AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Til jul fikk jeg en genser i størrelse L og jeg bruker S. Men da jeg i romjulen skulle av å bytte den, fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha kvittering selv om jeg hadde byttelapp. Aldri opplevd før. Var denne butikken bare vanskelig, eller er det noe nytt? Anonymkode: 77c19...8e7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 Høres rart ut. Var byttelappen skadet på noen måte? Hvilken kjede var det? Anonymkode: bb4eb...888
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 Høres veldig feil og rart ut, ville sendt mail til butikken for å høre, eller gått tilbake når det var noen andre som stod i kassen der og prøvd på nytt. Anonymkode: c07fd...9ff 14
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 Var genseren kommet på salg i mellomtiden? Om de ikke har igjen av den størrelsen du ville ha, så kan da de kun gi deg igjen beløpet genseren nå selges på salg for. Så å be deg sjekke om du kan få tak i kvitteringen kan være for å hjelpe deg å unngå å tape penger Har du kvitteringen vil du tilbake opprinnelige beløpet genseren ble kjøpt for. Anonymkode: 03e4e...87c 2
Million Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 Hvorfor gir de byttelapper når de ikke har tenkt å bytte det som har fått byttelappen? Dette hørtes merkelig ut. Jeg ville rett og slett tatt det videre, med butikkjedens ledelse på hovedkontoret eller noe. Ev daglig leder i butikken det gjelder. Kontakt daglig leder først og forhør deg om det virkelig stemmer at de gir byttelapper på julegaver men ikke har tenkt å godta bytting. Det er villeding av kunder, og falskt. Dessuten svært dårlig kundeservice. 17 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 Da har du fått feil info, gå tilbake igjen og snakk med noen andre. Byttelapp er det samme som kvittering bare uten at prisen vises. De har bong- og kassenummer som betyr at går du til den samme butikken så kan de skrive ut kvitteringen fra den kassen. De kan også finne kvitteringen på pc’en i systemet med den infoen. Jeg jobbet i butikk i 5år som student, hele formålet med en byttelapp er jo så du kan bytte/returnere gaver. Anonymkode: 6241f...273 12 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #7 Skrevet 1. januar 2023 Nyansatt som ikke helt har skjønt reglene? Byttelapp har jo samme funksjon som kvittering og finnes for at mottakeren ikke skal vite prisen på varen. Anonymkode: a088c...6e1 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #8 Skrevet 1. januar 2023 Takk, for svar. Ja jeg ble ganske satt ut, men jeg skal ta meg en tur i morgen igjen. Om det ikke går å få byttet, så sier jeg at jeg vil prate med leder. Jeg vil ikke si noe om hvilken kjede der er snakk om. TS Anonymkode: 77c19...8e7 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #9 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nyansatt som ikke helt har skjønt reglene? Byttelapp har jo samme funksjon som kvittering og finnes for at mottakeren ikke skal vite prisen på varen. Anonymkode: a088c...6e1 Mulig hun var ny, veldig ung i hvert fall. Anonymkode: 77c19...8e7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #10 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var genseren kommet på salg i mellomtiden? Om de ikke har igjen av den størrelsen du ville ha, så kan da de kun gi deg igjen beløpet genseren nå selges på salg for. Så å be deg sjekke om du kan få tak i kvitteringen kan være for å hjelpe deg å unngå å tape penger Har du kvitteringen vil du tilbake opprinnelige beløpet genseren ble kjøpt for. Anonymkode: 03e4e...87c Hva er det du snakker om??? Et av poengene med byttelapp er å få bytte tilprisen varen er kjøpt for. Sålenge en kommer innenfor fristen har dagens salgspris ikke noe å si. Er ikke noe regel om å få tilbake penger med kvittering. Dette er ytelse som hver butikk bestemmer selv. Anonymkode: bb4eb...888 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #11 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er det du snakker om??? Et av poengene med byttelapp er å få bytte tilprisen varen er kjøpt for. Sålenge en kommer innenfor fristen har dagens salgspris ikke noe å si. Er ikke noe regel om å få tilbake penger med