Gå til innhold

Hvilken farge på oppvaskmaskin til hvitt kjøkken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg må kjøpe ny oppvaskmaskin, men er usikker på hvilken farge jeg skal velge. Jeg har hvite skapdører på kjøkkenet. Ville dere valgt en hvit maskin eller en maskin i stål? Er redd for at hvitfargene vil krasje. 

Grå: https://www.power.no/hvitevarer/oppvaskmaskin-og-tilbehoer/oppvaskmaskin/bosch-smu4hci56s-oppvaskmaskin/p-1175005/store/?gclid=EAIaIQobChMI4--4jIan_AIVM-7mCh0SlAYyEAQYAyABEgLuPPD_BwE&gclsrc=aw.ds

hvit: https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/oppvaskmaskin/bosch-oppvaskmaskin-smu4ecw14s-hvit/492033?gclid=EAIaIQobChMIpv2QiYKn_AIVk4XVCh3mJgLSEAQYAiABEgLVZPD_BwE&gclsrc=aw.ds#features

Anonymkode: 8349e...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvilken farge har kjøleskapet? Eller er det integrert i kjøkkeninnredningen?

Og hvilke farger har du ellers på kjøkkenet?

Anonymkode: 13b37...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt hvitt.  Synes det er finest at hvitevarene er samme farge som kjøkkeninnredningen.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den hvite har mest sannsynlig ikke samme hvitfarge som kjøkkenet, så derfor ville jeg valgt grå eller integrert. 

Anonymkode: 97fc9...d52

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville kjøpt oppvaskmaskin samme farge som andre hvitevarer (kjøleskap, komfyr), hvis ikke integrert er mulig 

Anonymkode: f8bb9...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville lakkert den i en knallfarge og dekorert den med et koselig motiv. :strix:

Anonymkode: e8cc0...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke hvit, det blir grusomt stygt om det er en annen hvitfarge enn resten av innredningen.

Anonymkode: 605df...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 8.49):

Den hvite har mest sannsynlig ikke samme hvitfarge som kjøkkenet, så derfor ville jeg valgt grå eller integrert. 

Dette. 
Vi har hvitt kjøkken, og har oppvaskmaskin i børstet stål. Sannsynligheten for at hvitfargen kræsjer, slik at enten oppvaskmaskinen eller kjøkkeninnredningen ser gul ut, er stor. Dette ser du ikke før det er for sent. Hvitt er ikke bare hvitt! 

Anonymkode: 38719...e05

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken farge har du på komfyr og kjøleskap? Ville matchet disse hvis du ikke skal ha integrert.

Anonymkode: 54550...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sverget på å aldri ha hvitevarer i stål igjen etter at det var det i en leilighet jeg leide - det ble alltid flekker og merker på dem og uansett hva jeg gjorde fikk jeg dem ikke skikkelig rene. Nå er sikkert KG full av perfekte husmødre som vil insistere på at Det er jo bare å..., men jeg har bedre ting  å bruke tiden min på enn å pusse stålflater. Sleng på noen fargerike magneter om hvitfargen ikke matcher helt, så legger ingen merke til det uansett...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (41 minutter siden):

Jeg har sverget på å aldri ha hvitevarer i stål igjen etter at det var det i en leilighet jeg leide - det ble alltid flekker og merker på dem og uansett hva jeg gjorde fikk jeg dem ikke skikkelig rene. Nå er sikkert KG full av perfekte husmødre som vil insistere på at Det er jo bare å..., men jeg har bedre ting  å bruke tiden min på enn å pusse stålflater. Sleng på noen fargerike magneter om hvitfargen ikke matcher helt, så legger ingen merke til det uansett...

Enig, det blir veldig fort stygt... Men det er standard på industrikjøkken, og her bruker man et rengjøringsmiddel beregnet for stål. Ofte en spray. Går veldig lett å bare tørke lett over en med klut og det middelet, men må gjøre det hver gang det er brukt. Eller så kan man bruke matolje, som vi lærte av megler 😆

Anonymkode: a1213...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan anbefale sorte hvitevarer til hvitt kjøkken.

Anonymkode: 5073c...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 8.49):

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette. 
Vi har hvitt kjøkken, og har oppvaskmaskin i børstet stål. Sannsynligheten for at hvitfargen kræsjer, slik at enten oppvaskmaskinen eller kjøkkeninnredningen ser gul ut, er stor. Dette ser du ikke før det er for sent. Hvitt er ikke bare hvitt! 

Anonymkode: 38719...e05

This

Og hvit front gulner fort på de hvitevarene jeg har sett. Har forøvrig aldri hatt problemer med flekker på verken kjøleskap eller oppvaskmaskin eller komfyr her i huset. Alle tre er  børstet stål.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (8 timer siden):

Har hatt div. hvitevarer i børstet stål i vel 10 år nå, og det er faktisk bare enkelt å holde. Én gang i året vasker jeg flatene med jif. Tørker over med rent vann og tørrer. Har litt matolje på et kjøkkenpapir, gnir raskt over flatene og tørker av overskytende. Ingen fingermerker eller flekker overhodet. Vasker vanlig alle kjøkkenflater med zalospray. En god, enkel og hurtig måte å holde børstet stål fint i lange tider, og det er en rask operasjon.

Anonymkode: 43110...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Daria skrev (På 3.1.2023 den 21.33):

Og der dukket jammen den perfekte husmoren opp...

😂 Den var god. Det er vel heller svaret på en ikke perfekt husmor, som har kjøpt hus hvor hvitevarer i børstet stål fulgte med, og ikke gidder ha masse arbeide - 'operasjon' fint børstet stål gjennom ett år eller mere, tar meg 10-15 minutt en lørdag formiddag. Men tar til meg 'perfekt husmor'-poeng her 😁👌

Anonymkode: 43110...5b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...