AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Hadde svangerskaps diabetes siste 2 svangerskap med helt vanlige målinger etter graviditet, nå er jeg gravid igjen ca 7-8 uker på vei og lurer på hvor fort jeg burde få sjekket meg? Har ikke måleapparat lengre da den forsvant under flytting.. Anonymkode: 08513...bd9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 Jeg ville sjekket så fort som mulig egentlig. Det blir jo verre for hvert svangerskap og jo eldre mann er. Jeg har hatt 3 og siste gang hadde jeg grenseverdier midt i svangerskapet som heldigvis klarte å holde seg under kontroll ved å kutte søtsaker Men da sa legen at blir jeg gravid igjen, var det større risiko å få det og også tidligere i svangerskapet. Anonymkode: 49482...ce9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville sjekket så fort som mulig egentlig. Det blir jo verre for hvert svangerskap og jo eldre mann er. Jeg har hatt 3 og siste gang hadde jeg grenseverdier midt i svangerskapet som heldigvis klarte å holde seg under kontroll ved å kutte søtsaker Men da sa legen at blir jeg gravid igjen, var det større risiko å få det og også tidligere i svangerskapet. Anonymkode: 49482...ce9 Ja prøver å føle litt på meg,tisser ofte og er veldig tørst alt.. Sist måtte jeg bruke insulin da å kutte ut søtsaker ikke hjalp heller, ble også satt igang 2 uker før termin... Anonymkode: 08513...bd9
neon_sun Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 Jeg merket det med nr 2 omtrent med en gang jeg ble gravid, så gikk tidlig (typ uke 6-8) og fikk målt HBA1C, som slo ut. Slapp derfor glukosebelastningen og gikk rett på regulering/behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå