AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Hei Postet denne originalt i bryllupsforumet, men innser at den passer bedre her. jeg og kjæresten er i slutten av 20-årene og har vært sammen i over ti år. Jeg har gitt uttrykk for at jeg har lyst til å gifte meg siden 2016, og har nevnt det jevnlig. Han på sin side er på «en dag»- toget og gir utrykk for at det kommer til å komme et frieri en dag, men ingenting skjer. han har også sagt at han syns det er «urettferdig» at det liksom skal være større press på han på dette fordi vi ble sammen unge, men som nevnt - vi er snart 30 og har vært sammen i over et tiår. Han har også sagt direkte at han ikke liker at damer frir og ikke vil jeg skal gjøre det (ikke at det hadde vært aktuelt for min del å fri under noen omstendigheter) Nå har enda en bursdag, jul, jubileumsdag og nyttår passert - og fortsatt ingen ring. Jeg har bestemt meg for lenge siden for at det er denne mannen jeg vil ha, og dersom han aldri frir får det heller være - til tross for at tanken om at vi ikke er på samme side ang dette er tung. Likevel sliter jeg mye med en slags konstant nedstemthet og tenker ekstremt mye på dette. Absolutt alle rundt meg forlover eller gifter seg og jeg skammer meg over at jeg tydeligvis ikke er god nok til at han vil fri etter så mange år. Jeg klarer ikke legge fra meg drømmen, kan man kanskje si. Spørsmålet litt er om det er noen som har vært eller er i samme situasjon som kan gi meg noen forsonende ord eller tips til å akseptere at det aldri kommer noen ring? Anonymkode: 6fce1...77e 9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 Jeg hadde faktisk gått. En ting hadde vært hvis han var klar på et standpunkt om å ikke gifte seg, men å si "kanskje en dag" etter 10 års forhold hører ingen steder hjemme. Anonymkode: 94299...879 18 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde faktisk gått. En ting hadde vært hvis han var klar på et standpunkt om å ikke gifte seg, men å si "kanskje en dag" etter 10 års forhold hører ingen steder hjemme. Anonymkode: 94299...879 Så du ville giftet deg med vedkommende, men ikke vært med i det hele tatt uten å være gift? Spesielt. Da er nok det lureste å ikke gifte seg tenker jeg. Anonymkode: bb146...417 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde faktisk gått. En ting hadde vært hvis han var klar på et standpunkt om å ikke gifte seg, men å si "kanskje en dag" etter 10 års forhold hører ingen steder hjemme. Anonymkode: 94299...879 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du ville giftet deg med vedkommende, men ikke vært med i det hele tatt uten å være gift? Spesielt. Da er nok det lureste å ikke gifte seg tenker jeg. Anonymkode: bb146...417 Jeg elsker denne mannen og vil aldri være foruten han - ring eller ikke. Men sliter veldig med å håndtere mine egne følelser rundt det, og føler ikke jeg kan snakke med han om det fordi han opplever det som «masing».. Anonymkode: 6fce1...77e 3 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 Dere unge damer ser for mye på YouTube. Elsker man hverandre og ønsker å leve sammen trenger ingen å «fri». Man bare snakker sammen og blir enige om å gifte seg. Det høres helt meningsløst ut for meg å gå og vente på et frieri. Anonymkode: 4a9db...19f 23 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 Regner med at dere har samboerkontrakt og testamente iorden iallfall? Anonymkode: a9875...ead 4 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #7 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du ville giftet deg med vedkommende, men ikke vært med i det hele tatt uten å være gift? Spesielt. Da er nok det lureste å ikke gifte seg tenker jeg. Anonymkode: bb146...417 Jeg ville ikke vært sammen med en som dobbeltkommuniserer og ikke ivaretar mine følelser rundt ekteskap. Har faktisk aldri opplevd at menn har den oppførselen, så det blir reint hypotetisk. Anonymkode: 94299...879 10
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #8 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Elsker man hverandre og ønsker å leve sammen trenger ingen å «fri». Man bare snakker sammen og blir enige om å gifte seg.... Anonymkode: 4a9db...19f Ja, de har snakket sammen og han vil ikke gifte seg på lenge. Anonymkode: 94299...879
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #9 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere unge damer ser for mye på YouTube. Elsker man hverandre og ønsker å leve sammen trenger ingen å «fri». Man bare snakker sammen og blir enige om å gifte seg. Det høres helt meningsløst ut for meg å gå og vente på et frieri. Anonymkode: 4a9db...19f Han er dessverre ikke villig til å kommunisere så mye rundt dette fordi han da opplever at jeg «presser han» AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Regner med at dere har samboerkontrakt og testamente iorden iallfall? Anonymkode: a9875...ead må være ærlig å si nei 😬 har jo gått å venta på dette frieriet, da.. ts Anonymkode: 6fce1...77e 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #10 Skrevet 1. januar 2023 Øbsker du barn, ts? Anonymkode: 94299...879
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #11 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Øbsker du barn, ts? Anonymkode: 94299...879 absolutt (han også) men ikke før om et par år, kanskje. Er heller ingen krise hvis det ikke blir noen Anonymkode: 6fce1...77e
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #12 Skrevet 1. januar 2023 Hvorfor fridde ikke du til han den 29. februar 2020? Anonymkode: 4ee29...515 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #13 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor fridde ikke du til han den 29. februar 2020? Anonymkode: 4ee29...515 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Han har også sagt direkte at han ikke liker at damer frir og ikke vil jeg skal gjøre det (ikke at det hadde vært aktuelt for min del å fri under noen omstendigheter) Anonymkode: 6fce1...77e Derfor Anonymkode: 6fce1...77e 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #14 Skrevet 1. januar 2023 Da er der på tide med en alvors prat med han. Det er ikke noe krise om han føler seg presset en liten stund så du kan få en avklaring rundt dette. Du må legge det frem rolig, som ett dypt og inderlig ønske du har og at du trenger at han tar en beslutning nå. At han innen rimelig tid får fri eller si fra at han ikke ønsker å gifte seg, men heller inngår en samboerkontrakt med deg. Det er ikke urimelig å be om etter 10 år i ett forhold. På den måten så slipper du å dvele med dette lengre og han kan ta det valget som er riktig for han. Vinn vinn. Anonymkode: 6c95b...87e 10 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #15 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, de har snakket sammen og han vil ikke gifte seg på lenge. Anonymkode: 94299...879 Da vil han jo ikke ha henne. Det hadde vært kroken på døra for meg. Anonymkode: 4a9db...19f 6
Nymerïa Skrevet 1. januar 2023 #16 Skrevet 1. januar 2023 Han høres ganske lunken ut. Kan det være derfor du er nedfor? Når det gjelder frieri så kan jeg opplyse deg om at mange av oss som er gifte ble det uten at noen fridde. Vi snakket sammen og ble enige om et tidspunkt. Hvis frieriet er viktigere enn ekteskapet så er det kanskje ikke så farlig? 13
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #17 Skrevet 1. januar 2023 Nymerïa skrev (3 minutter siden): Han høres ganske lunken ut. Kan det være derfor du er nedfor? Når det gjelder frieri så kan jeg opplyse deg om at mange av oss som er gifte ble det uten at noen fridde. Vi snakket sammen og ble enige om et tidspunkt. Hvis frieriet er viktigere enn ekteskapet så er det kanskje ikke så farlig? Han er absolutt ikke lunken vil jeg si - han er veldig kjærlig og oppmerksom og har egentlig alltid vært det. Tar meg jevnlig ut på dates, fikk diamanter til jul osv. men han har nok litt Peter-pan syndrom og tror det henger igjen veldig for han at vi liksom er «unge» fortsatt fordi vi ble sammen når vi var ungdommer. frieriet er absolutt ikke viktigere enn ekteskapet, men for meg representerer det et ønske om ekteskap fra hans side som jeg sårt ønsker meg. Anonymkode: 6fce1...77e 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #18 Skrevet 1. januar 2023 Æsj! Som dame selv,så er sånt som dette bare flaut og småkvalmt å lese om. Akkurat som at livet handler om å bli fridd til 🙄 Herregud,finn på noe meningsfullt i livet ditt istedet. Anonymkode: baa2b...ab5 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #19 Skrevet 1. januar 2023 Huff, vet hvordan du har det... Gikk rundt i mange år og håpte. Han visste at det var et sterkt ønske fra meg. Ikke noe stort bryllup, kunne godt giftet oss bare vi to på rådhuset og spise middag sammen etterpå. Var ikke selve bryllupet som var viktig for meg. Det ble av diverse grunner brudd etter 13 år, jeg forelsket meg i en annen mann og han så vel at jeg endelig hadde det bedre med meg selv, så da ville han "forandre seg og være den mannen jeg fortjente", han ville plutselig gifte seg etc. Litt for seint for meg dessverre. Anonymkode: 426c1...34b 9 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #20 Skrevet 1. januar 2023 Kan være at han ønsker å gifte seg med deg, men ikke har lyst til å holde bryllup. Jeg brukte lang tid på å fri (6 år), men det var først etter at vi begge ble enige om at et typisk bryllup ikke er noe for oss. Hadde lyst å fri lenge, men gruet meg noe voldsomt over selve bryllupet (med fest og så videre...). Anonymkode: a0873...d62 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå