Sago Skrevet 1. januar 2023 #1 Del Skrevet 1. januar 2023 Jeg baker en del brød og ønsker meg poser som ikke er plast til å ha dem i. Jeg har sett etterbrødposer i papir, men finner det ingen steder, derimot er det mange som selger gjenbrukbare brødposer i stoff. Fungerer det? Eller er det noen som vet om et sted jeg kan få tak i papirbrødposer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 1. januar 2023 #2 Del Skrevet 1. januar 2023 Hvorfor vil du ha i papir? Krever jo mye energi og ressurser å produsere papirposer også, ikke ofte/lenge en kan bruke de opp igjen flere ganger heller. Aldri prøvd de i stoff, men vil tro det fungerer likt som papirposer, at det slepper luft til så brødet får en krisp/sprø overflate med fare for å tørke for mye inn om det blir liggende lenge utenfor brødboksen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sago Skrevet 1. januar 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 1. januar 2023 (endret) Mt3 skrev (3 minutter siden): Hvorfor vil du ha i papir? Krever jo mye energi og ressurser å produsere papirposer også, ikke ofte/lenge en kan bruke de opp igjen flere ganger heller. Aldri prøvd de i stoff, men vil tro det fungerer likt som papirposer, at det slepper luft til så brødet får en krisp/sprø overflate med fare for å tørke for mye inn om det blir liggende lenge utenfor brødboksen. Det er ikke spesielt pga miljøet, men fordi plastposer blir for tett. Det blir fort fuktighet inni som gjør at brødskorpen blir bløt og dessuten kan bidra til mugg. Det er en grunn til at brød i butikk som regel kommer i papir. Med stoff er jeg nettopp redd for at det slipper inn for mye luft, men det kan jo hende det fungerer hvis det er et tett nok stoff. Endret 1. januar 2023 av Sago Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Del Skrevet 1. januar 2023 Brød i butikk ligger i papir fordi det blir for vått i plast før de er nedkjølt. Jeg liker best å oppbevare brød i fryseren, men hvis du liker sprø skorpe kan du bare sette det på høykant med skjæreflaten ned i fjøla. Du kan legge noe over hvis du ønsker, men ikke tette helt. Anonymkode: 363b8...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå