Gå til innhold

Har folk både forlovelsesring og giftering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vanlig egentlig nå til dags? Og går man rundt med begge på?

Anonymkode: 01c21...b8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har men det er vanlig i min kultur 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har førlovelsesring og giftering på venstre ringefinger, som man har der jeg er fra. Har også en klassisk norsk "giftering" på høyre hånd jeg fikk av mannen min i morgengave, så jeg har vel dobbelt opp kan du si 😅

Anonymkode: 66a11...092

Skrevet

Jeg har begge deler og på venstre finger. Bruker begge hver dag. Det er vanlig her vi bor. 

Skrevet

Jeg tror kanskje det er snakk om generasjonskifte som har gjort at flere norske kvinner har både forlovelses -og giftering i dag. Før var det vanlig å kun ha èn ring. Jeg har samme ringen, men datteren min har begge deler. Samme har flere av hennes venninner. 

Skrevet (endret)

Vi brukte bare en glatt gullring som forlovelsesring, og samme ringen som giftering. Dette var i 2002. 

Endret av Million
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har enstens diamant + diamantbånd. Da jeg selv ønsket meg dette for 20 år siden, har aldri vært så glad i de klassiske gullringene. 

I omgangskretsen varierer det mye, som 40+ treffer jeg mulig midt i dette generasjonsskillet det vises til i denne typen tråder. Noen bruker ikke ring, noen har bare den klassiske, noen har en flott forlovelsesring som de bruker innimellom, som de bruker sammen med gifteringen, eller som er på den andre handen. 

De aller fleste bruker høyre ringfinger. Jeg har på venstre da jeg følte den var mer i veien på høyre. 

Gjør det du føler for :)

Anonymkode: 23e99...d81

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også begge deler. 
Enstens forlovelsesring i hvitt gull på venstre hånd, og giftering i gult gull med diamanter på halve ringen på høyre hånd. Prøvde ha de sammen, men synes det ble litt voldsomt. 

Er veldig glad i begge, så ønsket ikke ta av meg forlovelsesringen når vi giftet oss. 

image.png.8be2122e418c28df541636a911b527f1.pngimage.png.9e930d8cfac29f059e6b860aac8ead05.png

Skrevet

Har kun en ring. Hvitt gull med diamant. Det holder i massevis. Har den på venstrehånda. 🥰

Skrevet

Jag har to ringer. En glatt i rødt gull (forlovelsesringen) och en likedan med en nedsenkt diamant (vigseleingen).

Jeg har begge på venstre ringfinger.  

Begge er svensk tradisjon. Vi valgte svensk over norsk då vi bor i Sverige. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ringbruker, og driter i hva andre går med. Jeg har to diamantringer på v. hånd og en gult gull + en diamant på h hånd.

Anonymkode: 82ba5...c18

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har enstens diamantring på 2,5 karat jeg fikk når mannen min fridde, og gufte ringen er en eternity ring i hvitt gull med diamanter rundt hele ringen på til sammen 1 karat.

Anonymkode: 6af36...3b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2023 den 19.24):

Jeg har enstens diamantring på 2,5 karat jeg fikk når mannen min fridde, og gufte ringen er en eternity ring i hvitt gull med diamanter rundt hele ringen på til sammen 1 karat.

Anonymkode: 6af36...3b9

2,5 karat ? Passe stor. Hva koster noe sånt ? 

Anonymkode: 21d6b...777

Skrevet

Ja, jeg har en forlovelsesring (alliansering i hvitt gull) og en giftering (standard i gult gull). Har begge på ringfingeren på høyre hånd. Bruker som regel begge.

Skrevet
Million skrev (På 2.1.2023 den 8.36):

Vi brukte bare en glatt gullring som forlovelsesring, og samme ringen som giftering. Dette var i 2002. 

Samme her. Vi gifter oss nå i 2023. 

Anonymkode: f342f...059

Skrevet

Jeg er ikke glad i diamanter eller tradisjonelle forlovelsesringer/gifteringer. Jeg har en minimalistisk månestenring som forlovelsesring, og en giftering som passer med den som en "stack". Dette er mine ringer:

Idieh Bears added a photo of their purchase

Jeg bruker begge to sammen. 

Anonymkode: f0fc4...1ae

Skrevet

Kun en ring! Bruke forlovelsesringer som gifteringer. 

Ser ikke helt poenget å ha 2 ringer 

Anonymkode: 8ac97...1a3

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 11.20):

Kona har begge deler, jeg har giftering. Etnisk norske begge to.

Skrevet
Million skrev (På 2.1.2023 den 8.36):

Vi gjorde det samme i 2006. 

For meg er det litt "rart" med disse forlovelsesringene som bare hun skal ha, og som skal ha en diamant/sten av høy verdi. Spesielt når vi maser om at vi ønsker likestilling og lik behandling uavhengig av kjønn. 

Vi har en tradisjon i Norge, der begge kjønn brukte forlovelsesring. (Om det i det hele tatt ble brukt forlovelsesring.) Og så har vi byttet den ut med en utenlandsk tradisjon der mannen skal gi kvinnen en dyr ring, som et slags bevis på at han er en god forsørger, mens han selv kan gå rundt uten ring og se singel ut.
Vi nordmenn var også ganske nøkterne, og brukte ringene videre som gifteringer. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kun giftering. Jeg ble aldri fridd til, vi ble bare enige om å gifte oss. Mannen spurte om jeg ville ha forlovelsesring, men ønsket at vi heller la de pengene i bryllupet og fine gifteringer til begge 😊 

Anonymkode: 3c330...d77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...