Gå til innhold

Gips i 4 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg falt på isen rett før jul å rett før nyttår fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha den på enda lengre. Jeg har 3 barn på 5,2 og 1 det er veldig krevende å hoppe etter dem spesielt hun på 1år som helst vil bli bært. Far jobber i Nordsjøen men stiller opp når han er hjemme. Men det jeg lurer på hvor farlig er det om jeg belaster den gipsede foten litt iløpet av dagen? Tenker når barna er hjemme og våkne? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sano87643 skrev (35 minutter siden):

Jeg falt på isen rett før jul å rett før nyttår fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha den på enda lengre. Jeg har 3 barn på 5,2 og 1 det er veldig krevende å hoppe etter dem spesielt hun på 1år som helst vil bli bært. Far jobber i Nordsjøen men stiller opp når han er hjemme. Men det jeg lurer på hvor farlig er det om jeg belaster den gipsede foten litt iløpet av dagen? Tenker når barna er hjemme og våkne? 

Spørs jo helt hva du har fått beskjed om av belastning, hvis du ikke skal belaste noe evt bare touch belastning så vil jo en evt konsekvens av belastning være at det gror feil. Du vil bli plaget lengre og forlenge hele prosessen. 

Har du fåtræt beskjed om å gradvis belaste mer og mer inntil smertegrense eller lignende er det nok null problem.

Vurder om far må stå over tur ut, for og være hjemme med barn.

Anonymkode: d7bc4...647

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du kg om hvor mye du kan belaste? Dette er noe legen din kan svare på

Anonymkode: 17537...d12

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor spør du kg om hvor mye du kan belaste? Dette er noe legen din kan svare på

Jeg har ikke spurt om noen kg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Spørs jo helt hva du har fått beskjed om av belastning, hvis du ikke skal belaste noe evt bare touch belastning så vil jo en evt konsekvens av belastning være at det gror feil. Du vil bli plaget lengre og forlenge hele prosessen. 

Har du fåtræt beskjed om å gradvis belaste mer og mer inntil smertegrense eller lignende er det nok null problem.

Vurder om far må stå over tur ut, for og være hjemme med barn.

Anonymkode: d7bc4...647

Jeg får ta en telefon til sykehuset i morgen å høre. Far er nå ute i 2 uker. Reiste rett før jeg fikk beskjed om at gipsen måtte være lenger på. Så d å reise hjem nå er veldig vanskelig/umulig. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes det virker uansvarlig av far å reise fra deg o den situasjonen du er i nå. Han hadde sikkert fått omsorgspermisjon for å ta seg av barna. Har du andre som kan bistå deg?

Anonymkode: b5631...e68

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis legen har sagt at gipsen må være på lengre enn planlagt er det vel fordi bruddet ikke har grodd så fort som det skulle. Da ville jeg ikke lagt noe belastning på den før foten er klar. Fare for mer skader.

Kan du be noen i familien bo hos deg en periode for å hjelpe til lit?

Anonymkode: 56392...c03

AnonymBruker
Skrevet
Sano87643 skrev (17 timer siden):

Jeg har ikke spurt om noen kg. 

«Men det jeg lurer på hvor farlig er det om jeg belaster den gipsede foten litt iløpet av dagen? Tenker når barna er hjemme og våkne

jo du spør random folk på kg om ting du bør spørre legen din om 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...