Gå til innhold

Hvor mye bruker dere som er 2 stk på mat i mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye bruker dere til sammen? Ukeshandler dere? 

Anonymkode: 35afb...e11

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ca 8000 kr. En kvinne på 50 kilo og en jente på 30 kilo 😅

Spiser sunn ren mat, ikke noe ferdigmat.

Anonymkode: 822fe...fcd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten bruker fort 12-14 tusen.. men, vi kjøper aldri ultraprosessert mat - bare rent og ferskt. også kjøper vi kun økolgiske alternativer - også på kjøtt. (unngår gilde og all kjøtt som har for eks karragenan tilsatt). vi kjøper heller ikke brød på butikken, men fra bakeren. ingen godteri og brus o.l. 

altså har vi prioritert god og sunn mat i hverdagen. 

Anonymkode: 21fa7...9dc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som ts spurte om hvor ren og sunn mat folk spiser.

Anonymkode: aa419...6b7

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

2 voksne (mann og dame) her, bruker 6000-7000. Lager ukesmeny og handler 2 ganger i uken. Eller mer hvis det er noe vi har glemt. Handler gjerne "billig" men går ellers ikke inn for å spare noe.

Anonymkode: 60efd...6b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og da spiser de ikke fisk, fisk er svært sjelden, om aldri, ren. 

Anonymkode: aa419...6b7

Skrevet

Kvinne og mann i 30 åra. Bruker ca 6000,-. Vi spiser lavkarbo. Ingen/lite prossesert, lager det meste fra grunn. En pose potetgull til helga :D Kjøper mye på tilbud og setter sammen måltidene basert på det. Kjøper noen ganger kjøtt fra Recoringen eller elg fra bekjente og fyller opp fryseren. 

Samboer er flink til å handle inn flere middager i slengen, ofte på 40% som fryses. Så har vi alltid masse ulike grønnsaker og basisprodukter som vi bunkret opp. Prøver å ikke kaste. 

ingen av oss trener styrke på senter, som jeg tror øker appetitten voldsomt 😄 Samboer faster i tillegg så faller bort et par måltider der på han 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke i målgruppen for tråden. Men jeg er overrasket over hvor høye matbudsjetter dere har for bare to mennesker! 
Vi har 11.000,- for 6 personers 

Anonymkode: 662c1...888

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne og to barn. Bruker 6000,- på mat isolert sett. 

Anonymkode: facf9...51a

AnonymBruker
Skrevet

2 voksne, 6000/mnd

Anonymkode: ef1ef...b85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rett under 5000 i snitt på 2 voksne pr måned. Storhandler tilbud. 

Anonymkode: f6532...fed

Skrevet

2 voksne. I matbutikken prøver vi å begrense oss til 8000 kroner i måneder. Da holder jeg alkohol (vinmonopolet), te, kaffe, bakerier og restaurant/take-away utenfor.

Må innrømme at mat og husholdning har en tendens til å skli opp i nærmere 10-12 tusen. Spesielt om vi har gjester noen ganger i måneder. Men mat og drikke er en av våre største hobbyer, så vel verdt det.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min og jeg (midt i 30-årene) setter av 5000 til mat og alt annet vi kjøper på matbutikken (dopapir, såpe, tørkerull, batterier osv). Takeaway og alkohol går utenom dette. Vi klarte oss veldig lenge på 4000, men da alt begynte å stige voldsomt i pris så bestemte vi oss for å legge i en tusenlapp ekstra. Vi klarer stort sett å holde dette budsjettet, men hender vi må spytte i litt mer mot slutten av måneden og jeg antar vi må bruke enda litt mer om prisene fortsetter å stige fremover.

Nå om dagen er vi ikke så flinke til å spise variert og heller ikke kjempesunt, men vi lager en del mat fra bunnen av og gjerne i større porsjoner så vi har flere måltider.

Anonymkode: c0ea2...691

AnonymBruker
Skrevet

10-12,000.- for to stk slik som prisbildet er nå.

Anonymkode: d264b...da2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert rundt 6000, en voksen og en 2-åring

Anonymkode: 3b86e...e99

Skrevet

To voksne, bruker ca. 6000 i mnd (inkludert snacks, drikke og mellommåltider) og trodde det var mye. Blir overrasket over at flere bruker over 10000 på mat til 2 stk i mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt 137 168,83 siste 12 måneder sier Trumf. Det er da på alt som kjøpes i matbutikk.

Det gir et gjennomsnitt på 11 430 per måned.

I tillegg handler vi alt av brødvarer hos bakeren, men spiser ikke noe av det til hverdags.

Anonymkode: 5612b...607

AnonymBruker
Skrevet

To voksne, bruker 3500-4500 i mnd. Det er inkludert husholdning og drikke osv. 

Hjelper å handle på tilbud (selv om vi handler 95% på meny), og å spise mye vegetar. Har kjøtt en gang eller to i uka.

Anonymkode: 93c6f...382

AnonymBruker
Skrevet

To voksne. Med dagens matpriser bruker vi rundt 10.000. Kanskje litt mer siden noe vi kjøper av mat ikke blir allokert rett i nettbanken. Vi er prisbevisste, men også opptatt av god mat og kunne spise oss mette på det vi liker. 

Anonymkode: 080bb...dba

• Hjerte 1
Skrevet

Aner ikke, mellom 10-18.000 tenker jeg

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...