Gå til innhold

Er det virkelig flaut med bidet i helt nye hus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva med bare en håndspyler. Installerte det hjemme, synes det er fantastisk.

Anonymkode: 65c69...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan ikke dere som ikke har levd med spyle-toalett bare drite i å kommentere. Det er uvant i starten, men det er mye mer hygienisk enn bare papir, ferdig snakka. Spylemekanismen er selvfølgelig ikke der når du gjør ditt fornødne, den kommer kun ut når du trykker på knappen. Den er satt i en vinkel hvor det er umulig å få dritt på den + den har selvrens-funksjon. Du kan også trykke på en knapp slik at den kommer ut slik at du kan rengjøre den.
Kan garantere at dere som tror dere blir ren med bare papir får en oppvekker etter at dere har prøvd spyle-toalett. 

Anonymkode: 5f2d2...ae0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig upraktisk å vaske beina i en spyledo. Bidé med liten dusjslange er mye i bruk hos oss, oftest til vask av rumpe/underliv, men også beina. Mulig det er harry, men jeg synes det er renslig og miljøvennlig når man ikke må dusje hele seg. 

Anonymkode: 6ad28...17f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan ikke dere som ikke har levd med spyle-toalett bare drite i å kommentere. Det er uvant i starten, men det er mye mer hygienisk enn bare papir, ferdig snakka. Spylemekanismen er selvfølgelig ikke der når du gjør ditt fornødne, den kommer kun ut når du trykker på knappen. Den er satt i en vinkel hvor det er umulig å få dritt på den + den har selvrens-funksjon. Du kan også trykke på en knapp slik at den kommer ut slik at du kan rengjøre den.
Kan garantere at dere som tror dere blir ren med bare papir får en oppvekker etter at dere har prøvd spyle-toalett. 

Er du mann eller kvinne?

Anonymkode: abaf1...cfd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har løst det enkelt. Gerberit spyledo 😍 Beste kjøpet i nye huset!! 

Anonymkode: abca9...635

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig, elsk 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er snakk om hvor vannet må forbi på veien. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå?

Vann som passerer en spylearm full av ecoli og annet grums er ikke noe jeg vil ha oppi vulva. Jeg liker heller ikke spylefunksjonen fordi jeg føler søt blander seg uansett. Med bidé har jeg mer kontroll og jeg får vasket bidéet grundig regelmessig. 

Anonymkode: c3a92...bab

Hvis det er stor sannsynlighet for ecoli etc fra et sanitæreør så lurer jeg på om du har vært borti noe som heter "vedlikehold" og "vask". Personlig pleier jeg å vaske min do. Dette overdramatiserer du veldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selve spylearmen og området hvor vannet kommer ut er ikke rent.

Så vask det! Dette er jaggu meg noe av det dummeste jeg har hørt. Snakk om å snekre et problem ut av is for å frakte det på skuldrene gjennom Sahara.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TheHairyToothfairy skrev (48 minutter siden):

Hvis det er stor sannsynlighet for ecoli etc fra et sanitæreør så lurer jeg på om du har vært borti noe som heter "vedlikehold" og "vask". Personlig pleier jeg å vaske min do. Dette overdramatiserer du veldig.

Du får ikke et rør fritt for ecoli om du ikke dynker den i sprit eller klor etter hver gang.

Kvinner er ekstremt utsatt for uvi og får man en sprut med vann mot urinrøret som inneholder ecoli så er det oppskriften på å få uvi. Noen får dette lettere enn andre, og jeg får det med en gang jeg ikke er påpasselig med hygienen

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Begge deler. Alt som har med underlivsvask, om det er blod, sæd eller avføring.

Anonymkode: c3a92...bab

Jo men det ble poengtert at man foretrakk dusj istedenfor etter sex.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får ikke et rør fritt for ecoli om du ikke dynker den i sprit eller klor etter hver gang.

Kvinner er ekstremt utsatt for uvi og får man en sprut med vann mot urinrøret som inneholder ecoli så er det oppskriften på å få uvi. Noen får dette lettere enn andre, og jeg får det med en gang jeg ikke er påpasselig med hygienen

Har du fått det av spryledo? Eller bare gjetter du på at du ville ha fått det?

Anonymkode: 80f58...9ff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med bare en håndspyler. Installerte det hjemme, synes det er fantastisk.

Anonymkode: 65c69...f9c

Det er ikke alltid så praktisk. Veldig ofte henter det vannet fra tilkoblingen til toalettet ... *Grøss* ... du har ofte ikke lyst å vaske det området med kaldt vann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler det er noe infantilt med de som hevder ting er "Harry". Det er en slik "Jeg kunne ikke tenkt meg det, så det kan ikke være aktuelt for andre sine behov. Vi er nødt å finne en måte å nedgradere andre mennesker!"

Personlig synes jeg bidet er helt fantastisk, men med dagens Tek?? standarder blir det som regel valgt bort av plasshensyn, så du skal liksom gjøre en beslutning om at "dette vil jeg ha!!" og ta kostnaden med det. Sånn sett er det helt likt spyledo. 

Hadde jeg skulle bygd et nytt hus, og ikke hadde plassproblemer, ser jeg ikke bort i fra at jeg kunne tenkt meg et bidet: det er mye mer fleksibelt enn spyledo, og løser flere mindre oppgaver. (i så fall hadde jeg sikkert valgt spyledo også. ) 

Og jeg skal ærlig innrømme at jeg setter spørsmål rundt hvor hygienisk en spyledo pr def kan være , gitt man anbefaler å lukke toalettlokket før man spyler basert på spredning av bakterier. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke skjønne annet enn at spyledo er laget av og for menn. Kvinner skal ikke vaske seg fra enden og fremover, men andre veien. Siste jeg vil her i verden er å få spylt en stråle med ecoli og annet grums rett opp i dåsa. Man vasker seg ikke i do, men i et lekkert renslig og stilfullt bidet!

Anonymkode: 1269d...3d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er bidêt det samme som sittebadekar? I så fall er det meget praktisk og jeg ville hatt i nytt hus. Prøvde det en gang hos en venn.

Anonymkode: fac49...2f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 16.57):

Synes faktisk det er veldig smart, jeg. Tror det hadde løfta mang en seksuell opplevelse med en kjapp spylings først, både for menn og kvinner. Og mindre omfattende enn å dusje. Finnes ikke harry, spør du meg.

Anonymkode: 31396...3e1

Men hvorfor ikke heller da spyledo? Den gjør samme nytten, tar mindre plass, ikke så iøyenfallende og kan brukes av eldre mennesker som ikke greier å stå i hocky lenger.

Anonymkode: 225f9...9e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Spyledo er ikke i nærheten av bidet! Hvordan kan det være harry å være hygienisk, egentlig?

Hadde elsket å hatt det ved mensen eller når bæsjen er seig! Så mye bedre enn engangskluter eller å måtte ta av klærne for å dusje underlivet!

Anonymkode: e2baa...b3d

Eh, jo, det gjør faktisk akkurat samme nytten, i tillegg kan de tørke og du sitter mer komfortabelt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

spyledo er dritstygge og ulekre. Hvem vil egentlig vaske noe som helst I DO?? 

Anonymkode: 1269d...3d5

En spyledo ser ut som en helt vanlig do. Når man ønsker å vaske rester av avføring ut a analåpningen er vel do det opplagte valget. 

https://www.megaflis.no/bad/toaletter-og-tilbehor/vegghengt-toalett/grohe-sensia-arena-vegghengt-dusjtoalett?gclid=Cj0KCQiAnsqdBhCGARIsAAyjYjTcJb91SfkDGCnp1fRYAi8b1AP5jzLzE0hB-EtGPu2ZF2eWNcXB_VoaAu-JEALw_wcB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selve spylearmen og området hvor vannet kommer ut er ikke rent.

Det er jo bare å klore det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...