Gå til innhold

H or gammelt var barnet da det fikk julekalender og strømpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når er det noe "poeng" å starte med julekalender og julestrømpe? Når får barn glede av det og skjønner litt?

Min er 9 mnd nå, så har ikke peiling, er neste jul for tidlig? Kan det drøyes?😅

Anonymkode: 711b0...9c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da kan det drøyes ja, særlig med første barnet. Småsøsken får gjerne slike ting litt tidligere fordi de ser at eldre søsken får. Eldste var vel 3 og yngste 2

Anonymkode: 6e322...bbf

AnonymBruker
Skrevet

Kalender 16 mnd , strømpe 3 år

Anonymkode: b262a...be2

AnonymBruker
Skrevet

Vi startet ikke med førstemann for han var 3 år. Men det har blitt tidligere og tidligere for hvert barn. 

Anonymkode: ee725...9d2

Skrevet

Eldste var vel 3 år mens de to yngste var 1-2 år. Litt usikker der, men barn er ikke særlig gamle før de skjønner at andre får noe spennende og har lyst på det samme. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja, kanskje ca 3 år? Det var vel da min fikk interesse for gaver. Vi har ikke julestrømpe da jeg ikke er vant med det selv og hun heller ikke har etterspurt det. Hadde julekalender for første gang i år, med lego. Hun er nå 6 år. Har fram til nå kun hatt rampenisse, i tillegg til at vi henger opp et hjerte i vinduet hver dag. Har ikke eldre søsken. Hvis hun hadde hatt det, ville hun sikkert ha spurt etter kalender før. 

Anonymkode: 132bc...c2e

AnonymBruker
Skrevet

Tenker også at det kommer litt an på når de lærer seg tallene. Morsomt å være med og lete etter riktig tall selv. 

Anonymkode: 132bc...c2e

AnonymBruker
Skrevet

2 år, men det var ikke samme ratio godteri som nå 😅

La oppi fruktpinner og sånt. Ikke godteri før fylte 3. 

Anonymkode: 03d48...386

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når er det noe "poeng" å starte med julekalender og julestrømpe? Når får barn glede av det og skjønner litt?

Min er 9 mnd nå, så har ikke peiling, er neste jul for tidlig? Kan det drøyes?😅

Anonymkode: 711b0...9c9

Mine har fått fra de var baby. Eldste er snart 3 og nå først har han vært skikkerlig gira på å åpne dagens gave og syntes strømpa var stas :)

AnonymBruker
Skrevet

2 år ☺️ 

Anonymkode: 0bfff...949

Skrevet

Jeg fikk det da jeg bikket 14-15.

AnonymBruker
Skrevet

Eldste var 3  år, yngste 2,5 med adventskalender.

Enkle sjokoladekalendere fra butikken. Har ingen planer om å begynne med pakkekalender før det blir etterspurt.

Tenkte kanskje å innføre julestrømpe neste jul, da er barna 5 og 3,5. Får se det an litt.

Anonymkode: 4bd2e...041

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...