AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Har leder lov til å pålegge oss å bruke munnbind nå som vi ikke lengre er i en pandemi? Det er en ekstrem belastning å bruke munnbind i en tung fysisk og psykisk jobb, kontant hodepine og er så sliten som jeg ikke har vært siden pandemien… sikkert fordi det er så sykt tungt å puste! Når vi er ferdige på jobb kastes munnbindene, og vi står som sild i tønne i butikker. For ikke å snakke om pauserommet på jobb… Ser derfor ikke hensikten i å bruke de forpu..te munnbinda. De begrunner det med høyt sykefravær blant de ansatte, men man må vel selv få velge dette med munnbind nå? Selv kunne jeg gjerne tenkt å la kroppen igjen utsettes for normale mengder med virus i omgivelsene, for å forhåpentligvis snart få immunsystemet tilbake til normalt velfungerende. Anonymkode: 0df1b...3f3
Gjest Warrior Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 Ikke vet jeg men regner med leder har lov til det ja? Kanskje det er så mye smitte at de ikke vil ta sjansen på at mange blir syke samtidig? Det er jo ikke så bra det heller i en jobb, at mange er syke og hjemme samtidig. Kommer vel også an på hvilken jobb det er. Jobber du i helsevesen med pasienter skulle det bare mangle at dere bruker munnbind nå når det er så mye smitte synes jeg. For pasienter må beskyttes.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 Samme her. Helt idiotisk Anonymkode: cb3c4...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 Vi må også bruke munnbind på jobb nå. Husk å bytte hver 4. Time. Føler med deg. Anonymkode: ace85...14b 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 Hvor jobber du? Jeg ville sagt fra. Ville snakket med fagforeningen. Anonymkode: cd985...2b3 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har leder lov til å pålegge oss å bruke munnbind nå som vi ikke lengre er i en pandemi? Det er en ekstrem belastning å bruke munnbind i en tung fysisk og psykisk jobb, kontant hodepine og er så sliten som jeg ikke har vært siden pandemien… sikkert fordi det er så sykt tungt å puste! Når vi er ferdige på jobb kastes munnbindene, og vi står som sild i tønne i butikker. For ikke å snakke om pauserommet på jobb… Ser derfor ikke hensikten i å bruke de forpu..te munnbinda. De begrunner det med høyt sykefravær blant de ansatte, men man må vel selv få velge dette med munnbind nå? Selv kunne jeg gjerne tenkt å la kroppen igjen utsettes for normale mengder med virus i omgivelsene, for å forhåpentligvis snart få immunsystemet tilbake til normalt velfungerende. Anonymkode: 0df1b...3f3 De som har astma fikk fritak hos oss (matbutikk). Anonymkode: 0efc3...0ca
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #7 Skrevet 1. januar 2023 Nei, kan på ingen måte pålegges. Hadde nektet blankt. Munnbind har for øvrig ingen effekt mot virussmitte og er bare et skuespill. Anonymkode: d8c9f...757 9 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #8 Skrevet 1. januar 2023 Ts her… Det er tydelig begrunnet at det er innført av hensyn til sykefravær blant ansatte, men det hjelper da minimalt med munnbind når man går uten munnbind på alle andre arenaer. Som sagt står folk som sild i tønne i butikken om dagen, ungene er sjuke alle som en osv… hjelper da lite å pine oss gjennom uutholdelige arbeidsdager med munnbind. Folk nekter å ta på seg ekstravakter for å dekke inn sykefraværet fordi de ikke orker munnbind, så da blir det enda større belastning på oss som er igjen. Jeg vil også gjerne la meg utsettes for normalfloraen i samfunnet slik at jeg kan bygge meg opp motstandsdyktighet igjen. Kjenner jeg vare vil grine ved tanken på at arbeidsgiver tar så lett på det at vi skal bruke munnbind! Er det noen som vet om slike påbud er regulert i noe slags lovverk? Anonymkode: 0df1b...3f3 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #9 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her… Det er tydelig begrunnet at det er innført av hensyn til sykefravær blant ansatte, men det hjelper da minimalt med munnbind når man går uten munnbind på alle andre arenaer. Som sagt står folk som sild i tønne i butikken om dagen, ungene er sjuke alle som en osv… hjelper da lite å pine oss gjennom uutholdelige arbeidsdager med munnbind. Folk nekter å ta på seg ekstravakter for å dekke inn sykefraværet fordi de ikke orker munnbind, så da blir det enda større belastning på oss som er igjen. Jeg vil også gjerne la meg utsettes for normalfloraen i samfunnet slik at jeg kan bygge meg opp motstandsdyktighet igjen. Kjenner jeg vare vil grine ved tanken på at arbeidsgiver tar så lett på det at vi skal bruke munnbind! Er det noen som vet om slike påbud er regulert i noe slags lovverk? Anonymkode: 0df1b...3f3 Hos oss får vi beskjed om at det er lurt å ta på munnbind om en har covid. Anonymkode: aa769...023
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #10 Skrevet 1. januar 2023 Oioi, da var munnbindsutringen i gang igjen. Merkelig hvor vanskelig dette er for folk, men helsepersonell som bruker dette i timesvis i strekk hver dag (pandemi eller ei) de klager ikke, får hverken hodepine eller pustevansker. Nei ts, dette er kun et problem i ditt hode, intet annet. Anonymkode: edead...f3c 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #11 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oioi, da var munnbindsutringen i gang igjen. Merkelig hvor vanskelig dette er for folk, men helsepersonell som bruker dette i timesvis i strekk hver dag (pandemi eller ei) de klager ikke, får hverken hodepine eller pustevansker. Nei ts, dette er kun et problem i ditt hode, intet annet. Anonymkode: edead...f3c Nå har jeg ikke sagt hva jeg jobber som. Og jeg kjenner MYE helsepersonell som sliter enormt med dette, men helsepersonell går ikke ut offentlig og klager fordi de vil ses på som profesjonelle, og mange finner seg i alt for mye. Anonymkode: 0df1b...3f3 8 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #12 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå har jeg ikke sagt hva jeg jobber som. Og jeg kjenner MYE helsepersonell som sliter enormt med dette, men helsepersonell går ikke ut offentlig og klager fordi de vil ses på som profesjonelle, og mange finner seg i alt for mye. Anonymkode: 0df1b...3f3 Jeg jobber på operasjon, vi bruker munnbind hele dagen, alle yrkesgrupper. Ingen hodepine, pustevansker, eller noen som sliter enormt. Det sitter KUN i hodet hos dere som sliter. Men vi kan gjerne droppe munnbind vi altså, sånn siden du mener deg kvalifisert til å si at det ikke ha effekt, så kan vi hoste rett inn i hoften din når du får protese eller inn på skallen når du får fjernet tumor. Litt infeksjon kan sikker noen andre fikse, og pysttsann, blir bare død i verste fall. For det er så belastende å gå med munnbind 🙄 Nei det er ikke det, det er en vane sak, og det sitter KUN i ditt hode. Anonymkode: edead...f3c 13 2 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #13 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg jobber på operasjon, vi bruker munnbind hele dagen, alle yrkesgrupper. Ingen hodepine, pustevansker, eller noen som sliter enormt. Det sitter KUN i hodet hos dere som sliter. Men vi kan gjerne droppe munnbind vi altså, sånn siden du mener deg kvalifisert til å si at det ikke ha effekt, så kan vi hoste rett inn i hoften din når du får protese eller inn på skallen når du får fjernet tumor. Litt infeksjon kan sikker noen andre fikse, og pysttsann, blir bare død i verste fall. For det er så belastende å gå med munnbind 🙄 Nei det er ikke det, det er en vane sak, og det sitter KUN i ditt hode. Anonymkode: edead...f3c Jeg har aldri vært negativ mot munnbind, men besvimte flere ganger i butikken. Jeg har astma og nedsatt lungekapasitet. Sliter max med å sove på skolene når barna er på stevner, fordi det er ofte tett, innestengt luft der. Klarer ikke å bruke buff ute. Osv. Anonymkode: 22cef...a49 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #14 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg jobber på operasjon, vi bruker munnbind hele dagen, alle yrkesgrupper. Ingen hodepine, pustevansker, eller noen som sliter enormt. Det sitter KUN i hodet hos dere som sliter. Men vi kan gjerne droppe munnbind vi altså, sånn siden du mener deg kvalifisert til å si at det ikke ha effekt, så kan vi hoste rett inn i hoften din når du får protese eller inn på skallen når du får fjernet tumor. Litt infeksjon kan sikker noen andre fikse, og pysttsann, blir bare død i verste fall. For det er så belastende å gå med munnbind 🙄 Nei det er ikke det, det er en vane sak, og det sitter KUN i ditt hode. Anonymkode: edead...f3c Dere bruker ikke munnbind hele dagen, dere bruker munnbind når dere står i operasjon. Dere har pause mellom operasjonene, selv om noen operasjoner varer i mange timer. Dere har frisk godt ventilert luft, dere kommuniserer med oppegående mennesker med alle sanser i behold, ikke med tunghørte desorienterte demente pasienter. Dere steller og dusjer ikke tungt pleietrengende pasienter i 30grader fuktig luft, dere må ikke roe ned utagerende pasienter som opplever økt forvirring fordi de ikke kan lese ansiktsutrykk osv… og Jeg har vært «mye» i praksis på operasjon under praksis, og hovedgrunnen for at jeg ikke valgte den retningen var at jeg måtte bruke munnbind. Jeg hadde likevel valgt munnbind på operasjonssalen over munnbind på en urolig og tung sykehjemsavdeling alle dager i uka. Ikke vær så jævlig nedlatende mot andre, det er ekstremt usjarmerende og uprofesjonelt, din erfaring er ikke allés erfaring. Regner med at dine kollegaer som sliter med munnbind har sluttet for lenge siden. Det betyr ikke at ikke mange har store problemer med bruk av munnbind. Anonymkode: 0df1b...3f3 9 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #15 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har leder lov til å pålegge oss å bruke munnbind nå som vi ikke lengre er i en pandemi? Det er en ekstrem belastning å bruke munnbind i en tung fysisk og psykisk jobb, kontant hodepine og er så sliten som jeg ikke har vært siden pandemien… sikkert fordi det er så sykt tungt å puste! Når vi er ferdige på jobb kastes munnbindene, og vi står som sild i tønne i butikker. For ikke å snakke om pauserommet på jobb… Ser derfor ikke hensikten i å bruke de forpu..te munnbinda. De begrunner det med høyt sykefravær blant de ansatte, men man må vel selv få velge dette med munnbind nå? Selv kunne jeg gjerne tenkt å la kroppen igjen utsettes for normale mengder med virus i omgivelsene, for å forhåpentligvis snart få immunsystemet tilbake til normalt velfungerende. Anonymkode: 0df1b...3f3 Det er fortsatt en pandemi. Det er bare tiltakene som har blitt lettet på. Pandemien foregår for fullt. Anonymkode: 032c5...a0a 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #16 Skrevet 1. januar 2023 Veldig lite gjennomtenkt. Begrunnelsen henger jo ikke på greip. Da må de jo pålegge dere og ha på munnbind på fritiden og eller ikke omgås folk og da? Hadde bare nektet. Ja, det er stort sykefravær nå. Hvis alle i samfunnet hadde brukt munnbind og fulgt covid regler og holdt oss hjemme kunne vi fortsette og utsette smitte. Dette, med mye sykdom, er jo noe vi må gjennom nå som konsekvens av tiltakene vi har levd under. Anonymkode: 4c09c...32c 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #17 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er fortsatt en pandemi. Det er bare tiltakene som har blitt lettet på. Pandemien foregår for fullt. Anonymkode: 032c5...a0a Det har aldri vært en «pandemi». Hadde ikke media skrevet om denne såkalte pandemien hadde ingen merket noe som helst. Anonymkode: d8c9f...757 1
Vera Skrevet 1. januar 2023 #18 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har aldri vært en «pandemi». Hadde ikke media skrevet om denne såkalte pandemien hadde ingen merket noe som helst. Anonymkode: d8c9f...757 Sukk.. 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #19 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig lite gjennomtenkt. Begrunnelsen henger jo ikke på greip. Da må de jo pålegge dere og ha på munnbind på fritiden og eller ikke omgås folk og da? Hadde bare nektet. Ja, det er stort sykefravær nå. Hvis alle i samfunnet hadde brukt munnbind og fulgt covid regler og holdt oss hjemme kunne vi fortsette og utsette smitte. Dette, med mye sykdom, er jo noe vi må gjennom nå som konsekvens av tiltakene vi har levd under. Anonymkode: 4c09c...32c Ja det er dette jeg tenker også. Hadde de begrunnet det med pasientsikkerhet og samtidig pålagt besøkende og ledere å bruke det hadde jeg ikke mukket. Men jeg ønsker selv å avgjøre hva jeg utsetter meg selv for. Det er ingen oppfordring til ansatte om å ikke komme syke på jobb, så her er folk febersyke på jobb daglig, og kollegaer sendes hjem fra vakt hver eneste dag. Anonymkode: 0df1b...3f3 1
missmcbeal Skrevet 1. januar 2023 #20 Skrevet 1. januar 2023 (endret) Selv om du har syke barn, står i butikken etc., sitter for nær kollegaer på pauserommet, så er det ikke sikkert andre kollegaer gjør det samme. Munnbindet beskytter kanskje ikke deg fra å bli syk, men det kan beskytte en kollega fra å bli smittet. Med så mye sykdom som er nå, så skjønner jeg godt at man prøver å sette inn tiltak for å hindre sykefravær. Selv om risikoen er høy uansett, så minker det risikoen NOE for smitte. Vil du heller jobbe masse ekstravakter i stedet for å dekke inn for syke kollegaer? Endret 1. januar 2023 av missmcbeal 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå