Gå til innhold

Har dårlig samvittighet for kjæresten fordi jeg ikke har samme behov som han og folk flest..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok aseksuell. Er 31 år og ikke hatt sex. Ikke vært særlig interessert i det heller. Har alltid syntes det er ekkelt å kline/kysse, selv om jeg er forelsket. Sæd er ekkelt! Har runket han, etter han klarte å mase seg til det. Han klarte også å mase seg til å fingre meg. Men jeg gjør det aldri på eget initiativ og sex har jeg nektet. Føler meg uren og det lukter litt ekkelt. Vi har vært sammen i 2 år og det er avstandsforhold. Jeg var jo skikkelig forelsket i han, men så fant jeg ut at jeg ikke var så glad i nærkontakt som jeg trodde. Hva skal jeg gjøre? Til og med ei venninne har sagt til meg at fortsetter jeg sånn kommer jeg til å forbli singel resten av livet, men er det så krise da? Er jeg unormal?

Anonymkode: b5dd3...e3d

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt nei. De færreste er aseksuelle. Du bør finne deg en som også er aseksuell som du kan leve livet sammen med, for ellers vil både du og din partner gå på akkord med dere selv.

Anonymkode: 304c1...32a

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke normalt nei. De færreste er aseksuelle. Du bør finne deg en som også er aseksuell som du kan leve livet sammen med, for ellers vil både du og din partner gå på akkord med dere selv.

Anonymkode: 304c1...32a

enig med dette

Dere er nok ikke en kjempe match om du ikke vil ha sex, og han vil. Det blir veldig feil, og som du selv skriver, han har masa seg til runk og fingring.. Og sånn skal det ikke være. Verken for deg som er aseksuell, eller han, som tydeligvis ønsker sex og nærhet. 

Det finnes MANGE aseksuelle der ute, så du finner deg en partner om du ønsker det. Men det er viktig å finne en partner som har de samme behovene og ønskene.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke helt normal, men det er vel ikke et mål for livskvalitet?  

Det du bør gjøre, er å avslutte det forholdet du har,  for det krasjer tydeligvis.  Så kan du begynne jobben med å finne en som passer deg bedre. I tillegg til de som er som deg, så er det mange unge menn med skader og funksjonshemming, og mange som har mistet seksualiteten til antidepressiva. Slik du beskriver ditt forhold til nærhet, så passer du kanskje sammen med noen høytfungerende autister? Gode vennskap, romkamerater, kollektiv etc, er heller ikke å forakte. Det går an å ha ganske nære forhold til folk, uten å være helt A4,  hvis du ønsker. 

Anonymkode: 600ce...915

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er omtrent like mange aseksuelle i verden, som det er rødhårte personer. 

Så ikke veldig uvanlig egentlig :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok også aseksuell. Har 2 barn og er gidt.

men kunne fint levd resten av livet uten sex! Gjerne faktisk! 

Anonymkode: 3223c...806

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
SlemUlv skrev (1 minutt siden):

Det er omtrent like mange aseksuelle i verden, som det er rødhårte personer. 

Så ikke veldig uvanlig egentlig :) 

Hva har det med saken å gjøre? 

Det at man er aseksuell må man opplyse om. Fungerer man ikke seksuelt og partneren har et normalt behov og ønske om seksuell relasjon i et forhold så må det avklares på forhånd 

Anonymkode: 99bd3...682

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For oss som ikke er aseksuelle er det fælt å ha en aseksuelle partner. Du bør være ærlig om dette. Helst finne deg en partner som også er aseksuell. 

Anonymkode: 70932...5ad

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er normal og mest sannsynlig aseksuell.

Relasjon med en som veldig gjerne vil ha sex vil være utfordrende.

Anonymkode: 61e59...558

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva har det med saken å gjøre? 

Det at man er aseksuell må man opplyse om. Fungerer man ikke seksuelt og partneren har et normalt behov og ønske om seksuell relasjon i et forhold så må det avklares på forhånd 

Anonymkode: 99bd3...682

Ta spør om hun er unormal, jeg svarer på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er feil med meg? Hvorfor ble jeg aseksuell? Er det noe jeg kan fikse for det? Har nesten vurdert å ta noe for det.. 

Jeg MÅ ikke ha en kjæreste. Men jeg er glad i han. Synes det er litt urettferdig at jeg måtte bli aseksuell for da blir utvalget for meg veldig snevert. Jeg har jo vært kåt, og holdt på å pule drita full en gang for flere år siden. Men han ville ikke at det skulle skje når jeg var drita og vi ville ikke ta sjansen på at jeg ble gravid. Men nå har jeg en… og jeg klarer ikke å sette i gang :( 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt jeg er aseksuell men han sier han ikke tror på det.

AnonymBruker
Skrevet

Men er du aseksuell eller har du bare problemer med nærkontakt?

Fingre seg selv er helt normalt å ikke gjøre, det er ikke givende overhode for mange.  Selv har jeg aldri likt kyssing. Kan fint ha sex for det. 

Du burde hatt en som kunne lært deg at det ikke er fælt å bli tatt på. 

En mann som maser seg til runking, hadde INGEN kvinner tent på...

Anonymkode: 321c5...ad2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 20.13):

Du er ikke helt normal, men det er vel ikke et mål for livskvalitet?  

Det du bør gjøre, er å avslutte det forholdet du har,  for det krasjer tydeligvis.  Så kan du begynne jobben med å finne en som passer deg bedre. I tillegg til de som er som deg, så er det mange unge menn med skader og funksjonshemming, og mange som har mistet seksualiteten til antidepressiva. Slik du beskriver ditt forhold til nærhet, så passer du kanskje sammen med noen høytfungerende autister? Gode vennskap, romkamerater, kollektiv etc, er heller ikke å forakte. Det går an å ha ganske nære forhold til folk, uten å være helt A4,  hvis du ønsker. 

Anonymkode: 600ce...915

Enig i det meste, men ikke se etter unge menn med skader og funksjonsnedsettelse. De har de samme lyster som de fleste andre, jeg har selv vært sammen med en kjekkas i rullestol etter ryggskade. Penisen funket fint 🙈

Anonymkode: 5d14e...0ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva er feil med meg? Hvorfor ble jeg aseksuell? Er det noe jeg kan fikse for det? Har nesten vurdert å ta noe for det.. 

Jeg MÅ ikke ha en kjæreste. Men jeg er glad i han. Synes det er litt urettferdig at jeg måtte bli aseksuell for da blir utvalget for meg veldig snevert. Jeg har jo vært kåt, og holdt på å pule drita full en gang for flere år siden. Men han ville ikke at det skulle skje når jeg var drita og vi ville ikke ta sjansen på at jeg ble gravid. Men nå har jeg en… og jeg klarer ikke å sette i gang :( 

Kanskje du ikke er aseksuell? Hvis du har vært kåt, mener jeg? Har du gått på antidepressiva? Har du vært deprimert? Smerter nedentil? Negative opplevelser knyttet til sex? Masing er ikke bra for sexen, i alle fall, det er viktig at du ikke er med på noe du egentlig ikke ønsker.

Skrevet

Å være aseksuell er like normalt som å være lesbisk, vi er en liten minoritet, ikke så mange, men det er normalt ja, vi har fått vår egen bokstav i "klubben" også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kanskje du ikke er aseksuell? Hvis du har vært kåt, mener jeg? Har du gått på antidepressiva? Har du vært deprimert? Smerter nedentil? Negative opplevelser knyttet til sex? Masing er ikke bra for sexen, i alle fall, det er viktig at du ikke er med på noe du egentlig ikke ønsker.

Jeg går på ad.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg går på ad.

Jeg ble heller ikke kåt da jeg gikk på antidepressiva. Kunne ikke engang få orgasme samme hvor mye jeg prøvde. Gikk på Zoloft. Snakk med legen din ❤️

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke at du er aseksuell. 

Men jeg tror du er påvirket av antidepressiva, det er det mange som blir. 

Selv mistet jeg all lyst når jeg gikk på p-piller. 

Jeg vil si at typen din er feil for deg. Du skal ikke mases på for å runke eller bli fingret. Det tar vekk lysten og ødelegger deg over tid. Her er det viktig at ditt nei blir respektert. Og at du ikke gir etter for press. 

Når det er sagt, så fins det mange aseksuelle. Det er ikke unormalt å være det. 

Det fins forhold hvor begge er dette også. 

Anonymkode: a51b5...0de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det fins mange som ikke liker å kysse også. Det er heller ikke unormalt. 

Anonymkode: a51b5...0de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...