AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Og føler meg helt tom!! Trøtt, deprimert og sliten, sliten, sliten!! Han inviterte meg og barna mine hjem til seg i jula, så vi har vært der i ca 1,5 uke nå. Og jeg trodde virkelig det skulle bli den beste jula noensinne, men han har vært MYE på jobb, og tiden han har vært sammen med oss har gått til matlaging til mellom 11-15 personer.. Mens jeg har ryddet! Ryddet, og vasket, og orget, og styrt. Dekket bord, tatt oppvasken, sortert gaver, gått ut med søpla, osv osv.. Både for mine egne små barn, han, OG hans voksne sønner som også var hjemme..! Jeg har prøvd å holdt et smil, men både lillejulaften (hvor jeg faktisk begynte å gråte pga mye stress fra han!), i går ble det nok for min del.. Jeg hadde sagt tydelig ifra om at jeg ikke hadde lyst til å ha huset fult av folk å oppvarte igjen, og iallefall ikke at hans sønner skulle ha vorspiel hjemme hos han ens jeg og barna mine var der.. Kjæresten min sa det skulle bli rolig, men etterhvert viser det seg at begge sønnene har invitert 3 hvem er hver til middagen, OG han ene hadde invitert ca 10 stk som skulle komme å se fyrverkeri og både før og etterpå skulle innom huset og ta noen drinks!!! Jeg gikk i tusen knas da! Klarte verken smile, le, kose meg, eller noe! Ville bare gråte og sove bort hele kvelden! Var så sliten! Følte meg så lite respektert.. Måtte prøve å holde masken for egne barn, men klarte ikke engang kysse kjæresten min kl 24 når vi sendte opp raketter! Var fysisk dårlig, og ville bare langt vekk! Etter rakkettoposkytingen ca kl 1 dro all ungdommen, men da var det kaos og rot overalt! Kjæresten merket at jeg var lite fornøyd, og da han skulle rydde opp. Han brukte 2 timer på det etter at jeg gikk å la meg. Jeg gråt meg i søvn, og vet ikke hva jeg skal gjøre videre.. Jeg føler jeg ødela hele nyttårsaften med min negative tilstedeværelse, men samtidig så hadde jeg jo d sagt ifra om hva jeg ønsket og hva jeg ikke ønsket! Hadde jeg fått vite at ene sønnen skulle ha fest der så hadde jeg og barna mine dratt!! Og dette hadde jeg også sagt til kjæresten! Han sønnen som hadde fest hadde heller ikke spurt faren om han kunne invitere så mange dit. Kun til middagen, og enda det syntes jeg var stress.. Og faren, altså kjæresten min, sier ingenting på dette! Bare lar han holde på! Så jeg og barna satt i kjellerstua hele kvelden alene! Jeg er så sint og skuffet og sliten! Vet virkelig ikke om jeg noen gang vil dra tilbake dit! Og iallefall ikke flytte sammen med han! Hele nyttårsaften ble ødelagt for min del, og jeg er Såååå LEI meg nå. Anonymkode: 1ee79...c9b 1 10
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 Skulle tro han inviterte deg for å ha en slave/hushjelp/servitør disse dagene. Han visste vel hva som ventet av besøk disse dagene? Anonymkode: da3d6...29f 15 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 Du kan ikke være sammen med den mannen, fordi han tar mer enn gjerne imot all hjelp du kan bidra med, og du klarer ikke å sette grenser og si nei. Dere er en veldig dårlig match og dette vil det glatt bli mer av i fremtiden om dette bare er starten. Anonymkode: 3a2a7...dd8 15 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 La oss håpe for året 2023 at dette er det absolutt verste du opplever! Krigen som raser rett et par naboland bortenfor, kloden som er døende, sykdommer som rammer millioner, smerte, sult, kulde og generell nød og elendighet blir jo bare småtterier i forhold til det traumatiserende oppholdet hos kjæresten din. Du ble sliten og lei deg. Ikke noe mer enn det. Anonymkode: ec492...bf0 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 Jeg synes det var synd du havnet i denne situasjonen. Men her har du tatt på deg ting, og ikke hatt grenser i det hele tatt. Du var gjest i huset, men har gått inn i vertinnerollen med hud og hår. Hvorfor? I forhold til voksne sønner, er det meget enkelt. "Dere har invitert?; ok, da får dere fikse". Anonymkode: aba01...163 13 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 En ting er at man må regne med å forholde seg til sin partners barn, men man skal da vel ikke varte opp en hel arme. Jeg synes det virker som at du ble utnyttet og tatt for gitt. Skjønner godt at du er utslitt og tvilende til forholdet. Anonymkode: f6930...52a 6 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #7 Skrevet 1. januar 2023 Nok en kvinne som utsletter seg selv og egne barn for kjæresten. Jeg er sjokkert. Anonymkode: f4da6...f9f 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #8 Skrevet 1. januar 2023 Jeg tok på meg "vertinnerollen" pga jeg bor sammen med kjæresten de ukene jeg ikke har barna. Så jeg ville bidra på julaften da hele hans og deler av min familie var samlet.. Problemet var at han har jobbet alt for mye, og vært altfor dårlig til å planlegge noe som helst. Derfor tilba jeg meg å hjelpe ekstra til. Både å handle inn mat, julegaver og pynte juletreet i siste liten.. For han var så opptatt og ikke hadde planlagt dette bedre. Og selv om det var stress på lillejulaften ble julaften koselig.. Metnibgspunktet kom i går. Når jeg måtte dekke bord til fremmed ungdom som sønnen hadde invitert uten å spørre om dette var ok.. Og om han har spurt faren så viste han i god tid at jeg ikke ville ha noe fest der mens barna mine var der, og at jeg var sliten. Så enten har han en sønn som får styre på egoistisk som fy som han vil og ikke respekterer faren, eller så har sønnen spurt- og kjæresten min har sagt ok, selv om jeg ikke syntes det var det. Jeg vet faktisk ikke hva som er verst.. Å ja jeg ser at jeg har blitt utnyttet. Men kjæresten bruker å gi tilbake. Men at spesielt ene sønnen kan være så egoistisk og utnyttende, uten at faren sier noe- DET er ikke greit! Gutten er 23 år, og satt i stua og så på tv, og spurte om faren kunne stryke skjorta hans. MENS faren stod på kjøkkenet og kokelere mat til han og vennene e hans!!! Og det verste av alt var at faren sa ja!!! Helt til jeg spurte- kan han ikke stryke skjorta selv? Han er 23 år og bor alene ellers i året...! Ja jeg vet dette er ilandsproblem. Og krigen i Ukraina, og bla bla bla er verre! Men jeg ble og ER lei meg! Er så skuffet og sliten, og det er først gang noensinne at jeg gråter meg i søvn på en nyttårsaften. Ts Anonymkode: 1ee79...c9b 6 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #9 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Problemet var at han har jobbet alt for mye, og vært altfor dårlig til å planlegge noe som helst. Derfor tilba jeg meg å hjelpe ekstra til. Både å handle inn mat, julegaver og pynte juletreet i siste liten.. For han var så opptatt og ikke hadde planlagt dette bedre. Men dette er hans problem... Anonymkode: 3a2a7...dd8 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #10 Skrevet 1. januar 2023 Han ville nok ha deg der for han ville ha hushjelp. Anonymkode: 4bcd0...10c 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #11 Skrevet 1. januar 2023 Du har en ja-mann til kjæreste som overvurderer egen kapasitet og er tidsoptimist. Det er slitsomt for alle rundt! Det som er positivt er at du oppdaget dette nå før dere har flyttet sammen. Hvis jeg var deg, så ville jeg ha ventet med å flytte sammen en 3 års tid tid til de voksne sønnene oppfører seg som voksne. Og at dere har en god forventningsavklaring i forkant. Eller bare forblitt særboere. For å si det som det er, så kommer du aldri til å ha full oversikt i et hjem med dine og mine barn, du vil aldri kunne styre dagene som du ønsker og du vil oppleve mye mer av dette du har opplevd nå. Anonymkode: be68d...b20 5 1
got2go Skrevet 1. januar 2023 #12 Skrevet 1. januar 2023 Herregud, er du 18 år? Du er jo helt latterlig i skrivemåten. 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #13 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg tok på meg "vertinnerollen" pga jeg bor sammen med kjæresten de ukene jeg ikke har barna. Så jeg ville bidra på julaften da hele hans og deler av min familie var samlet.. Problemet var at han har jobbet alt for mye, og vært altfor dårlig til å planlegge noe som helst. Derfor tilba jeg meg å hjelpe ekstra til. Både å handle inn mat, julegaver og pynte juletreet i siste liten.. For han var så opptatt og ikke hadde planlagt dette bedre. Og selv om det var stress på lillejulaften ble julaften koselig.. Metnibgspunktet kom i går. Når jeg måtte dekke bord til fremmed ungdom som sønnen hadde invitert uten å spørre om dette var ok.. Og om han har spurt faren så viste han i god tid at jeg ikke ville ha noe fest der mens barna mine var der, og at jeg var sliten. Så enten har han en sønn som får styre på egoistisk som fy som han vil og ikke respekterer faren, eller så har sønnen spurt- og kjæresten min har sagt ok, selv om jeg ikke syntes det var det. Jeg vet faktisk ikke hva som er verst.. Å ja jeg ser at jeg har blitt utnyttet. Men kjæresten bruker å gi tilbake. Men at spesielt ene sønnen kan være så egoistisk og utnyttende, uten at faren sier noe- DET er ikke greit! Gutten er 23 år, og satt i stua og så på tv, og spurte om faren kunne stryke skjorta hans. MENS faren stod på kjøkkenet og kokelere mat til han og vennene e hans!!! Og det verste av alt var at faren sa ja!!! Helt til jeg spurte- kan han ikke stryke skjorta selv? Han er 23 år og bor alene ellers i året...! Ja jeg vet dette er ilandsproblem. Og krigen i Ukraina, og bla bla bla er verre! Men jeg ble og ER lei meg! Er så skuffet og sliten, og det er først gang noensinne at jeg gråter meg i søvn på en nyttårsaften. Ts Anonymkode: 1ee79...c9b Problemet her er vel egentlig at dere er i ulike livsfaser. Han med store barn, og du med små barn. Da kan det fort bli kræsj med tanke på forventninger. Barna hans er ikke nok ikke mer egoistiske enn andre på samme alder. Man er litt tankeløs fremdeles på den alderen, og det er typisk at man faller litt tilbake til gamle roller når man kommer hjem på ferie. De er nok heller ikke utnyttende ovenfor far med vilje, men vant med å spørre far etter hjelp. Om far lar seg utnytte er det selvsagt en helt annen sak. Jeg skjønner at du er sliten nå, men ikke ha sånne merkelapper som egoistisk og utnyttende på kjærestens barn. Tipper kjæresten din kan reagere på ting rundt forholdet mellom deg og dine barn også, om han virkelig ønsker å se negativt på ting han ville gjort annerledes. Du har latt deg bli utnyttet, det er ingen som har tvunget deg til noe. Du kunne også fint dratt hjem igjen, når du oppdaget at han måtte jobbe mer enn du hadde inntrykk av. Anonymkode: f5fbc...12f 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #15 Skrevet 1. januar 2023 Se på dette som en test før samboerskap. Nå vet du at det fungerer best for dere å være særboere. Ihvertfall så lenge dere har hjemmeboende barn. Dette også pga at du har vansker med å si nei. Typen din regnet gjerne med at du ville gi beskjed om du ikke ville trå til litt ekstra. Du hadde jo tilbudt det å trå til litt ekstra. Er ikke sikkert at han innså hvor mye arbeid det ble for deg. Forstod det slik at det var han som lagde mat? Mange fedre setter dårligere grenser enn mødre (sikkert omvendt også). Vet ikke om det er for at de skal være kulest av foreldrene. De innser uansett ikke at de gjør ungdommene en bjørnetjeneste. Jeg må innrømme at jeg stryker skjorte for 22-åringen min, men han inviterer ikke masse folk uten å spørre først. Og han er ellers flink til å gjøre husarbeide når han er hjemme i ferier (student). Og han behandler andre med respekt! Anonymkode: 334c6...acf
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #16 Skrevet 1. januar 2023 Hvorfor tok du ikke med deg barna dine og dro hjem i romjulen? Det der hadde jeg aldri giddet, han utnyttet deg til de grader! Ikke utsett barna dine for en slik setting igjen, de merker garantert at mamma er lei seg, og hadde hatt det mye bedre hjemme med deg! Anonymkode: d208b...2c2 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #17 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Se på dette som en test før samboerskap. Nå vet du at det fungerer best for dere å være særboere. Ihvertfall så lenge dere har hjemmeboende barn. Dette også pga at du har vansker med å si nei. Typen din regnet gjerne med at du ville gi beskjed om du ikke ville trå til litt ekstra. Du hadde jo tilbudt det å trå til litt ekstra. Er ikke sikkert at han innså hvor mye arbeid det ble for deg. Forstod det slik at det var han som lagde mat? Mange fedre setter dårligere grenser enn mødre (sikkert omvendt også). Vet ikke om det er for at de skal være kulest av foreldrene. De innser uansett ikke at de gjør ungdommene en bjørnetjeneste. Jeg må innrømme at jeg stryker skjorte for 22-åringen min, men han inviterer ikke masse folk uten å spørre først. Og han er ellers flink til å gjøre husarbeide når han er hjemme i ferier (student). Og han behandler andre med respekt! Anonymkode: 334c6...acf Men jeg ga jo faktisk beskjed.. Jeg sa jo flere ganger at jeg håper at det ikke ble noen fest og masse folk der på nyttårsaften. Og iallefall ikke masse fremmende ungdommer som helst ville feste..! Likevel kom det sikkert 15 stk. Som bare medførte masse rydding og at jeg og barna satt alene i kjellerstuen.. Ts Anonymkode: 1ee79...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #18 Skrevet 1. januar 2023 Man vil jo gjerne tekkes og strekkes seg for kjæresten, særlig i starten kanskje. Men her har du strukket deg alt for langt etter min mening. Du må tenke mer over hva og hvor mye du orker, hvor langt du vil strekke deg og hva som er dine behov. Ikke bare la det tøye og strekke av denne mannen. Menn er ofte ikke så nøye på sånt, går det så går det liksom. Derfor må du sette grensene og si fra hva du orker og ikke. Og ta hensyn til deg selv og dine egne barn. Du må ikke si at du ikke "håper" det blir noen fest, du må si at nå orker ikke jeg å stille opp mer med matlaging, vasking og rydding! Nå er jeg sliten og må dra hjem med barna mine for å hvile ut! La han klare brasene selv, for du er ikke ansatt som hushjelp for han. En annen ting: Du og barna satt alene i kjellerstuen? Hva holdt kjæresten din på med hele kvelden? Festet han med sønnene og 15 ungdommer? Merkelig oppførsel av han da. Anonymkode: 9f586...fb8 1 1
kinetheking Skrevet 1. januar 2023 #19 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tok på meg "vertinnerollen" pga jeg bor sammen med kjæresten de ukene jeg ikke har barna. Så jeg ville bidra på julaften da hele hans og deler av min familie var samlet.. Problemet var at han har jobbet alt for mye, og vært altfor dårlig til å planlegge noe som helst. Derfor tilba jeg meg å hjelpe ekstra til. Både å handle inn mat, julegaver og pynte juletreet i siste liten.. For han var så opptatt og ikke hadde planlagt dette bedre. Og selv om det var stress på lillejulaften ble julaften koselig.. Metnibgspunktet kom i går. Når jeg måtte dekke bord til fremmed ungdom som sønnen hadde invitert uten å spørre om dette var ok.. Og om han har spurt faren så viste han i god tid at jeg ikke ville ha noe fest der mens barna mine var der, og at jeg var sliten. Så enten har han en sønn som får styre på egoistisk som fy som han vil og ikke respekterer faren, eller så har sønnen spurt- og kjæresten min har sagt ok, selv om jeg ikke syntes det var det. Jeg vet faktisk ikke hva som er verst.. Å ja jeg ser at jeg har blitt utnyttet. Men kjæresten bruker å gi tilbake. Men at spesielt ene sønnen kan være så egoistisk og utnyttende, uten at faren sier noe- DET er ikke greit! Gutten er 23 år, og satt i stua og så på tv, og spurte om faren kunne stryke skjorta hans. MENS faren stod på kjøkkenet og kokelere mat til han og vennene e hans!!! Og det verste av alt var at faren sa ja!!! Helt til jeg spurte- kan han ikke stryke skjorta selv? Han er 23 år og bor alene ellers i året...! Ja jeg vet dette er ilandsproblem. Og krigen i Ukraina, og bla bla bla er verre! Men jeg ble og ER lei meg! Er så skuffet og sliten, og det er først gang noensinne at jeg gråter meg i søvn på en nyttårsaften. Ts Anonymkode: 1ee79...c9b Høres ut som at du må ta en alvorsprat med kjæresten din og fortelle han akkurat hvordan du har opplevd høytiden, dette hørtes helt uakseptabelt ut! For min del så er jeg sjeleglad for at høytiden er over, har en jente på 16 mnd og ei jente på 3 mnd- med kolikk som har vært mye å styre med på julekvelder på visitt, ikke store jula å evakuere opp med baby på mine foreldres soverom og vandre rundt på stressa skrikende baby, en uke i forveien var vaby innlagt på sykehus med pustevansker pga RS virus nettene sover jeg med henne på sofaen pga hun puster lettere i første etasjen enn oppe på soverommene... Jeg forteller dette pga det ofte hjelper å høre om at man ikke er alene om å være sliten og skuffet i høytiden, er godt det er overstått! 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #20 Skrevet 1. januar 2023 kinetheking skrev (5 minutter siden): Høres ut som at du må ta en alvorsprat med kjæresten din og fortelle han akkurat hvordan du har opplevd høytiden, dette hørtes helt uakseptabelt ut! For min del så er jeg sjeleglad for at høytiden er over, har en jente på 16 mnd og ei jente på 3 mnd- med kolikk som har vært mye å styre med på julekvelder på visitt, ikke store jula å evakuere opp med baby på mine foreldres soverom og vandre rundt på stressa skrikende baby, en uke i forveien var vaby innlagt på sykehus med pustevansker pga RS virus nettene sover jeg med henne på sofaen pga hun puster lettere i første etasjen enn oppe på soverommene... Jeg forteller dette pga det ofte hjelper å høre om at man ikke er alene om å være sliten og skuffet i høytiden, er godt det er overstått! Ja jeg vet hørtidber vanskelig for flere, men akkurat i år hadde jeg høye forventninger iom dwt var første jul sammen alm en familie før vi flytter sammen.. Å så ble det bare helt motsatt, og kaos og mas og styr på alle områder.. Jeg er fryktelig glad jula er over, men er så lei meg for å nå ha fått tvil om forholdet vårt.. Anonymkode: 1ee79...c9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå