Tiuren Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Nok en gang er avisene fulle av nyheter om nyttårsfeiringen i Norge. Mange mennesker er stygt skadet, mye vold og bråk enda en gang. Er det på tide å forby alkohol på nyttårsaften?
LeveMannen Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 (endret) Syns vi skal forby is på vinteren. Så mange som sklir å faller og skader seg. Endret 1. januar 2023 av LeveMannen 3
Drizzt Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 Tiuren skrev (4 minutter siden): Nok en gang er avisene fulle av nyheter om nyttårsfeiringen i Norge. Mange mennesker er stygt skadet, mye vold og bråk enda en gang. Er det på tide å forby alkohol på nyttårsaften? Så lenge det finnes fyrverkeri, blir det skader. Så lenge folk drikker alkohol og blir fulle, blir det skader. Jeg synes ikke synd på folk som skader seg fordi de ikke er forsiktige med fyrverkeri eller folk som skader seg fordi de drikker seg fulle. Men når minoritetungdom skyter raketter mot hus, biler, politi og uskyldige forbipasserende, da må det bli alvorlige konsekvenser så de aldri mer kommer på tanken og at andre ikke kommer på tanken. LeveMannen skrev (3 minutter siden): Syns vi skal forby is på vinteren. Så mange som sklir å faller og skader seg. Hvordan skal du forby naturen å lage is? 1
Tiuren Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2023 6 minutter siden, LeveMannen said: Syns vi skal forby is på vinteren. Så mange som sklir å faller og skader seg. Er det ikke bedre å forby vinter, da slipper vi skader i alpinanleggene og? 1
LeveMannen Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 Drizzt skrev (2 minutter siden): Hvordan skal du forby naturen å lage is? Det skal jeg tenke nøye over og svare på etter at du har lest deg opp litt på temaet sarkasme.
LeveMannen Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 Tiuren skrev (Akkurat nå): Er det ikke bedre å forby vinter, da slipper vi skader i alpinanleggene og? Jo det er sant. Men mest av alt så ønsker jeg at vi skulle ha forbydd mord. For det er så unødvendig at folk som ikke vil dø blir drept. Hadde vi bare hatt en lov mot dette så hadde vi jo blitt kvitt hele problemet.
Taluno Skrevet 1. januar 2023 #7 Skrevet 1. januar 2023 Hvordan skal det fungere i praksis? Dør til dør promillekontroll?
Tiuren Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #8 Skrevet 1. januar 2023 2 minutter siden, Drizzt said: Så lenge det finnes fyrverkeri, blir det skader. Så lenge folk drikker alkohol og blir fulle, blir det skader. Jeg synes ikke synd på folk som skader seg fordi de ikke er forsiktige med fyrverkeri eller folk som skader seg fordi de drikker seg fulle. Men når minoritetungdom skyter raketter mot hus, biler, politi og uskyldige forbipasserende, da må det bli alvorlige konsekvenser så de aldri mer kommer på tanken og at andre ikke kommer på tanken. Hvordan skal du forby naturen å lage is? Vi er nok mer enige en du aner, alle aktiviteter medfører risiko. Men i norsk nyttårsfeiring er alkohol et betydelig større problem en fyrverkeri, og selvfølgelig er kombinasjonen potent. Ville ikke da konklusjonen være å forby det som forårsaker størst problemer denne ene kvelden? Altså ikke et permanent alkoholforbud men bare nyttårsaften, for å forskåne mennesker for skader og vold?
Tiuren Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #9 Skrevet 1. januar 2023 3 minutter siden, LeveMannen said: Jo det er sant. Men mest av alt så ønsker jeg at vi skulle ha forbydd mord. For det er så unødvendig at folk som ikke vil dø blir drept. Hadde vi bare hatt en lov mot dette så hadde vi jo blitt kvitt hele problemet. Jeg tror vi har en mot mord. Men hva med en mot knivstikking som er blitt så populært i det siste?
Tiuren Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #10 Skrevet 1. januar 2023 3 minutter siden, Taluno said: Hvordan skal det fungere i praksis? Dør til dør promillekontroll? Det er selvfølgelig en mulighet, ellers er testing av alle som ser påvirket ut på offentlig sted og selvfølgelig ingen salg og servering.
Drizzt Skrevet 1. januar 2023 #11 Skrevet 1. januar 2023 LeveMannen skrev (10 minutter siden): Det skal jeg tenke nøye over og svare på etter at du har lest deg opp litt på temaet sarkasme. Jeg lover å lese meg opp litt på temaet sarkasme etter at du har lest deg mye på temaet retoriske spørsmål.
Tiuren Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #12 Skrevet 1. januar 2023 17 minutter siden, Drizzt said: Så lenge det finnes fyrverkeri, blir det skader. Så lenge folk drikker alkohol og blir fulle, blir det skader. Jeg synes ikke synd på folk som skader seg fordi de ikke er forsiktige med fyrverkeri eller folk som skader seg fordi de drikker seg fulle. Men når minoritetungdom skyter raketter mot hus, biler, politi og uskyldige forbipasserende, da må det bli alvorlige konsekvenser så de aldri mer kommer på tanken og at andre ikke kommer på tanken. Hvordan skal du forby naturen å lage is? Jepp, dette bør og forbys!
Taluno Skrevet 1. januar 2023 #13 Skrevet 1. januar 2023 Tiuren skrev (Akkurat nå): Det er selvfølgelig en mulighet, ellers er testing av alle som ser påvirket ut på offentlig sted og selvfølgelig ingen salg og servering. Ok, så vi skal 4-5 doble antall politi i gatene, og stenge alle serveringssteder... På en dag hvor de fleste faktisk inntar alkohol i det private hjem? Altså, jeg er helt enig i at alkohol skaper en del problemer. Men å forby alkohol en dag i året er en ønskedrøm som ikke er gjennomførbar.
LeveMannen Skrevet 1. januar 2023 #14 Skrevet 1. januar 2023 (endret) Tiuren skrev (11 minutter siden): Jeg tror vi har en mot mord. Men hva med en mot knivstikking som er blitt så populært i det siste? Så flott jeg hadde ikke fått med meg at problemet med mord allerede var løst. Knivstikking må også forbys ja, for det kan være veldig vondt, og ikke minst kan det føre til langvarig ubehag og skader. Men det er viktig å få med alle nødvendige forbud når man først er i gang. Så vi må lage forbud imot å skyte folk, å velte kampesteiner over folk, å dytte folk foran toget, å spenne bein for folk som går nærme kanten på prekestolen og andre fjellstup, å stikke gafler i øynene til kvinner over 60 år, å stjele rullatoren til menn i 80 årene, å kaste snøball i øynene til lærere, og ikke minst å gå gjennom isen på skøytetur må selvsagt bli forbudt. Endret 1. januar 2023 av LeveMannen 1
Tiuren Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #15 Skrevet 1. januar 2023 2 minutter siden, Taluno said: Ok, så vi skal 4-5 doble antall politi i gatene, og stenge alle serveringssteder... På en dag hvor de fleste faktisk inntar alkohol i det private hjem? Altså, jeg er helt enig i at alkohol skaper en del problemer. Men å forby alkohol en dag i året er en ønskedrøm som ikke er gjennomførbar. Det er i høyeste grad gjennomførbart, det handler bare om å vise politisk mot for å beskytte borgere mot farer. Men er strafferamme som promillekjøring og regress ved skader er en start. Om man sitter hjemme og drikker alene er jo sjansen liten for å bli tatt, men om man skader seg eller andre i påvirket tilstand vil man være ansvarlig.
LeveMannen Skrevet 1. januar 2023 #16 Skrevet 1. januar 2023 Tiuren skrev (1 minutt siden): Det er i høyeste grad gjennomførbart, det handler bare om å vise politisk mot for å beskytte borgere mot farer. Men er strafferamme som promillekjøring og regress ved skader er en start. Om man sitter hjemme og drikker alene er jo sjansen liten for å bli tatt, men om man skader seg eller andre i påvirket tilstand vil man være ansvarlig. Ja der har vi en til ja. Du imponerer virkelig i dag. Forbud mot å skade seg selv i påvirket tilstand. Noen år i fengsel vil nok lære dem at å ødelegge leveren sin med alkohol, eller å skli på isen å brekke armen i fylla er uakseptabel oppførsel.
Gjest Warrior Skrevet 1. januar 2023 #17 Skrevet 1. januar 2023 Nei ikke forby alkohol, for det skal ikke gå utover oss som oppfører oss selv om vi drikker alkohol. La heller de som ikke oppfører seg få mye strengere straff.
Tiuren Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #18 Skrevet 1. januar 2023 3 hours ago, Warrior said: Nei ikke forby alkohol, for det skal ikke gå utover oss som oppfører oss selv om vi drikker alkohol. La heller de som ikke oppfører seg få mye strengere straff. Ikke et generelt forbud, bare på nyttårsaften. Se i avisen hvor mye skader og vold som er relatert il bruk av alkohol denne ene dagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå