Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei..

Vi er i 30-årene begge to. I starten av svangerskapet hadde vi sex. Nå er det no go fra han sin side. Han sier jeg er fin som gravid og at jeg er attraktiv, bare ikke seksuelt attraktiv. Hen kjærtegner meg ellers. Han er heller ikke i tvil om at sexen kommer tilbake når jeg ikke er gravid lenger. Jeg har alltid vært den med mer sexlyst i forholdet.. Så for meg er dette innmari fortvilende, vondt og frustrerende. Jeg har lagt på meg og det gjør ikke akkurat at selvtilliten øker. Han sier det er normalt å legge på seg og at jeg er like fin uansett.. Det kan fort gå 4-5 mnd før vi kan ha sex igjen (mtp termindato). For ikke mange ukene siden hadde vi sex uten penetrering, det fungerte fint. Men han tar aldri initiativ til det selv. Og når han også synes jeg ikke er seksuelt attraktiv får jeg heller ikke lyst til å kaste meg over han. Han forteller at han ikke har like stor sexlyst nå, fordi han gleder seg så til vi blir foreldre. 
Noen andre som har vært borti det samme? 
Det er veldig vondt for meg. 

Anonymkode: 4ef32...fd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fuuuuuuuuuuuuuck, hvorfor er jeg ikke sammen med en som har høy sexlyst... 😭

Du er en unicorn 💪

Anonymkode: 45822...b72

AnonymBruker
Skrevet

Synd at du kobler sex så veldig til selvfølelse. Du kunne med fordel ha lagt litt mindre mening, tyngde og betydning i sex. Du illustrerer på en glimrende måte hvor sårbar man blir med et så komplekst forhold til sex.

Det er bare sex. No big deal.

Til poenget. Det dere opplever nå er helt normalt. Mange som ikke har sex igjennom svangerskap. Mange har vært «borti det samme». Dere er normale.

For mange, så normaliserer sexlivet seg igjen en liten stund etter fødsel, mens for andre igjen, så blir sexualiteten aldri den samme. Jeg sier ikke at den blir dårligere, men dere må være forberedt på at det kan bli annerledes og relativt store omveltninger i seksuallivet.

Virker som om svært mange er helt uforberedt på den innvirkning svangerskap, fødsel og barn kan ha på seksuallivet.

Forundrer meg litt at mange virker å tro at sex bare skal være likt, selv om resten av livet blir snudd på hode.

Anonymkode: 674fc...90f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Også far kan oppleve endringer i lyst. Det behøver ikke ha noe med deg å gjøre! Det er nok hormonelt, kan også ha med overskudd og søvn å gjøre. Mannen min har normalt ganske høy lyst, han ønsker gjerne 1-2 ganger daglig. Mot slutten av svangerskapet og hele første året hadde han markant lavere lyst. Først nå når barnet nærmer seg 2 år at han er tilbake til normalt nivå. 

Anonymkode: cba34...79b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...