kvittering. Dette er ytelse som hver butikk bestemmer selv. Anonymkode: bb4eb...888 Jeg er ikke helt sikker på om du har rett her. Det er ingen rett å få bytte varer kjøpt i fysisk butikk, det er en service butikkene selv kan velge å gi. De må heller ikke gi penger tilbake, de kan gi byttelapp. De kan også nekte å bytte en vare som er kommet på salg til fullpris. Anonymkode: e5674...165 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #12 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke helt sikker på om du har rett her. Det er ingen rett å få bytte varer kjøpt i fysisk butikk, det er en service butikkene selv kan velge å gi. De må heller ikke gi penger tilbake, de kan gi byttelapp. De kan også nekte å bytte en vare som er kommet på salg til fullpris. Anonymkode: e5674...165 I utgangspunktet har du rett, det er derfor en har byttelapper. En byttelapp er en lapp som forteller mottaker at hos oss får du bytte, hvor lang frist mottaker har og hva varen er kjøpt for og dermed kan byttes inn til. En butikk som ikke byttet setter selvfølgelig ikke på byttelapp. Anonymkode: bb4eb...888 10
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #13 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Var genseren kommet på salg i mellomtiden? Om de ikke har igjen av den størrelsen du ville ha, så kan da de kun gi deg igjen beløpet genseren nå selges på salg for. Så å be deg sjekke om du kan få tak i kvitteringen kan være for å hjelpe deg å unngå å tape penger Har du kvitteringen vil du tilbake opprinnelige beløpet genseren ble kjøpt for. Anonymkode: 03e4e...87c Nei, den ble kjøpt på salg. Anonymkode: 77c19...8e7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #14 Skrevet 1. januar 2023 Si nå hvilken kjede det er snakk om så hjelper det mye. Vi er mange her som har lang fartstid i butikk og kjenner reglene til de ulike kjedene. Er det byttelapp på så sier ju butikken at du kan bytte så må skjedd misforståelse her. Anonymkode: 128a3...210 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #15 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Si nå hvilken kjede det er snakk om så hjelper det mye. Vi er mange her som har lang fartstid i butikk og kjenner reglene til de ulike kjedene. Er det byttelapp på så sier ju butikken at du kan bytte så må skjedd misforståelse her. Anonymkode: 128a3...210 Gina Tricot Anonymkode: 77c19...8e7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #16 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Gina Tricot Anonymkode: 77c19...8e7 Ja, da hadde jeg gått tilbake. De pleier å ha rause bytteregler. Men er det salgsvare må du nok finne deg en annen være å bytte til. Anonymkode: 128a3...210 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #17 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Nei, den ble kjøpt på salg. Anonymkode: 77c19...8e7 Noen butikker bytter ikke varer kjøpt på salg. Anonymkode: e5674...165 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #18 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg er ikke helt sikker på om du har rett her. Det er ingen rett å få bytte varer kjøpt i fysisk butikk, det er en service butikkene selv kan velge å gi. De må heller ikke gi penger tilbake, de kan gi byttelapp. De kan også nekte å bytte en vare som er kommet på salg til fullpris. Anonymkode: e5674...165 Så lenge man har byttelapp kan man bytte innen fristen. Man får selvsagt bytte til en vare som har samme verdi som varen man ønsker å bytte opprinnelig ble solgt for. Ellers har du rett i at ikke alle butikker praktiserer bytterett, og at man ikke kan forlange bytte. Her har jo ts byttelapp, så dette er irrelevant info i denne sammenhengen. Anonymkode: 86ab3...a2f 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #19 Skrevet 1. januar 2023 H&M vil ha byttekvittering sammen med byttelapp, men har aldri opplevd at de ikke har fikset det om det mangler…. Anonymkode: 10821...12b
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #20 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen butikker bytter ikke varer kjøpt på salg. Anonymkode: e5674...165 Gina tricot bytter vare på salg men i butikk kun til annen vare. Anonymkode: 128a3...210 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå