Gå til innhold

Gidder ikke folk å stryke/dampe duker lenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har jo haglet med bilder av festpyntede bord i sosiale medier den siste uka og jeg har lagt merke til at mange ikke har brydd seg med å stryke/dampe duken. Ser veldig rart ut på et ellers festpyntet bord. Er det rett og slett ut å stryke/dampe duker?

Anonymkode: 34efa...a9e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke folk vet hvordan man gjør det/ synes det er for mye styr :fornøyd:

• Liker 6
Gjest Letharia
Skrevet

Tror bare folk ikke gidder å ta seg tid til det lenger. Enig at det ser bedre ut når det er strøket, men i en ellers hektisk hverdag tror jeg det er det siste folk tenker på 😅

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ofte ikke.

Anonymkode: c9215...7fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke folk gidder. Helt glatte duker minner meg om lakner på sykehussenger, jeg syns det er minst like fint ustrøket.

Anonymkode: 5c549...09f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde konfirmasjon i høst og brukte laaaang tid på å stryke dukene «pene» og jeg irriterte meg grønn over hard strykekant.  Nå til nyttår slang jeg på «strykefri» duk og den lå mye finere. Tiden det tar å stryke ville jeg brukt på noe annet. 

Anonymkode: 680de...229

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det har jo haglet med bilder av festpyntede bord i sosiale medier den siste uka og jeg har lagt merke til at mange ikke har brydd seg med å stryke/dampe duken. Ser veldig rart ut på et ellers festpyntet bord. Er det rett og slett ut å stryke/dampe duker?

Anonymkode: 34efa...a9e

Tja. Jeg syns det er bra at folk  klarer å slappe av og ikke tenke på at duken må strykes før den legges på bordet. er nok av stress og må-ting i juletida likevel. De fleste har travle hverdager med jobb, barn, familie og andre plikter likevel.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg hadde konfirmasjon i høst og brukte laaaang tid på å stryke dukene «pene» og jeg irriterte meg grønn over hard strykekant.  Nå til nyttår slang jeg på «strykefri» duk og den lå mye finere. Tiden det tar å stryke ville jeg brukt på noe annet. 

Anonymkode: 680de...229

Tips: ikke stryk helt ut i brettene.

Anonymkode: da13f...23e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde fått noia om jeg ikke hadde strøket duken før jeg la den på bordet om jeg hadde invitert til selskap. Det er noe av det absolutt styggeste jeg ser i slike anledninger

Anonymkode: 3075f...8bf

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Gidder folk ikke å legge arbeid i noe lenger? Selvfølgelig skal duken være strøket på et festbord! 

Anonymkode: b79a7...a91

• Liker 13
Skrevet

Juledukene våre er arvet fra min mormor. Sist de ble strøket var da de var i hennes eie. Jeg har ikke strykejern engang. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gidder folk ikke å legge arbeid i noe lenger? Selvfølgelig skal duken være strøket på et festbord! 

Nei 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen duker kan være grei uten å ha blitt strøket, men jeg hadde ALDRI hevet en kjempekrøllete duk på bordet! Sååå dårlig tid har jeg ikke….

Anonymkode: c0d9d...eeb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mamajune11 skrev (Akkurat nå):

Juledukene våre er arvet fra min mormor. Sist de ble strøket var da de var i hennes eie. Jeg har ikke strykejern engang. 

Ethvert hjem med respekt for seg selv har strykejern

Anonymkode: 3075f...8bf

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Stryker alltid. Lite pent med duk som ikke er strøket. 

Samme gjelder forresten bunadsskjorte. Mange som ikke gidder å stryke de. 

Anonymkode: a6647...ea3

Skrevet (endret)

2B75328A-CF92-4A59-B478-4D518CAAC47D.gif.79cde8ee297acba02cdc1f43c1cdf4e4.gif Kjekt med strykejern for klær, sengetøy, duker osv 

5C7A7760-97A3-437C-A828-7E9098918375.gif.f28aa058151b0d8c9c486751110a4169.gif

Endret av Peanut
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei? 🤷‍♀️

Har strykejern/damper osv - men gidder ikke.

Hadde det vært konfirmasjon og gjester hadde jeg nok spandert tiden, men ellers: meh. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mamajune11 skrev (3 timer siden):

Nei 😅

Jo

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

Nei? 🤷‍♀️

Har strykejern/damper osv - men gidder ikke.

Hadde det vært konfirmasjon og gjester hadde jeg nok spandert tiden, men ellers: meh. 

Det er jammen trist . Ikke gidde å legge arbeid i å ha det fint, det er tragisk og ille. Forfall!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...