Gå til innhold

Er det virkelig flaut med bidet i helt nye hus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt et nytt hus i 2022, designet av oss selv. Valgte klassisk bidet på hovedbaderom, da vi tenkte det kunne være praktisk. Får nå høre av tenåringsdattera vår at hun mobbes av guttene i klassen, fordi «hun bor i huset med fittevasken, som vi trenger fordi damene her er så ekstra kåte».

Er det flere med bidet her, som har opplevd lignende ting? Akkurat nå har jeg mest lyst til å ta en runde med slegga på det bideet.

Anonymkode: 967d5...6df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har kjøpt et nytt hus i 2022, designet av oss selv. Valgte klassisk bidet på hovedbaderom, da vi tenkte det kunne være praktisk. Får nå høre av tenåringsdattera vår at hun mobbes av guttene i klassen, fordi «hun bor i huset med fittevasken, som vi trenger fordi damene her er så ekstra kåte».

Er det flere med bidet her, som har opplevd lignende ting? Akkurat nå har jeg mest lyst til å ta en runde med slegga på det bideet.

Det heter bidët. Det er det samme som setebadekar. Var veldig vanlig på 80 tallet men mange anser det nå som Harry.

Anonymkode: fac49...2f6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Her er det vel guttene som er problemet, ikke bidéet. 

Anonymkode: f5682...6b3

• Liker 31
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Haha gitte vasket fordi damene er så kåte🤣

Vell den kommer nok aldri til å bli brukt og er harry som F. Personlig syns jeg det også er enkelt. Er noe med det dusj håndtaket som har vært litt vått og jeg ved den er blitt brukt opp i utgangen. I deres tilfelle oppi slufsa også😋

Anonymkode: d8318...a4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det heter bidët.

Nei, det gjør det ikke.

Det heter bidet, eller bidé 

Anonymkode: 9a2b9...104

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hadde syntes det hadde vært flaut å vist frem et bad med bidet, pg spesielt om huset var nybygget. Både flaut og harry

Anonymkode: ef73e...450

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det heter bidët. 

På norsk skrives det bide eller bidé

https://ordbokene.no/bm,nn/search?q=bide&scope=ei

Aner ikke hvilket språk du har stavemåten din fra, men den er uansett feil.

Anonymkode: c3a92...bab

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde forresten vært veldig fornøyd om jeg hadde bad med bidé. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde ikke det var mulig en gang å få tak i, og at «spyledo» helt hadde tatt over. Det forsvarer likevel ikke oppførselen til de guttene, folk må få velge hva de selv ønsker i huset… når det er sagt synes jeg det var svært praktisk med 80 talls huset mitt da trillingene mine skulle lære seg å vaske henda 😅 å slippe å løfte tre barn opp for å vaske i vasken. Har aldri brukt den utenom det. Tar heller en kjapp dusj etter sex for å si det sånn 

Anonymkode: 2132d...ab0

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja…

Anonymkode: 38901...b86

Skrevet

Hvorfor sette av plass og bruke penger på en bidé når man kunne kjøpt en Gerberit do med spyler og oppvarming? Tror ikke jeg har sett en bidé på 20 år... 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke on jeg kjøper denne tråden her. Nei det er såklart ikke flaut med bidet! Og man vasker rumpa med den, ikke vulva så den er like mye for menn som for damer. 

Anonymkode: 2be7c...5f2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Synes faktisk det er veldig smart, jeg. Tror det hadde løfta mang en seksuell opplevelse med en kjapp spylings først, både for menn og kvinner. Og mindre omfattende enn å dusje. Finnes ikke harry, spør du meg.

Anonymkode: 31396...3e1

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Vet ikke on jeg kjøper denne tråden her. Nei det er såklart ikke flaut med bidet! Og man vasker rumpa med den, ikke vulva så den er like mye for menn som for damer. 

Anonymkode: 2be7c...5f2

Gjør dine undersøkelser. Bidet kan nok brukes til å vaske både det ene og det andre, for å si det sånn.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo verre med alle de som ikke har bidet, sånn egentlig. Har det ikke jeg heller, men kunne ønske jeg hadde det. Såå mye mer hygienisk. Det eller sånt toalett med spyl. Egentlig sjukt ekkelt at man ikke vasker seg ordentlig.

Anonymkode: 3a207...6b0

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (52 minutter siden):

Hvorfor sette av plass og bruke penger på en bidé når man kunne kjøpt en Gerberit do med spyler og oppvarming? Tror ikke jeg har sett en bidé på 20 år... 

Synes spyledoer er litt ekkelt. Foretrekker bidé.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bidet er gammeldags, ville foretrukket en fancy do med vask og tørk. 

Anonymkode: ff0fe...633

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her bør skole og foreldre ta en alvorsprat med guttene angående seksuell trakassering. 

Anonymkode: 712c0...97e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Her fjernet jeg bide fra badet vårt da vi flyttet inn.

Anonymkode: d7f14...c3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke bidet fordi det er vondt å sitte på… hadde valgt spyledo, eventuelt et billigere alternativ som en håndspyler på siden, som er vanlig i Midtøsten. 

Men, hadde ikke tenkt noe negativt om jeg kom unn i et nytt hjem med bidet. Hver sin preferanse. 

Anonymkode: f8f18...103

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...