Gå til innhold

Tenk at vi har tatt imot 35000 ukrainere! Har jo gått veldig bra.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk faktisk litt sjokk når jeg hørte de høye tallene. Det er jo like mye som mange halvstore norske byer. 
Støte brukte mye tid på dett i nyttårstalen sin. Har vi hørt så plass ‘lite’ om dette siden det egentlig har gått veldig bra? 

At UDI, IMDI og kommunene har gjort en kjempejobb, men at vi kun hører fra dem hvis det blir problemer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt for tidlig å si noe som om det har gått 'veldig bra '. 

Det er mange barrierer her. Som feks språk. Selv høyt utdannede forstår ikke engelsk. 

Så dette er nok noe man bør se nærmere på, på sikt. 

• Liker 7
Skrevet

Det var vel ikke akkurat overraskende . De fleste har visst om dette via nyhetene 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er klart det har stått mye om det, men det har vært lite om kaos, kriser og dårlige vurderinger. 

• Liker 1
Skrevet

Disse folkene kommer fra europas suverent mest korrupte land. Det er veldig naivt å tru at de ikke vil ta med seg noe av dette hit. I tillegg til alle skattepengene vi må betale for å gi de husly, mat, og lommepenger, osv.

Og på toppen av dette så er det nok veldig mange ikke-Ukrainere som kommer inn for at de oppgir at de er ukrainske flyktninger mens de i realiteten er økonomiske migranter fra midtøsten og afrika. Og Norge er nok akkurat som de fleste andre land i europa ikke villig til å stille krav og språkteste de, ol. for å sikre at de er fra Ukraina.

• Liker 5
Skrevet
LeveMannen skrev (9 timer siden):

Og på toppen av dette så er det nok veldig mange ikke-Ukrainere som kommer inn for at de oppgir at de er ukrainske flyktninger mens de i realiteten er økonomiske migranter fra midtøsten og afrika.

Av helt åpenbare årsaker så er dette et ikke-tema.

Klarer du å tenke deg til hva denne årsaken er? 

Skrevet
Firefine skrev (11 timer siden):

Jeg fikk faktisk litt sjokk når jeg hørte de høye tallene. Det er jo like mye som mange halvstore norske byer. 
Støte brukte mye tid på dett i nyttårstalen sin. Har vi hørt så plass ‘lite’ om dette siden det egentlig har gått veldig bra? 

At UDI, IMDI og kommunene har gjort en kjempejobb, men at vi kun hører fra dem hvis det blir problemer? 

Tallet er ikke nytt.

Det er heller ikke overraskende at vi ikke har hørt om stor økning i kriminalitet eller andre forbrytelser begått av ukrainske flyktninger.

De er stort sett lovlydige mennesker som deg og meg med høyere utdanning, stor integreringsevne og ikke minst stor integreringsvilje. 

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, LeveMannen said:

Disse folkene kommer fra europas suverent mest korrupte land. Det er veldig naivt å tru at de ikke vil ta med seg noe av dette hit. I tillegg til alle skattepengene vi må betale for å gi de husly, mat, og lommepenger, osv.

Og på toppen av dette så er det nok veldig mange ikke-Ukrainere som kommer inn for at de oppgir at de er ukrainske flyktninger mens de i realiteten er økonomiske migranter fra midtøsten og afrika. Og Norge er nok akkurat som de fleste andre land i europa ikke villig til å stille krav og språkteste de, ol. for å sikre at de er fra Ukraina.

Da har du vel kilder på dette da?

Sist jeg sjekket noe som ikke var Steigan eller andre Putin-klakkørers rumpeslikking av Vladimir er Russland LANGT bak Ukraina. Din andre paragraf er rent oppspinn, men jeg tar gjerne en kilde der også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...