Gå til innhold

Bryr dere menn dere om profiltekst på damas datingprofil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om du synes hun er søt og sjarmerende, er en kort tekst som dette bra nok? Eller forventer du mer informasjon allerede fra profilen?

"Liker hunder, taco og klining i solnedgangen" 

Anonymkode: a9c81...6a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du synes hun er søt og sjarmerende, er en kort tekst som dette bra nok? Eller forventer du mer informasjon allerede fra profilen?

Sjelden lett å avgjøre sjarm på bakgrunn av bilder.

En kort, interessant/original tekst kan være nok. Eksempelet ditt er ikke det. 

Anonymkode: 4b27e...efe

• Liker 5
Skrevet

Savner en tid hvor kvinner (og menn) hadde en utdypende profiltekst kombinert med få middelmådige bilder fremfor dagens overfladiske bildefokus.

Ei som kan skrive litt om seg selv er ihvertfall et stort pluss for meg. Da er det jo mulig å vurdere personlighet til en viss grad. Er nok sterkt begrenset hvor mange som deler mitt syn på dette med tanke på hvordan datingmarkedet er blitt. *sukk*

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og det er der 95% av alle kvinner ryker for min del. Den lille teksten er det som kan få meg interessert, bilder i seg selv kommer man ingen vei med. Synes eksempelet her er litt for snaut og upersonlig.

Anonymkode: 9bfd2...c95

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På nettdating står jo bilder for 95 %. Man klarer ikke å kompensere for dårlige bilder med en bra tekst. 

Når det er sagt er det positivt at man skriver littegranne om seg selv, slik at det er mulig å starte en samtale. 

Det man for enhver pris må unngå er å være negativ og bitter. Og skrive ting som "HVIS DU BARE VIL HA ONS OG ER GIFT FRA FØR SÅ IKKE SKRIV TIL MEG". Bare la være. 

Anonymkode: 4030c...3b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stort sett ikke. Bildene er viktigst. Men sveiper fort innom profilteksten for å se om hun har noen krav. F.eks ingen menn under 185.  Ellers skumleser jeg bare profilteksten.

Anonymkode: 2dd50...298

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri fått rotet meg til å skrive tekst på datingprofilen min,  har fått mange matcher, likes og meldinger likevel. Men det kan jo hende at jeg likevel har gått glipp av noe ved å ikke ha tekst, hvem vet?

Anonymkode: 02218...2eb

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, BlåKatt said:

Savner en tid hvor kvinner (og menn) hadde en utdypende profiltekst kombinert med få middelmådige bilder fremfor dagens overfladiske bildefokus.

Ei som kan skrive litt om seg selv er ihvertfall et stort pluss for meg. Da er det jo mulig å vurdere personlighet til en viss grad. Er nok sterkt begrenset hvor mange som deler mitt syn på dette med tanke på hvordan datingmarkedet er blitt. *sukk*

Man bruker ikke datingapp’er for å få seg kjæreste. Så hva som står i teksten er jo urelevant. De plattformene hvor man kan «finne en partner for livet» og man kan ha profiltekst på 9 sider finnes fortsatt. Bruk de. Match.com feks sammen de andre desperate folkene. Så kan vi få bruke Tinder til det det er ment til. Nemlig morro.

Anonymkode: 313bf...240

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Man bruker ikke datingapp’er for å få seg kjæreste. Så hva som står i teksten er jo urelevant. De plattformene hvor man kan «finne en partner for livet» og man kan ha profiltekst på 9 sider finnes fortsatt. Bruk de. Match.com feks sammen de andre desperate folkene. Så kan vi få bruke Tinder til det det er ment til. Nemlig morro.

Anonymkode: 313bf...240

pls

Anonymkode: 43f42...fee

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Liker jeg ikke utseendet, så vil ikke den beste profilteksten hjelpe. Men omvendt, vil jeg la være å bry meg om pene damer, som har sære krav, interesser, og f.eks dårlig skriftspråk.

Så ja takk, skriv gjerne en profil, men ikke la det bli tomt pjatt. 

Anonymkode: 81bb3...070

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det bryr meg. Absolutt alltid! Uten unntak. Om hun har et heslig bilde og ikke engang ser bra nok ut som venn, så sklir hun til venstre på Tinder. Det har hendt at jeg bare råsveipa alt mulig i håp om et og annet treff. Treffene uteblir, men jeg har likevel blitt mer selektiv med årene. Hvis jeg får match en dag, vil jeg vite at jeg i det minste har gjort minimum av vurdering.

Anonymkode: 5257d...b15

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 13.57):

Jeg er dame, men altså "kline i solnedgangen" ? Hva er du ute etter?

Det signaliserer at du er ute etter en flørt, ville jeg ha tenkt. 

Alle like kyssing i solnedgangen, men jeg ville hatt en kjæreste først. 

Og bruke ordet klining ?? Det er vulgært med en fremmed. Eller er det klining med fremmede du er kanskje ute etter?

Klart en profiltekst sier noe om personen. En hyggelig og positiv tekst foretrekker jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det gjør de ikke. Jeg har en GOD tekst. Og matcher med de jeg vil, men 90% av de har ikke giddet å lese profilen min engang.

Anonymkode: 67356...caf

AnonymBruker
Skrevet

Må innrømme at tekst kan få meg til å insta sveipe til venstre. Barn, eller masse rart babbel, vil aldri kunne veie opp for et stygt ansikt. Ansikt bilde og et kroppsbilde der man ser dama er pen går alltid til høyre.

Anonymkode: bea5e...d1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

JA.

Tekst betyr mye. Jeg sveiper venstre på alle damer som ikke har tekst. Eller kort tekst slik som du skriver. Uansett!  Jeg vil vite litt om personen, interesser, barn, jobb, osv osv.  Og ikke minst at dama GIDDER å legge litt innsats i dette.  Det er et tegn på at man er litt seriøs i hvert fall. 

Hvis dere damer tenker at dere er så pene at det holder lenge å bare legge ut et par bilder av dere selv, så vil mennene stille seg opp i kø, så har dere selvfølgelig rett i det. Men bare menn som kun er ute etter 1 ting i så fall..  ;)

Jeg antar at alle damer som bare legger ut bilder eller bilder med kort tekst som "Er du drømmemannen" eller annen bullshit bare er ute etter korte sex-opplevelser. Hver sin lyst, men det blir venstresveip uansett hvordan de ser ut.   

Anonymkode: a322f...0e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 19.41):

Liker jeg ikke utseendet, så vil ikke den beste profilteksten hjelpe. Men omvendt, vil jeg la være å bry meg om pene damer, som har sære krav, interesser, og f.eks dårlig skriftspråk.

Så ja takk, skriv gjerne en profil, men ikke la det bli tomt pjatt. 

Anonymkode: 81bb3...070

Einig. Tekst blir brukt som utsiling for meg.

Likar eg ikkje bileta - du går til venstre

Likar eg bileta - sjekkar teksten

Likar eg ikkje teksten - du går til venstre

Likar eg teksten - du går til høgre :)

Har du ikkje tekst så tel det negativt. Om du har to bileter av kun anletet ditt og null tekst så går det til venstre sjøl om anletet er fint det. Antar ofte i sånne tifeller at dama er lat og/eller lite kreativ.

Skulle ynskt fleire damer hadde skikkelege profilar med bileter og tekst for då hadde eg vore meir selektiv i den initielle prosessen. 

Anonymkode: a27cd...348

Gjest vilkåret
Skrevet

Når jeg ser hvilke tråder en del menn på kg er aktive i, så tenker jeg det er bedre spørre menn andre steder.... Det er åpenbart ganske mange dysfunksjonelle menn her, og jeg ville ikke tatt datingråd fra de. Det er sikkert en og annen hyggelig mann her på kg, er ikke det, men det virker som om en stor del av de liker å samle seg i tråder der de snakker om hvor fæle kvinner er....

Skrevet

Jeg ser ikke noe særlig på teksten når jeg sveiper. Hvis jeg matcher med en dame, ser jeg litt på det. Denne ville vært helt ok. 

Er negative/aggressive tekster som er et problem, eller at man for eksempel har tre barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å gi litt virkelighetsbilde: 

Det er en del damer som legger inn skikkelige profiltekster som gir et godt nok førsteinntrykk av hvem de er som person. 

Men et stort antall damer gjør ikke det og legger bare ut bilde og kanskje en teit one-liner under. De ser rimelig billige ut i forhold.  

Anonymkode: a322f...0e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan anbefale menn å begynne å lese profiltekstene til damene FØR dere sveiper, kan stå endel viktig info der som ikke bør bli oversett.

Anonymkode: 43f42...fee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...