Gå til innhold

Å følge noen som man kun blir irritert av

Japp

Anbefalte innlegg

Sirisiri10 skrev (6 minutter siden):

Nå har ikke jeg vært inne på sara sin tråd eller sett dette, men er det tilfelle er jeg enig i at ikke er greit. Desverre går det begge veier. Og den motsatte veien blir så voldsomt til tider. 

Det er ikke kritikerne som driver med brukerdebatt i den tråden. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sirisiri10
Misselue skrev (22 minutter siden):

Det er ikke kritikerne som driver med brukerdebatt i den tråden. 

Det er godt mulig, har ikke fulgt den tråden. Uansett ikke greit med brukerdebatt, det er jeg enig i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (3 timer siden):

Problemet er ofte at de som liksom har andre meninger, de fremfører ingen andre meninger, de går på brukerne, ofte på ufine måter. Egne argumenter FOR influencervirksomhet som andre kritiserer, er fraværende. Kom med meningene, da, uten å kalle andre for hetsere og mobbere. I tillegg mener jeg det er forkastelig å kritisere noen influencere og samtidig kritisere brukere i andre tråder for nøyaktig det samme man gjør selv. Det er kun støy. 

Riktig , akkurat sånn er det

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (40 minutter siden):

Det er godt mulig, har ikke fulgt den tråden. Uansett ikke greit med brukerdebatt, det er jeg enig i. 

Nei, det er ikke greit. Om en mangler argumenter blir ufin og ber noen for eks dra til Specsavers da en har en annen mening, bør en gjerne tenke seg om hvorfor en deltar i disse trådene som omhandler influencere. Det hjelper ikke influenceren for å si det mildt. 

Endret av Misselue
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misselue skrev (1 time siden):

Det stemmer. Gode argumenter, eller argumenter for hvorfor influencere er bra er fraværende. Brukerdebatt og hersketeknikker er ikke uvanlig. Denne tråden er laget for å rakke ned på kritikere som et stusselig motangrep da argumentene for hvorfor en spesiell navngitt påvirkere valg av metoder, lokkeduer uteblir. 

Hvorfor er influencere bra? De er selgere, hvorfor et slikt yrke har fått kjendis status er for meg uforståelig. Det er også mye løgn og bedrageri i bransjen, de pynter seg med filter og selger oss hudpleie og kollagenpulver (som bevist gjennom forskning har null effekt på huden) 
Folk og da spesielt unge er veldig lettpåvirkelige og det er mange farlige «forbilder» blant disse influenserene. Trenger vi virkelig og bli pushet på happyflops, matkasser og walkingpads 24/7? Jada det er valgfritt og følge og hvordan de har samlet seg så mange følgere som ser på dette rælet forstår jeg ikke. Selv hater jeg tv reklame, men den er i det minste profesjonelt laget og noen kan ha en viss underholdningsverdi (ref gullfisken) 

Mange av disse selgerne er også direkte ufine mot noen av kundene sine, og jeg mener at tåler man ikke kritikk må man finne seg et annet yrke. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Misselue skrev (1 time siden):

Hovedinnlegget. Ts reklamerte for denne tråden i Saraaemilie på Instagram. Mye av det som skrives i hovedinnlegget er blitt brukt mot kritikere.

Juhu25 skrev (1 time siden):

Ser du andre steder hvor trådstarter skriver så er det mye av det Misselua nevner her skrevet fra vedkommende . 

Se bare hovedinnlegg , og resten av tråden . 

Jeg har lest i SE tråden og det er mye personangrep og brukerdebatt begge veier. Jeg har ikke vært i den tråden på en stund, nettopp på grunn av dette. HI er saklig og uten personangrep eller brukerdebatt i denne tråden, hva som skjer i andre tråder kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirisiri10
Misselue skrev (32 minutter siden):

Nei, det er ikke greit. Om en mangler argumenter blir ufin og ber noen for eks dra til Specsavers da en har en annen mening, bør en gjerne tenke seg om hvorfor en deltar i disse trådene som omhandler influencere. Det hjelper ikke influenceren for å si det mildt. 

Det er jeg helt enig i. Uansett hva man mener og ikke så bør det holdes saklig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret

Å hate eller se ned på kan føles bra. Det å føle seg overlegen på enkelte områder kan føles bra. Å se svakheter eller negative trekk i andre, og føle man ser gjennom de, kan gi en følelse av at man har innsikt som andre ikke har.

Jeg har sett de som "hater" influenserkulturen, men som samtidig bruker mye tid å å lese blogger og instagram for å kritisere. Disse får åpenbart mye ut av å følge mennesker de misliker. Det handler ikke om å hjelpe andre ved å gjennomskue løgner, det handler kun om å dyrke de følelsene de får når de leser bloggene. Det mater ego.

Jeg kan forstå argumenter imot influensere osv, jeg deler nok mye av skeptisismen selv. Men dersom man bruker timer på å følge disse fenomenene, så handler det nok mer om andre ting enn saklig kritikk. Man trenger ikke nilese ørten bloggere for å innse at de er en kreftbyll på samfunnet som bidrar til økt psykisk sykdom og lidelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (7 minutter siden):

Det er jeg helt enig i. Uansett hva man mener og ikke så bør det holdes saklig. 

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Babushka skrev (24 minutter siden):

Hvorfor er influencere bra? De er selgere, hvorfor et slikt yrke har fått kjendis status er for meg uforståelig. Det er også mye løgn og bedrageri i bransjen, de pynter seg med filter og selger oss hudpleie og kollagenpulver (som bevist gjennom forskning har null effekt på huden) 
Folk og da spesielt unge er veldig lettpåvirkelige og det er mange farlige «forbilder» blant disse influenserene. Trenger vi virkelig og bli pushet på happyflops, matkasser og walkingpads 24/7? Jada det er valgfritt og følge og hvordan de har samlet seg så mange følgere som ser på dette rælet forstår jeg ikke. Selv hater jeg tv reklame, men den er i det minste profesjonelt laget og noen kan ha en viss underholdningsverdi (ref gullfisken) 

Mange av disse selgerne er også direkte ufine mot noen av kundene sine, og jeg mener at tåler man ikke kritikk må man finne seg et annet yrke. 

Heldigvis finnes det influensere som har et annet fokus enn et overfladisk fokus på kropp og utseende. Jeg følger alt fra diy, mat, trening, kosthold, interiør hvor influenserene har et sunt forhold til disse tingene. Så influensere bransjen er ikke utelukkende negativt. 

Men de som diskuteres på rampelys er nok mer innafor den kategorien du snakker om her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (Akkurat nå):

Heldigvis finnes det influensere som har et annet fokus enn et overfladisk fokus på kropp og utseende. Jeg følger alt fra diy, mat, trening, kosthold, interiør hvor influenserene har et sunt forhold til disse tingene. Så influensere bransjen er ikke utelukkende negativt. 

Men de som diskuteres på rampelys er nok mer innafor den kategorien du snakker om her. 

Emilie Nering, tror det er det hun hetter til etternavn, Jenny Skavlan og Yummi mummi er etter mitt syn positive influencere. Når er det bare yummi og Skavlan som har barn, men ingen utlevering av barn og seksualiserte bilder blir publisert. Fitfocus likeså, en positiv influencer som har noe fornuftig å dele med følgerne sine. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilkåret skrev (2 minutter siden):

Å hate eller se ned på kan føles bra. Det å føle seg overlegen på enkelte områder kan føles bra. Å se svakheter eller negative trekk i andre, og føle man ser gjennom de, kan gi en følelse av at man har innsikt som andre ikke har.

Jeg har sett de som "hater" influenserkulturen, men som samtidig bruker mye tid å å lese blogger og instagram for å kritisere. Disse får åpenbart mye ut av å følge mennesker de misliker. Det handler ikke om å hjelpe andre ved å gjennomskue løgner, det handler kun om å dyrke de følelsene de får når de leser bloggene. Det mater ego.

Forstår ikke disse menneskene at når de følger og gir klikk bidrar til at nettopp den influenseren de «hater» har en jobb? 
Det sagt så er det noen av disse influenserene som også er både overlegne og obsternasige. Får de kritikk tenner de på alle plugger og henger ut følgere. Ydmykhet bør de ha for selv om følgerskaren er trofaste så kan mye skje når folk vokser til og får litt vett mellom ørene. Kanskje neste generasjon finner det mindre nyttig fra et klimaperspektiv og bli pushet på alt dette rælet. En kan alltids håpe. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (6 minutter siden):

Ja der er jeg forsåvidt enig med deg. Jeg følger også enkelte mat/bake influensere. Men har hatt en skikkelig opprydning og sletter alle som reklamerer for det samme rælet. Har litt sansen for de som går egne veier, men nå dukker happyflops opp i alle kanaler. Litt flaut å bruke disse sandalene eller synes ikke folk det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misselue skrev (7 minutter siden):

Emilie Nering, tror det er det hun hetter til etternavn, Jenny Skavlan og Yummi mummi er etter mitt syn positive influencere. Når er det bare yummi og Skavlan som har barn, men ingen utlevering av barn og seksualiserte bilder blir publisert. Fitfocus likeså, en positiv influencer som har noe fornuftig å dele med følgerne sine. 

Yummymummy slettet jeg når reklamerte for happyflops. Blir så irritert på alle som skal reklamere for samme. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger bl.a Benedicte Haugaard. Eller fulgte da. Hun har blokkert meg. Likte å følge henne en stund, helt til jeg fikk øynene opp. Hun kan jo alt (tror hun). Gir folk råd om alt mulig, og det synes jeg er skummelt! Hun la ut for litt siden snapper om hud og hudprodukter. Og ba folk sende henne melding om hva de lurte på, så skulle hun finne løsning på problemet dems. Altså, det går jo ikke! Hun har ingen grunn til å gi folk hjelp om dette. Hun har INGEN utdanning innen hud. Da stilte jeg henne spørsmål om hun er utdannet hudpleier/hudlege. For det er ganske spesielt å gi uttrykk for at hun kan hud og hudproblemer. Da blokkerte hun meg.

Så jo , jeg følger noen influensere som jeg faktisk ikke synes noe om. Men jeg synes det er riktig og viktig å stille disse som tror de kan alt, spørsmål. Og kall det gjerne litt kritikk. Men slenge dritt om eller til de, det gjør jeg ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Misselue skrev (12 minutter siden):

Veldig godt vi har influenserne som bidrar positivt. Har kun hørt om Skavlan, men skal sjekke ut de andre. 

Jeg har lagt min elsk på Inger i Dubai. Det er lite klær og mye trening, men føler hun ikke bidrar til noe press. Men masse humor, uten filter og redigering samt skjermer barna sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sirisiri10
Babushka skrev (14 minutter siden):

Forstår ikke disse menneskene at når de følger og gir klikk bidrar til at nettopp den influenseren de «hater» har en jobb? 
Det sagt så er det noen av disse influenserene som også er både overlegne og obsternasige. Får de kritikk tenner de på alle plugger og henger ut følgere. Ydmykhet bør de ha for selv om følgerskaren er trofaste så kan mye skje når folk vokser til og får litt vett mellom ørene. Kanskje neste generasjon finner det mindre nyttig fra et klimaperspektiv og bli pushet på alt dette rælet. En kan alltids håpe. 

Ja det stemmer. Jo mer klikk, jo mer trafikk og mer penger inn. Når en influenser også legger ut reklame for et produkt/tjenester er det også flere som klikker seg inn på ig deres, nettsiden eller lignende. Det øker trafikken. 

Samtidig, ihvertfall i cbe sin tråd, så har folk på formet her informert de hun reklamerer for om hvordan hun holder på. Det er i og for seg bra da bedrifter kanskje tenker seg om før neste gang de bruker en influenser. Samt det kanskje gjør at cbe får mindre oppdrag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (4 minutter siden):

Ja det stemmer. Jo mer klikk, jo mer trafikk og mer penger inn. Når en influenser også legger ut reklame for et produkt/tjenester er det også flere som klikker seg inn på ig deres, nettsiden eller lignende. Det øker trafikken. 

Samtidig, ihvertfall i cbe sin tråd, så har folk på formet her informert de hun reklamerer for om hvordan hun holder på. Det er i og for seg bra da bedrifter kanskje tenker seg om før neste gang de bruker en influenser. Samt det kanskje gjør at cbe får mindre oppdrag. 

Ja, de må holde seg til regelverket. Er fryktelig mye filterbruk og dårlig merking. Som forbruker må man være bevisst og gjerne melde inn de som bryter reglene, det kan også deres kunde måtte betale for. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Babushka skrev (Akkurat nå):

Ja, de må holde seg til regelverket. Er fryktelig mye filterbruk og dårlig merking. Som forbruker må man være bevisst og gjerne melde inn de som bryter reglene, det kan også deres kunde måtte betale for. 

Ja, er viktig. Alt er så uoversiktlig i influensere bransjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (16 minutter siden):

Jeg følger bl.a Benedicte Haugaard. Eller fulgte da. Hun har blokkert meg. Likte å følge henne en stund, helt til jeg fikk øynene opp. Hun kan jo alt (tror hun). Gir folk råd om alt mulig, og det synes jeg er skummelt! Hun la ut for litt siden snapper om hud og hudprodukter. Og ba folk sende henne melding om hva de lurte på, så skulle hun finne løsning på problemet dems. Altså, det går jo ikke! Hun har ingen grunn til å gi folk hjelp om dette. Hun har INGEN utdanning innen hud. Da stilte jeg henne spørsmål om hun er utdannet hudpleier/hudlege. For det er ganske spesielt å gi uttrykk for at hun kan hud og hudproblemer. Da blokkerte hun meg.

Så jo , jeg følger noen influensere som jeg faktisk ikke synes noe om. Men jeg synes det er riktig og viktig å stille disse som tror de kan alt, spørsmål. Og kall det gjerne litt kritikk. Men slenge dritt om eller til de, det gjør jeg ikke. 

Ja hvorfor blokkerte du ikke henne for lenge siden da? Har ikke følgt henne, men var vel en diskusjon om at hun delte datteren mye og skrøt av egne materielle verdier og alt hun fikk til. Altså fuck janteloven kan også bli uspiselig obsternasig person🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...