet 1. januar 2023 #25 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet du hvor fort man kan investere penger? Først til utlandet, så investere dem. Trenere saken så lenge som overhodet mulig. Kan tjene mye penger i løpet av kort tid, så kan jeg betale tilbake. Og går investeringene skeis får jeg heller litt straff. Gjeldsordning får jeg om fem-ti år i aller verste fall. Anonymkode: 405ee...976 Tviler på at du får gjeldsordning på svindel. Du kan leve i drømmen din 1
Fru Uperfekt Skrevet 1. januar 2023 #26 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trodde jeg hadde vunnet i lotto. Måtte få dem over fra min konto til utlandet kjapt pga voldelig og kontrollerende samboer. Anonymkode: 405ee...976 Men da er det jo lett for deg å tilbakeføre de til rettmessig eier. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #27 Skrevet 1. januar 2023 Eva-Lena skrev (1 minutt siden): Tviler på at du får gjeldsordning på svindel. Du kan leve i drømmen din Jeg investerer pengene, velger jo selvsagt ikke høyrisikoaksjer. Venter og trenerer saken så lenge som mulig. Kan tjene greit på dette. I verste fall skylder jeg litt penger som betales ned i løpet av få år. (hadde ikke tapt 100% av sikre investeringer). Anonymkode: 405ee...976
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #28 Skrevet 1. januar 2023 Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden): Men da er det jo lett for deg å tilbakeføre de til rettmessig eier. Nei, fordi da har jeg investert dem og skaffet meg en advokat mens jeg venter på at kursene stiger og jeg får en fin gevinst. Rettmessig eier får dem om ett år eller så. Anonymkode: 405ee...976
Gjest Warrior Skrevet 1. januar 2023 #29 Skrevet 1. januar 2023 Jeg hadde gjort akkurat det samme å sagt i fra. Hva i all verden skulle jeg med 8 mill som ikke er min gevinst en gang? Nei vett du hva. Så pengegal er jeg ikke. Har nok penger, og har faktisk samvittighet og respekt for andre mennesker og det er vinneren som skal ha pengene. Så får nå andre bare mene hva de vil. Han gjorde det riktige med å si i fra, og det hadde nok de aller fleste gjort. Man kan ikke være så desperat etter penger at man tar andres gevinst når noe blir gjort feil, uten å si i fra. Dessuten hadde det blitt oppdaget tilslutt og da måtte de som ikke sa i fra likevel gi i fra seg pengene. Så bedre å være ærlig fra starten av
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #30 Skrevet 1. januar 2023 Jaja, syntes han gjorde helt rett. Men du TS, er som noen få i min omgangskrets. Uærlige mennesker som kaller andre idioter fordi de ikke benytter enhver mulighet til å svindle, eller i hvertfall utnytte andres ærlighet og godhet. For eksempel forsikringssvindel. Disse menneskene er samtidig de mest fattige og uten noe særlig liv. Anonymkode: fffbd...af8 6 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #31 Skrevet 1. januar 2023 17 minutter siden, MortenMunkholm said: Med en oppegående advokat til å snakke for deg kunne du ha sluppet unna med den. Hvor godt pengene hadde smakt, er en annen sak. Det virker ikke troverdig. Penger som ikke er dine og som du vet ikke tilhører deg, skal betales tilbake. Ellers skylder du. Anonymkode: 3e4ef...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #32 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, fordi da har jeg investert dem og skaffet meg en advokat mens jeg venter på at kursene stiger og jeg får en fin gevinst. Rettmessig eier får dem om ett år eller så. Anonymkode: 405ee...976 Ja du virker som en skikkelig smarting. Tipper du er crypto-millionær. Du er sikkert han rikingen som kjøpte 100” tv for 1 mill de skrev om for litt siden. Anonymkode: fffbd...af8 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #33 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Man kan beholde penger man får inn på kontoen. Det er den som sender pengene som har ansvaret for å bruke rett kontonummer. Jeg hadde beholdt pengene. Anonymkode: 405ee...976 Hadde faktisk aldri klart å beholde de pengene uansett. Hadde følt meg som en tyv. Anonymkode: 69c33...725 2
Gjest Mysticgirl Skrevet 1. januar 2023 #34 Skrevet 1. januar 2023 Det er ikke noen norsk lov som sier at man ikke kan beholde penger man selv får på kontoen din, men man skal likevel bruke skjønn. Om du burde forstått at de ikke var dine, får du ikke beholde dem dessverre. Har du spilt Lotto og opprinnelig trodd at du kanskje hadde vunnet, kunne du faktisk fått beholdt dem.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #35 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det virker ikke troverdig. Penger som ikke er dine og som du vet ikke tilhører deg, skal betales tilbake. Ellers skylder du. Anonymkode: 3e4ef...1f5 Jeg trodde først jeg hadde vunnet i lotto. Da jeg innså at jeg ikke hadde det ville jeg tjene litt penger på investeringene mine før jeg solgte dem ut igjen. Trenere og så gir jeg dem til NT om noen år. Han som vant ville jo fått gevinsten sin uansett. NT sitter jo ikke og venter på at vår sak blir løst, de må gi ham pengene han har vunnet og de kan ikke vente med det. Men jeg har tid til å vente med dem. Ingen tapere her. Anonymkode: 405ee...976
MortenMunkholm Skrevet 1. januar 2023 #36 Skrevet 1. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det virker ikke troverdig. Penger som ikke er dine og som du vet ikke tilhører deg, skal betales tilbake. Ellers skylder du. Anonymkode: 3e4ef...1f5 På kontoen står det lottogevinst. Mottaker kan ha trodd at han vant uten å nødvendigvis ringe Norsk Tipping for å sjekke eller vite at de skal ringe ham. Det er ingen lov mot å være en idiot og å bruke pengene på investeringer i god tro. Endret 1. januar 2023 av MortenMunkholm
Fru Uperfekt Skrevet 2. januar 2023 #37 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, fordi da har jeg investert dem og skaffet meg en advokat mens jeg venter på at kursene stiger og jeg får en fin gevinst. Rettmessig eier får dem om ett år eller så. Anonymkode: 405ee...976 Er du i det hele tatt klar over hvor høy yield du måtte hatt på pengene for at planen din skulle lykkes? Husk på at dine konti vil bli frosset i påvente av saksutfall + advokat salær er sjeldent lavt. 2
Fru Uperfekt Skrevet 2. januar 2023 #38 Skrevet 2. januar 2023 MortenMunkholm skrev (6 timer siden): På kontoen står det lottogevinst. Mottaker kan ha trodd at han vant uten å nødvendigvis ringe Norsk Tipping for å sjekke eller vite at de skal ringe ham. Det er ingen lov mot å være en idiot og å bruke pengene på investeringer i god tro. Jo det er det 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #39 Skrevet 2. januar 2023 Det er isåfall deres feil og jeg ville beholdt pengene. De sier jeg vant og har utbetalt pengene til min konto, da er det over. De kan inne trekke tilbake en gevinst etterpå. Jar de gjort feil er det ikke min sak, jeg ble informert om at jeg vant. Tror jeg ville vunnet frem i rettssak. Anonymkode: dd583...9a5 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #40 Skrevet 2. januar 2023 Fikk 500.000 kr etter tastefeil i nettbank (aftenposten.no) I denne saken (fra Aftenposten) så fikk en person 500 000 kroner ved et uhell. Men så brukte denne personen opp det aller meste av pengene, og dette var ikke særlig "smart" å gjøre. Folk burde jo selvfølgelig forstått at disse pengene er selvfølgelig ikke deres! og dermed går det under "grovt underslag" å bare kaste bort alle pengene på denne måten. Anonymkode: ff133...060 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå