Gå til innhold

Noen som har fått permisjon fra jobb for å prøve seg i annen stilling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Drømmejobben er utlyst , men kun som et vikariat med 1-års varighet. Jeg har fast jobb,100%. Har noen fått innvilget permisjon fra opprinnelig stilling?  Jeg har veldig lyst til å søke da jeg har det de søker etter , men da er jeg avhengig av at jeg kan gå tilbake til den faste jobben.  Regner med at det er vanskelig å få til? 

Anonymkode: d122f...3e6

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Det varierer veldig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver.

Jeg ville spurt sjefen min hvilke regler de har for permisjon.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom stillingen du har fått tilbud om er et vikariat er det absolutt mulig, spesielt dersom det et mulig å skaffe (kvalifisert) vikar for deg og du kan antas å tilegne deg erfaring og kunnskap fra ny arbeidsgiver som du kan ta med deg tilbake til nåværende arbeidsgiver. Forhør deg med lederen din.

Mange steder er mer restriktive med å innvilge ulønnet permisjon for overgang til en annen fast stilling, da sannsynligheten for at opprinnelig stillingsinnehaver kommer tilbake er langt lavere enn dersom vedkommende har fått et vikariat.

Anonymkode: 83c1a...86c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar permisjon fra min faste stilling for å prøve meg i et vikariat fra januar. Tror det er ganske vanlig☺️

Anonymkode: 89551...8ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Drømmejobben er utlyst , men kun som et vikariat med 1-års varighet. Jeg har fast jobb,100%. Har noen fått innvilget permisjon fra opprinnelig stilling?  Jeg har veldig lyst til å søke da jeg har det de søker etter , men da er jeg avhengig av at jeg kan gå tilbake til den faste jobben.  Regner med at det er vanskelig å få til? 

Jeg fikk det, men jobber i skolen. Kjenner også noen som har fått permisjon i det private. Spill åpne kort, og vær tidlig og ryddig i prosessen. 

Anonymkode: 0be2c...fcb

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Da kan jeg ihvertfall legge inn en søknad og høre med leder hvis jeg skulle bli tilbydt vikariatet 😊

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...