Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når får dere satt dere ned å hvilt litt dersom dere går tur når babyen sover?

Jeg må alltid sørge for å være hjemme når baby skal sove så jeg får slappet av litt, det er jo ikke mulig å sette seg ned ellers når baby er våken. Hvordan løser dere som går tur når baby sover det?

Anonymkode: 8e078...473

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke så mye valg, guttungen sovnet alltid i vognen så hvis jeg skulle komme meg utav huset måtte jeg legge en av duppene til trilleturen😅

Anonymkode: bff01...830

AnonymBruker
Skrevet

Her sover hun gjerne videre litt i vogna når vi kommer inn igjen å. Ideelt sett skulle jeg gjerne latt henne sove i krybba så jeg gikk gjort mine egne ting, men inne sover hun også bare i armene til folk, så blir begrenset uansett. 

Anonymkode: 6b2f2...aec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan sitte ned selv om baby er våken. Hun sitter i tripp trapp-stol mens jeg spiser, og jeg kan også sette meg ned med en kopp kaffe og strikketøy mens hun ligger på gulvet med noen leker. Hvis hun sover langdupp i vogna, hender det at jeg går en times tid og så setter vogna utenfor en kafé mens jeg går inn og tar meg en kopp kaffe. Så får jeg jo sittet og slappet av mens jeg ammer. Og på kvelden. Og for så vidt også på babysang og barseltreff. Så da syns jeg bare det er godt å få gått litt mens babyen sover i vogna.

Anonymkode: a8934...669

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er hvile for meg å rusle rundt og lufte hodet. Jeg må ikke sove eller ligge ned hver eneste gang han sover for å hvile for min del :) og de sover en del. Ellers føler jeg at jeg får hvilt  mens baby er våken, han syns det er greit å ligge rolig i babygym i ny og ne. Eller i Stokke-stol. 

Anonymkode: 6fccf...219

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gikk tur i nabolaget til han sovnet, så gikk jeg hjem og satte vogna utenfor med babycall. Andre ganger gikk jeg bare en lang tur, avhengig av dagsformen 🙂

Anonymkode: 5576a...4d2

AnonymBruker
Skrevet

Du må lære deg å kunne sitte ned selv om baby er våken. Mine sov som regel alltid videre etter vi kom hjem, da fikk jeg slappet av også. 

Anonymkode: b8227...740

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lot babyen ligge i vogna, noen ganger satte jeg vognen på verandaen og hadde babycall mens jeg slappet av forran tv, eller trillet vognen inn… 

Varierte veldig på å legge baby i vogn, vugge, Babynest osv sånn at hun kunne sove hvor som helst , da ble jeg ikke så bundet… Når hun var våken lå hun mye i babygym, eller på teppe med leker :)  Det går an å gi barnet oppmerksomhet, øyekontakt og respondere på babyen behov selvom man ikke sitter med de i fanget 🙂 Jeg tror også det er viktig at barnet lærer tidlig at det kan leke alene, og ikke alltid behøver å aktiviseres / bæres rundt. 

Anonymkode: b6f3c...f52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du må lære deg å kunne sitte ned selv om baby er våken. Mine sov som regel alltid videre etter vi kom hjem, da fikk jeg slappet av også. 

Anonymkode: b8227...740

Hva mener du med det? Når baby er våken vil den bare være på meg, er bare skriking på gulvet og i stol,eller den reiser seg uten å kunne stå så jeg må være på baby konstant i våkentiden, får ikke et sekund fred. 9 mnd nå.krabber etter tog drar i beina, når mindre hylgrining. Gir seg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du med det? Når baby er våken vil den bare være på meg, er bare skriking på gulvet og i stol,eller den reiser seg uten å kunne stå så jeg må være på baby konstant i våkentiden, får ikke et sekund fred. 9 mnd nå.krabber etter tog drar i beina, når mindre hylgrining. Gir seg ikke. 

Baby legger seg også med meg. Så null tid til å slappe av ellers eller sitte ned. Baby sitter ikke akkurat rolig på fanget. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Baby legger seg også med meg. Så null tid til å slappe av ellers eller sitte ned. Baby sitter ikke akkurat rolig på fanget. 

Jeg trodde dette var det vanlige jeg?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Lot babyen ligge i vogna, noen ganger satte jeg vognen på verandaen og hadde babycall mens jeg slappet av forran tv, eller trillet vognen inn… 

Varierte veldig på å legge baby i vogn, vugge, Babynest osv sånn at hun kunne sove hvor som helst , da ble jeg ikke så bundet… Når hun var våken lå hun mye i babygym, eller på teppe med leker :)  Det går an å gi barnet oppmerksomhet, øyekontakt og respondere på babyen behov selvom man ikke sitter med de i fanget 🙂 Jeg tror også det er viktig at barnet lærer tidlig at det kan leke alene, og ikke alltid behøver å aktiviseres / bæres rundt. 

Hvordan lære bort det når baby bare hylgriner? Jo mer jeg lar baby ligge alene, jo mer gråt. Virker som det har motsatt effekt. 

AnonymBruker
Skrevet

Er du alenemor? Bare tenker siden det ikke virker som du har noe avlastning. 

Ser nå at babyen er 9 mnd, det er jo en periode hvor de blir mer og mer aktiv. Har barnet aktivitetsleker som hen liker å sitte med? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan lære bort det når baby bare hylgriner? Jo mer jeg lar baby ligge alene, jo mer gråt. Virker som det har motsatt effekt. 

Ser nå at babyen er 9 mnd. Da er det jo ganske vanlig at de er i aktivitet. Du må slappe av / sove når barnet sover… Babyen kan vel sove inne noen ganger? Når legger du babyen om kvelden? Du får vel noe alenetid når babyen har tatt kvelden… 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ser nå at babyen er 9 mnd. Da er det jo ganske vanlig at de er i aktivitet. Du må slappe av / sove når barnet sover… Babyen kan vel sove inne noen ganger? Når legger du babyen om kvelden? Du får vel noe alenetid når babyen har tatt kvelden… 

Baby sover når jeg legger meg 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du alenemor? Bare tenker siden det ikke virker som du har noe avlastning. 

Ser nå at babyen er 9 mnd, det er jo en periode hvor de blir mer og mer aktiv. Har barnet aktivitetsleker som hen liker å sitte med? 

Barnet blir så fort lei leken, må finne nytt hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste var slik at vogna måtte være i bevegelse, så der kunne jeg sjeldent sette meg. Måtte gå og stoppet jeg, ville barnet våknet og vi måtte bare hjem. Min yngste var omtrent motsatt, jeg kunne bokstavelig gå i 10 min, så ville barnet sovet så godt at vogna kunne stå i ro videre.

Men dette gjelder de minste babyer. Jeg prøvde senere å venne begge å kunne sove inne på dagtid, fra sånn 8-9 måneder. Det funket relativt raskt, med bare et par dager med protester og gråt. I barnehagen her var det soving inne på madrasser, så de var forberedt.

Anonymkode: 52bd7...f41

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, når er det da? Legger du deg kl 18 liksom?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Min eldste var slik at vogna måtte være i bevegelse, så der kunne jeg sjeldent sette meg. Måtte gå og stoppet jeg, ville barnet våknet og vi måtte bare hjem. Min yngste var omtrent motsatt, jeg kunne bokstavelig gå i 10 min, så ville barnet sovet så godt at vogna kunne stå i ro videre.

Men dette gjelder de minste babyer. Jeg prøvde senere å venne begge å kunne sove inne på dagtid, fra sånn 8-9 måneder. Det funket relativt raskt, med bare et par dager med protester og gråt. I barnehagen her var det soving inne på madrasser, så de var forberedt.

Ja, vi må ha allerede vært ute og gått tur og sett på spennende ting - som andre barn eller hunder eller ender - for at barnet kunne legges inne på dagtid. Nok stimuli.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Da får du begynne å trene på at babyen sover uten deg 

Anonymkode: ea8e3...dbc

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...