Gå til innhold

Når bestille time til lege etter positiv test?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant ut for 2 uker siden at jeg er gravid, har det veldig travelt . Når er det vanlig å ta telefonen og bestille time til legen? 12 uker?

Anonymkode: 1d2a7...13c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 0544a...ee8

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja

Ca uke 12?

Er 8 nå..

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg å på.. 😅

Har alltid tenkt at man ringer til legen ganske raskt etter positiv test.. men det trenger man visst ikke. 

Anonymkode: 392d6...b46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ca uke 12?

Er 8 nå..

Ja.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette lurer jeg å på.. 😅

Har alltid tenkt at man ringer til legen ganske raskt etter positiv test.. men det trenger man visst ikke. 

Anonymkode: 392d6...b46

De fleste vil ikke sette opp time før uke 12.

Skrevet

Ring legekontoret og forklar, og spør når de vil ha deg inn for første kontroll, og sett opp en time. De vet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men får ikke alle tilbud om tidlig ultralyd nå i uke 11?

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Legen må vel sende henvisning for tidlig ultralyd og NIPT-test ganske tidlig (for oss som bør ta dette pga. alder og diverse risikofaktorer)?

Anonymkode: 79fdd...989

AnonymBruker
Skrevet

Alle gravide skal få tilbud om ultralydundersøkelse i uke 11 til 14. Tilbudet er etablert i alle helseregioner og gis gjennom den offentlige helsetjenesten, og er gratis. De fleste vil få tilbudet ved sitt lokalsykehus. Du får mer informasjon om ditt lokale tilbud når du er på den første svangerskapskonsultasjonen

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette lurer jeg også på. Legen må vel sende henvisning for tidlig ultralyd og NIPT-test ganske tidlig (for oss som bør ta dette pga. alder og diverse risikofaktorer)?

Anonymkode: 79fdd...989

Jeg er 37 år.... 😬

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk legetime i uke 12. Hadde allerede vært på privat ultralyd da, og hun gynekologen henviste meg til sykehuset for tidlig ultralyd. Skal man ikke på privat ultralyd ville jeg ringt legekontoret og spurt om de kan henvise til ultralyd og eventuelt NIPT. 

Anonymkode: 144c5...61f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte da jeg fant ut at jeg var gravid. Det var i uke 4 eller 5, husker ikke helt. Var ikke noe problem det. De stilte noen spørsmål og satte opp time i uke 12.

Anonymkode: d2f04...194

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...