Gå til innhold

Lar du barn ha samvær med sine besteforeldre selv om du ikke har et godt forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

jeg har vokst opp med en psykisk ustabil mor og hun fikk en diagnose for noen få år siden. Hun er omsorgsfull og god så lenge det er gode perioder, og elsker barnebarnet sitt på et år (datteren min) 

jeg sliter litt med å finne ut hvordan jeg skal forholde meg til at hun og min far i fremtiden kan være alene med datteren min. På en måte så er jeg sikker på at de ikke kommer til å skade henne mentalt på noe vis, samtidig er jeg skadet av en mor som kunne klikke hvis jeg gråt fordi hun ikke taklet mine følelser. Min far er stabil og det var som regel kun bår jeg og mine søsken var alene hjemme med moren vår det var verst 

lurer egentlig bare på hva dere som har barn og et anstrengt forhold til mor/far gjør det med deres egne barn? Får de være med besteforeldrene alene eks?

Anonymkode: 1f740...011

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistrives sterkt med mine foreldre. Ingen diagnoser, fyll eller sånt, bare dårlig kjemi og totalt ulike verdier. Ungene får være der alene i helger/sommerferier så slipper jeg unna en del. 3 dager i jula med mine foreldre var grusomt. 

Anonymkode: b7feb...ebb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du skal la din datter være alene med din mor. Du skal skjerme barnet ditt.

Anonymkode: 58974...99e

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at besteforeldre har stor verdi for barn, så hvis det ikke er slik at de på noen måte er til fare for barnet, så ville jeg latt barnet få et forhold til sine besteforeldre. 

Anonymkode: 8529c...76d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min 10 åring får nå bestemme selv...har en farfar som er snill...men ikke flink med sine ord og utbrudd...og sønnen min får ofte kjeft etc

Anonymkode: a60ba...bce

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn kommer aldri til å få være alene hos/med sin morfar! Mormor og besten skal få være med dem så mye de bare vil derimot!

Anonymkode: 22926...963

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei! 

jeg har vokst opp med en psykisk ustabil mor og hun fikk en diagnose for noen få år siden. Hun er omsorgsfull og god så lenge det er gode perioder, og elsker barnebarnet sitt på et år (datteren min) 

jeg sliter litt med å finne ut hvordan jeg skal forholde meg til at hun og min far i fremtiden kan være alene med datteren min. På en måte så er jeg sikker på at de ikke kommer til å skade henne mentalt på noe vis, samtidig er jeg skadet av en mor som kunne klikke hvis jeg gråt fordi hun ikke taklet mine følelser. Min far er stabil og det var som regel kun bår jeg og mine søsken var alene hjemme med moren vår det var verst 

lurer egentlig bare på hva dere som har barn og et anstrengt forhold til mor/far gjør det med deres egne barn? Får de være med besteforeldrene alene eks?

Nei. Krenker du mor får du ikke være med barna hennes heller, det burde være normal praksiss. 

DU ER IKKE PLIKTIG Å LA BESTEFORELDRE VÆRE MED BARNA DINE ♥️ DU som mor (eller far) skal beskytte barna dine. Koste hva det koste vil. 

Jeg kuttet kontakten med min mor etter jeg fikk barn. Pga omsorgssvikt, psykisk terror osv. Dette er ting jeg ikke vil mine barn skal utsettes for, dama er psyk. Skjønte ikke alvoret i graden omsorgssvikt jeg har vært utsatt for før etter jeg fikk barn selv. Min mor stiller seg uforstående og tror selv hun er en engel og jeg er den psyke. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg mistrives sterkt med mine foreldre. Ingen diagnoser, fyll eller sånt, bare dårlig kjemi og totalt ulike verdier. Ungene får være der alene i helger/sommerferier så slipper jeg unna en del. 3 dager i jula med mine foreldre var grusomt. 

Anonymkode: b7feb...ebb

Så du syns det er greit barna dine skal lære verdier du ikke er enig i da. 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri la barn være alene med mennesker du ikke stoler på. 

Anonymkode: 544df...87f

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og svigermor er ikke venner. Men hun er en god bestemor, så ja, barna får være der på overnatting.

Anonymkode: fde53...103

AnonymBruker
Skrevet
Mamajune11 skrev (2 minutter siden):

Nei. Krenker du mor får du ikke være med barna hennes heller, det burde være normal praksiss. 

DU ER IKKE PLIKTIG Å LA BESTEFORELDRE VÆRE MED BARNA DINE ♥️ DU som mor (eller far) skal beskytte barna dine. Koste hva det koste vil. 

Jeg kuttet kontakten med min mor etter jeg fikk barn. Pga omsorgssvikt, psykisk terror osv. Dette er ting jeg ikke vil mine barn skal utsettes for, dama er psyk. Skjønte ikke alvoret i graden omsorgssvikt jeg har vært utsatt for før etter jeg fikk barn selv. Min mor stiller seg uforstående og tror selv hun er en engel og jeg er den psyke. 

Er som å lese om meg selv og min mor, takk for svar ❤️

jeg føler meg mer sikker nå, og kommer ikke til å la barnet mitt være alene med min mor i fremtiden! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn fikk ikke være alene med min mor.

Anonymkode: a34fb...656

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Årsaken til at jeg spør er at det virker som «alle» jeg kjenner med barn har besteforeldre som passer barna osv. mulig at de alle har mer stabile foreldre. 

ettersom at mine foreldre fortsatt er gift så har vel flere inntrykk av at det er en kjernefamilie, noe det ikke er. Har fått høre fra flere at jeg er heldige som har ivrige og stolte besteforeldre som klør etter å passe. Får vondt i kroppen av hele greia så sier seg vel selv at jeg sldri skal la barnet mitt overnatte der  uten meg osv

Hadde det ikke vært for faren min så hadde jeg kuttet all kontakt med henne, men går greit å være der på korte besøk, så barnebarnet kommer til å ha kontakt med mormor og morfar sånn sett

Hva med når hun blir større og eventuelt vil dra på besøk alene? Hva sier jeg når den tid kommer/hvis den tid kommer?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn får ikke ha kontakt med min mor (vokst opp med aleneforelder) da hun er psykisk ustabil og tar ikke i mot veiledning/hjelp for dette. Vi har ingen kontakt, og det ble en prioritering da vi fikk barn fordi jeg ikke ønsker at hun skal kunne gjenkjenne eller bygge en relasjon til barnet. På et tidspunkt måtte vi varsle barnehage og melde til politiet pga. det ikke var noe brems i atferden. 

Anonymkode: b7390...862

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mitt barn får ikke ha kontakt med min mor (vokst opp med aleneforelder) da hun er psykisk ustabil og tar ikke i mot veiledning/hjelp for dette. Vi har ingen kontakt, og det ble en prioritering da vi fikk barn fordi jeg ikke ønsker at hun skal kunne gjenkjenne eller bygge en relasjon til barnet. På et tidspunkt måtte vi varsle barnehage og melde til politiet pga. det ikke var noe brems i atferden. 

Meg igjen. Min samboer har nok mye mer 'normal" familie, men er absolutt utfordringer her også. Ingen familier er perfekte selv om det kan virke slik. Vi får barnevakt i blant når vi skal noe spesielt, men må gjerne "kjempe" litt for det, da de fremdeles er i full jobb og har sine egne liv å rutle med. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hei! 

Jeg må kunne stole på at personen gir god omsorg for at de skal kunne være barnepike. De må snakke pent til meg og om meg, de må snakke pent om folk rundt oss, de må godta min oppdragelsesmetode, de må være psykisk stabile, de må ha et ok ryddig hjem og de må være en stabil relasjon hele veien

Det funker ikke å si til et lite barn at "nei, vi kunne ikke besøke mormor nå for hun er ikke frisk." Da blir det ingen stabil relasjon for barnet. 

Moren min har jeg ikke møtt på mange år, mange år før jeg fikk barn så ble relasjonen brutt. Den er ikke hentet opp igjen for noen barnebarn heller. For der finnes det ikke en eneste form for stabilitet. Jeg beskytter mine barn fra å oppleve det samme som meg. 

Anonymkode: d88f1...22d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei 

Anonymkode: 6bae9...1c1

AnonymBruker
Skrevet

Hovedsakelig nei.

Det er forskjell på 1-2 timers pass og overnatting. Du kan la de passe sammen dagtid sammen et par timer. De kan komme å passe hos deg mens du gjør hagearbeid eller slapper av 1 time på soverommet til å starte med.

Lenge til de trenger ha kveld eller overnatting. Ikke sikkert det noen gang blir aktuelt. Det er en lang vei dit høres det ut som.

Anonymkode: 84ee4...39b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

TS her. Årsaken til at jeg spør er at det virker som «alle» jeg kjenner med barn har besteforeldre som passer barna osv. mulig at de alle har mer stabile foreldre. 

ettersom at mine foreldre fortsatt er gift så har vel flere inntrykk av at det er en kjernefamilie, noe det ikke er. Har fått høre fra flere at jeg er heldige som har ivrige og stolte besteforeldre som klør etter å passe. Får vondt i kroppen av hele greia så sier seg vel selv at jeg sldri skal la barnet mitt overnatte der  uten meg osv

Hadde det ikke vært for faren min så hadde jeg kuttet all kontakt med henne, men går greit å være der på korte besøk, så barnebarnet kommer til å ha kontakt med mormor og morfar sånn sett

Hva med når hun blir større og eventuelt vil dra på besøk alene? Hva sier jeg når den tid kommer/hvis den tid kommer?

Drit i hva andre gjør? Ungen min får ikke være alene med farmor og farfar… Jeg er selv vokst opp med giftige besteforeldre som jeg kuttet kontakt med når jeg var 12 år, burde ha blitt skjermet fra de lenge før av mine foreldre men de var redde for å ta fra oss barna muligheten til å bli kjent med besteforeldrene våres🙄 Eneste som har kommet ut av det forholdet vi hadde er negative konsekvenser for min selvfølelse og hvordan jeg ikke ønsker at mine barn skal måtte vokse opp. 

Anonymkode: 321ec...048

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...