AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Når man egentlig skulle vært på jobb idag, men har blitt «syk». Får man likevel 100% tilleggene? Kan noen svare meg på dette? Anonymkode: dfbac...106
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 Nei, kun vanlig timelønn Anonymkode: 5e4e8...1c5 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, kun vanlig timelønn Anonymkode: 5e4e8...1c5 Takk. Det var en fin trøst for en som måtte på jobb på fridagen sin idag☺️ Finner jeg dette noen steder? Vedkommende tror nemlig at man får 100%. TS Anonymkode: dfbac...106 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 Spørs kanskje hvor du jobber. Har dere tariffavtale? Vi får iallefall tilleggene selv om vi blir syk, kommunal sektor. Anonymkode: 0f6a3...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk. Det var en fin trøst for en som måtte på jobb på fridagen sin idag☺️ Finner jeg dette noen steder? Vedkommende tror nemlig at man får 100%. TS Anonymkode: dfbac...106 Men vedkommende har jobbet helligdag? Da får jo han eller henne helligdagstillegg. Anonymkode: f8b51...6df
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 Tilleggene er "plaster på såret" for å ha jobbet ubekvemt tidspunkt. Er man syk har man ikke jobbey dette tidspunktet og skal selvfølgelig ikke ha annet enn vanlige sykepenger. Tillegget tilfaller da drn som mptte jobbe istedenfor. Anonymkode: 2bcb6...671 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #7 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men vedkommende har jobbet helligdag? Da får jo han eller henne helligdagstillegg. Anonymkode: f8b51...6df Nei, men skulle vært på jobb idag og jeg hadde fri. TS Anonymkode: dfbac...106
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #8 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tilleggene er "plaster på såret" for å ha jobbet ubekvemt tidspunkt. Er man syk har man ikke jobbey dette tidspunktet og skal selvfølgelig ikke ha annet enn vanlige sykepenger. Tillegget tilfaller da drn som mptte jobbe istedenfor. Anonymkode: 2bcb6...671 Feil. Det er ikke nødvendigvis slik, iallefall ikke hvis man har en tariffavtale hvor dette er reguleret Anonymkode: 0f6a3...9fd
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #9 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tilleggene er "plaster på såret" for å ha jobbet ubekvemt tidspunkt. Er man syk har man ikke jobbey dette tidspunktet og skal selvfølgelig ikke ha annet enn vanlige sykepenger. Tillegget tilfaller da drn som mptte jobbe istedenfor. Anonymkode: 2bcb6...671 Håper dette stemmer. Føles så surt når jeg vet at sykdommen er selvforskyldt. Alt er heftig dokumentert på snap. TS. Anonymkode: dfbac...106 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #10 Skrevet 1. januar 2023 Hvor jobber du ts? Og hva mener du med selvforskyldt? Fyllesyke? Anonymkode: 0f6a3...9fd
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #11 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk. Det var en fin trøst for en som måtte på jobb på fridagen sin idag☺️ Finner jeg dette noen steder? Vedkommende tror nemlig at man får 100%. TS Anonymkode: dfbac...106 Er vedkommende på jobb eller er vedkommende « syk»? Anonymkode: d920e...b6e
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #12 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er vedkommende på jobb eller er vedkommende « syk»? Anonymkode: d920e...b6e Vedkommende ligger hjemme og er fyllesyk, antar jeg. Jeg som hadde fri, måtte dra på jobb. TS Anonymkode: dfbac...106
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #13 Skrevet 1. januar 2023 Synes du skulle tipse leder om dette. Vedkommende burde ikke få sykepenger hvis han ikke er syk. Uavhengig av om han får helligdagstilleggene eller ikke. Og mest sannsynlig vil han få en advarsel hvis ledelsen finner grunn til det. Anonymkode: 0f6a3...9fd 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #14 Skrevet 1. januar 2023 Hos oss får man helligdagstillegg uansett. Til og med i permisjonen min fikk jeg alt av tillegg. Synes egentlig det er en uting, det burde være en gode til de som faktisk jobber. Anonymkode: 27428...dbd
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #15 Skrevet 1. januar 2023 Utgangspunktet er at ansatte skal ha full lønnunder sykdom. Full lønn tilsvarer lønn inkl. tillegg ihht oppsatt turnusplan. I forbindelse med høytider utarbeides det egne turnuser. Er man syk/i permisjon i forkant av høytidene skal man ikke settes opp i disse turnusene, men skal ha lønn ihht grunnturnusen, og har da ikke krav på høytidstilleggene hvis man ikke jobber. Blir man imidlertid syk umiddelbart før en høytid/helligdag – men er satt opp på jobb på dager som genererer høytids-/helligdagstillegg skal man ha tilleggene utbetalt som om man hadde vært på jobb. Er man langtidssykemeldt eller i permisjon og ikke inngår i oppsatt høytidsturnus skal man heller ikke ha høytids-/helligdagstilleggene utbetalt, men bare ha utbetalt ”vanlige” tillegg for kveld/natt/lørdag/søndag ihht grunnturnus Anonymkode: faacc...e2f
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #16 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hos oss får man helligdagstillegg uansett. Til og med i permisjonen min fikk jeg alt av tillegg. Synes egentlig det er en uting, det burde være en gode til de som faktisk jobber. Anonymkode: 27428...dbd Ja det er ikke riktig. Er du permittert eller langtidssykemeldt, så skal man normalt sett ikke inngå i tilleggene. Kun hvis man blir syk rett i forkant av det man allerede har blitt satt opp på. Anonymkode: faacc...e2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå