Gå til innhold

Jeg har bestemt meg for å få barn alene med donor, men synes det er flaut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å nærme meg slutten av 30-årene og innser at barn må jeg få alene. 

For min del er det egentlig helt greit, selvom jeg gjerne skulle funnet mitt livs kjærlighet, men jeg synes det er flaut overfor andre. Å måtte fortelle at jeg skal ha barn vha donor. 

Hvordan kan jeg jobbe med meg selv og mine tanker rundt dette? Jeg tenker ikke noe ille om andre kvinner i tilsvarende situasjon, så dette gjelder kun meg. At jeg ikke klarte å «få meg en mann». 

Jeg kommer til å gå gjennom prosessen uavhengig av mine tanker om meg selv, men samtidig må jeg jobbe med eget selvbilde og være trygg i min avgjørelse som jeg har tatt. 

Anonymkode: 3f64d...2af

• Liker 2
  • Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At du ikke klarte å få deg en mann? Er det virkelig det dette handler om? Se rundt deg på alt rusk og rask av menn med dårlige gener som får barn. Og alle menn som ikke klarer være gode fedre. Kvinner og menn som ikke takler foreldrerollen annet enn på deltid. Å velge få barn alene vha. donor er kanskje det mest ansvarlige man kan gjøre idag, forutsatt at man selv har god forsørgerevne.

Anonymkode: 85994...ede

• Liker 31
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At du ikke klarte å få deg en mann? Er det virkelig det dette handler om? Se rundt deg på alt rusk og rask av menn med dårlige gener som får barn. Og alle menn som ikke klarer være gode fedre. Kvinner og menn som ikke takler foreldrerollen annet enn på deltid. Å velge få barn alene vha. donor er kanskje det mest ansvarlige man kan gjøre idag, forutsatt at man selv har god forsørgerevne.

Takk for svar. 

Jeg tenker jo som deg. Jeg ønsker ikke få barn med hvem som helst, da vil jeg heller være alene. Og jeg har høye krav til en mann (ikke utseende), hvordan han vil ta vare på barn og hjem, og deltakelse i familielivet.

Men jeg er redd at andre tenker «hun klarte ikke finne seg en mann». 

• Liker 4
  • Hjerte 6
Gjest Raptuss
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. 

Jeg tenker jo som deg. Jeg ønsker ikke få barn med hvem som helst, da vil jeg heller være alene. Og jeg har høye krav til en mann (ikke utseende), hvordan han vil ta vare på barn og hjem, og deltakelse i familielivet.

La de tenke det da. Hva spiller det for rolle? 

Du tar ett riktig valg for deg. Du ønsker barn, men ikke med hvem som helst så du velger donor istedenfor den første og beste fyren du finner på Tinder. 

Jeg tror du finner mer støtte og mennesker som er enige med valget ditt enn du frykter.  

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. 

Forstår tankegangen din og kommer til å gjøre det samme når jeg nærmer meg 40 (er 34) 

jeg har fått en oppvekker i det siste, det er veldig veldig enkelt å få barn med «hvem som helst» men disse mennene er som oftest forvokste egoistiske barn selv. 
da ender du opp med å gjøre alt selv uansett.. 

Grunnen til jeg ikke har barn er for jeg er veldig obs på hvem jeg får barn med (ofte tar det noen år før noen viser sitt «sanne» jeg) 

alt kan skje i livet, om vi skilles eller jeg dør så må jeg være trygg på at faren er en god omsorgsperson uten meg..

Anonymkode: a2893...57e

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Med all respekt å melde, hevder du at det finnes mer rusk og rask av menn med dårlige gener, som generelt er dårligere omsorgspersoner enn kvinner? 

Det hadde vært fint om du kunne vise til noen kilde som bekrefter dette. Oppdaterte og gyldige kilder, ikke slike kvasiartikler du har funnet på nettet. 

TS,

Du står fritt til å gjøre som du ønsker. Selv står jeg fast på at det beste for barna er å ha to foreldre under samme tak, dette viser utallige studier også. Mye kan oppveies hvis man har gode omsorgspersoner rundt seg, som mor og far, onkler , tanter og gode venner og venninner. Har du dårlig forhold til dine foreldre og søsken, lite eller ingen omgangskrets så vil jeg definitivt si at dette ikke er best for barnet. 

I tillegg må det meste være på plass, slik som ferdig utdannet, grei jobb du trives i, leilighet, god fysisk og mental helse. 

Anonymkode: 147ee...9af

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er det så viktig å få barn? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mer flaut å ta for gitt at en partner, vil fikse behovet.

Viktigste er jo at den man bringer til livet, er ønsket! :hjerte:

Du er modig :klappe:

Anonymkode: 6d6d0...013

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er tøft! Har noen venninner som har gjort dette, og jeg blir bare imponert over at de har tatt et slikt valg! Stå på, og masse lykke til. Det kommer til å bli veldig bra! 🙏😊

Anonymkode: d651f...4c5

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig å få barn? 

Du har ikke barn skjønner jeg. 

Anonymkode: d651f...4c5

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk tenker alltid sitt, uansett hva vi gjør. De tenker nok ikke noe mer at du ikke greide å få deg en mann hvis du ikke får barn. Da greide du ikke få deg mann OG du er barnløs. Og hvis du hadde fått barn så kunne de tenke noe om mannen eller barna. Det er ingen ende på det. Folk tenker og tenker. Det kan vi ikke bry oss om, vi må bare leve. :)

Anonymkode: 72bc6...44e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Takk for svar. 

Men uavhengig om du får barn eller ikke vil folk tenke "hun klarte ikke finne seg en mann". For det er fakta. De vil tenke det uansett!

Anonymkode: c7239...7bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men uavhengig om du får barn eller ikke vil folk tenke "hun klarte ikke finne seg en mann". For det er fakta. De vil tenke det uansett!

Anonymkode: c7239...7bb

Heller det enn at et forhold ryker etter 2-3 år og faren ikke klarer å følge barnet 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: a2893...57e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i gang til sommeren. Tenkte en del på det samme, jeg tenker ikke slik om andre og er egentlig dønn trygg og åpen om min avgjørelse samtidig som jeg ikke er det - av samme grunn som deg. Jeg bryr meg om andres meninger samtidig som jeg ikke gjør det på en måte. Så, jeg tok meg et par psykologtimer privat for å få hjelp til å sortere tanker og få noen teknikker på hvordan tenke rundt det, anbefales 🙂

Anonymkode: b3ae8...0c6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skal i gang til sommeren. Tenkte en del på det samme, jeg tenker ikke slik om andre og er egentlig dønn trygg og åpen om min avgjørelse samtidig som jeg ikke er det - av samme grunn som deg. Jeg bryr meg om andres meninger samtidig som jeg ikke gjør det på en måte. Så, jeg tok meg et par psykologtimer privat for å få hjelp til å sortere tanker og få noen teknikker på hvordan tenke rundt det, anbefales 🙂

Anonymkode: b3ae8...0c6

Takk for svar, og fint å høre at det hjalp :) 

Kunne du delt litt mer rundt hvordan du har endret tenkesett? 

Skal du i gang med prosessen privat i Norge/Danmark, eller via offentlige? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Folk tenker alltid sitt, uansett hva vi gjør. De tenker nok ikke noe mer at du ikke greide å få deg en mann hvis du ikke får barn. Da greide du ikke få deg mann OG du er barnløs. Og hvis du hadde fått barn så kunne de tenke noe om mannen eller barna. Det er ingen ende på det. Folk tenker og tenker. Det kan vi ikke bry oss om, vi må bare leve. :)

Anonymkode: 72bc6...44e

Det har du rett i! Jeg har ikke tenkt på dette før. De vil jo uansett tenke det de tenker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Med all respekt å melde, hevder du at det finnes mer rusk og rask av menn med dårlige gener, som generelt er dårligere omsorgspersoner enn kvinner? 

Det hadde vært fint om du kunne vise til noen kilde som bekrefter dette. Oppdaterte og gyldige kilder, ikke slike kvasiartikler du har funnet på nettet. 

TS,

Du står fritt til å gjøre som du ønsker. Selv står jeg fast på at det beste for barna er å ha to foreldre under samme tak, dette viser utallige studier også. Mye kan oppveies hvis man har gode omsorgspersoner rundt seg, som mor og far, onkler , tanter og gode venner og venninner. Har du dårlig forhold til dine foreldre og søsken, lite eller ingen omgangskrets så vil jeg definitivt si at dette ikke er best for barnet. 

I tillegg må det meste være på plass, slik som ferdig utdannet, grei jobb du trives i, leilighet, god fysisk og mental helse. 

Anonymkode: 147ee...9af

Det er da ingen hemmelighet at det finnes mange, mange menn som ikke egner seg som fedre. Som ikke har ting på stell, som forandrer seg til det negative etter at barna kommer, som deltar lite med barna, som er utro i småbarnsåra, som er gjerrige og ikke vil bruke penger på barneting, som skal fortsette med fest og dyrking av egne hobbyer som før men ikke unner mor en frikveld, osv. osv. Det kryr jo av tråder om de på forumet. Da får alltid TS høre, "hvorfor fikk du barn med han der? Visste du ikke hvordan han var?" 

Jo, det finnes gode menn og gode fedre (jeg har hatt flaks og funnet en sånn), men de er ikke nødvendigvis så lette å finne. Eller å skille fra de som virker bra men som ikke er det.

Anonymkode: ba475...4a9

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har flere bekjente og kvinner jeg kjenner til som har fått barn alene. Aldri noensinne har jeg tenkt at de ikke har klart å skaffe seg mann. Samtlige er flotte og sterke kvinner med mange gode egenskaper, som absolutt er attraktive. Tenker det handler om helt andre ting og at de velger å få barn alene fremfor med en tilfeldig mann ser jeg bare som en ytterligere bekreftelse på hvor oppegående de er. 
Heier på deg! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvem bryr seg om hva andre tenker. Du har tatt et valg for ditt eget liv som ingen andre egentlig har noe med. Mer fornuftig å bare fikse det selv enn å miste sjansen til å få eget barn fordi du tilfeldigvis mangler en partner.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som tenker på et barns rettigheter? 
Hva med at barber har rett på en far? 
Hvor mange barn vokser opp uten å få muligheten til å kjenne sine foreldre og knytte et viktig bånd for oppveksten sin? 

Anonymkode: b3ba0...25f

• Liker 6
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...