AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Kan jeg som føder i juli overføre all ferien til neste år? Altså 5 uker? Vet det egentlig bare er lov med 12 dager, men er det unntak ved graviditet? Og har jeg rett på ferie året etter? Prøver å tenke ut hvordan være med barnet lengst mulig. Anonymkode: a57b3...fba 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 Det må du nesten høre med arbeidsgiver om 😊 Anonymkode: b3f19...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 Du kan ta ut ferien i år, så stanser permisjonen i disse ukene, og permisjonen blir tilsvarende lenger neste år. Altså om du tar fem uker ferie, har du ikke perm disse ukene. Og perm varer i fem uker ekstra neste år. Anonymkode: c5a75...69c 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jeg som føder i juli overføre all ferien til neste år? Altså 5 uker? Vet det egentlig bare er lov med 12 dager, men er det unntak ved graviditet? Og har jeg rett på ferie året etter? Prøver å tenke ut hvordan være med barnet lengst mulig. Anonymkode: a57b3...fba Spiller ingen rolle om du tar de ut i år eller neste år, permisjonen blir jo forskøvet. Du kan ta ut 5 uker i September f eks, og neste års ferie i januar… Anonymkode: aa6da...f90
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 Først tar du de 6 ukene du må ta etter fødsel, så tar du ferie, å så fortsetter du permisjonen. Trenger da ikke å overføre ferien til neste år. Anonymkode: c9b2c...ced
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 Ta ut ferien rett etter de seks første ukene med permisjon. Da stanses permisjonen din og du får lengre permisjon uten at du trenger å søke arbeidsgiver om forlengelse. Anonymkode: 3ff13...8d3 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #7 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ta ut ferien rett etter de seks første ukene med permisjon. Da stanses permisjonen din og du får lengre permisjon uten at du trenger å søke arbeidsgiver om forlengelse. Anonymkode: 3ff13...8d3 Må avklare med Arbeidgiver ift uttak av ferie da Anonymkode: aa6da...f90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå