Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde svangerskaps diabetes siste 2 svangerskap med helt vanlige målinger etter graviditet, nå er jeg gravid igjen ca 7-8 uker på vei og lurer på hvor fort jeg burde få sjekket meg? 

Har ikke måleapparat lengre da den forsvant under flytting.. 

Anonymkode: 08513...bd9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sjekket så fort som mulig egentlig. Det blir jo verre for hvert svangerskap og jo eldre mann er. Jeg har hatt 3 og siste gang hadde jeg grenseverdier midt i svangerskapet som heldigvis klarte å holde seg under kontroll ved å kutte søtsaker :D

Men da sa legen at blir jeg gravid igjen, var det større risiko å få det og også tidligere i svangerskapet.

Anonymkode: 49482...ce9

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville sjekket så fort som mulig egentlig. Det blir jo verre for hvert svangerskap og jo eldre mann er. Jeg har hatt 3 og siste gang hadde jeg grenseverdier midt i svangerskapet som heldigvis klarte å holde seg under kontroll ved å kutte søtsaker :D

Men da sa legen at blir jeg gravid igjen, var det større risiko å få det og også tidligere i svangerskapet.

Anonymkode: 49482...ce9

Ja prøver å føle litt på meg,tisser ofte og er veldig tørst alt.. 

Sist måtte jeg bruke insulin da å kutte ut søtsaker ikke hjalp heller, ble også satt igang 2 uker før termin...

Anonymkode: 08513...bd9

Skrevet

Jeg merket det med nr 2 omtrent med en gang jeg ble gravid, så gikk tidlig (typ uke 6-8) og fikk målt HBA1C, som slo ut. Slapp derfor glukosebelastningen og gikk rett på regulering/behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...